در نشست خبری بهمن موتور عنوان شد : بسترن B50 کمبود قطعات یدکی ندارد

سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ | 1 نظر

در نشست خبری بهمن موتور عنوان شد : بسترن B50 کمبود قطعات یدکی ندارد

در طی چند وقت اخیر برخی رسانه ها اقدام به انتشار اخباری در مورد مشکل کمبود قطعات بسترن B50 کرده بودند. امروز صبح و در طی نشست خبری بهمن موتور ، سخنگوی این شرکت اعلام کرد که بسترن B50 مشکل کمبود قطعات ندارد و جهت اثبات صحت این ادعا ، خبرنگاران را به بازدید حضوری از انبارهای شرکت بهمن موتور دعوت نمود.

 

مدلی محبوب

در طی دوران پسا تحریم خودروسازان شرقی بسیاری راهی بازار ایران شدند و هم چنان این روند ادامه دارد. یکی از مدل های محبوب چینی که در طی سالهای گذشته به بازار عرضه می شد ، بسترن B50 بود که ابتدا در نسخه ی 1600 سی سی و سپس در مدل فیس لیفت و با موتور قوی تر به بازار ارایه شد که B50F نام داشت. در حال حاضر نسل جدید این خودرو توسط گروه فاو روی خط تولید است و ممکن است در آینده توسط بهمن موتور به بازار ارایه گردد.

 

گزارشات نگران کننده

اما مشکل از جایی شروع شد که در طی چند ماه گذشته به خصوص در زمستان سال 96 ، گزارشاتی مبنی بر کمبود قطعات این خودرو در برخی رسانه ها منتشر شد و از این نظر مالکان دچار تردید در خصوص خدمات پس از فروش این محصول و این شرکت شدند.

 

مشکلات سامانه های گمرکی

با توجه به اینکه بسترن B50 در مقابل رقبایی همچون جک J5 ، عرضه ی محدودی به بازار داشته است ، این نگرانی در خریداران تشدید شد که از این به بعد باید با مشکلات بسیاری در این زمینه روبرو باشند و از سوی دیگر ، بازار دست دوم این خودرو نیز می توانست مورد تهدید واقع شود .  اما همان طور که در ادامه خواهیم دید ، این مشکل مربوط به مشکلات سامانه های گمرکی است که در از تابستان سال گذشته تمامی دست اندرکاران فعال در صنعت خودرو اعم از وارد کننده و تولید کننده را به دردسر انداخته  است.

 

نقص در فرآیند ترخیص از گمرک

رییس کل سازمان خدمات پس از فروش گروه بهمن ، امیر میر منصف در رابطه با مشکل پیش آمده در مورد عرضه ی قطعات یدکی خودروی ذکر شده می گوید : شرکت بهمن موتور همواره خود را متعهد به ارایه ی خدمات پس از فروش به مشتریان می داند و کمبود قطعات بسترن B50 به دلیل نقص در فرآیند ترخیص از گمرک و مشکلات سامانه ی نیما و تغییر قوانین بر می گشت ، اما از ماه های بهمن و اسفند سال گذشته ، قطعات یدکی سفارش داده شده توسط ما در گمرک منتظر تشریفات ترخیص بوده است.

 

تعهد ده ساله ی بهمن موتور

وی ادامه داد : بهمن موتور در مجموع نزدیک به پنج هزار و دویست دستگاه خودروی بسترن B50 به بازار ارایه کرده که از این تعداد ، دو هزار و صد دستگاه هنوز از گارانتی برخوردارند و ما خود را در قبال محصولات و خدمات پس از فروش موظف به تداوم خدمات رسانی می دانیم.

امیر میر منصف در ادامه گفت که بهمن موتور در زمینه ی خدمات رسانی به محصولاتش تعهد ده ساله دارد و نشانه ی این امر خدمات رسانی به مدل های سالهای پیشین این خودروساز نظیر میتسوبیشی پاجرو و مزدا 323 می باشد. لازم به ذکر است که آخرین دستگاه های تولیدی مزدا 323 در سال 1386 از خط تولید این کارخانه خارج شدند اما بهمن موتور هم چنان قطعات این خودروها را تامین می کند تا از نظر خدمات پس از فروش بتواند نظر مثبت مشتریان را جلب نماید.

 

در ادامه تصاویر مربوط به بازدید خبرنگاران از انبار قطعات یدکی بهمن موتور را می توانید مشاهده کنید :


1 دیدگاه

  1. بسترنیا | خرداد 9, 1397 | لینک نظر

    قطعه نیس و نداره این قطعه ها هم که عکسش گذاشتن به دست ما ها نمیرسه الان 2 ماه برای یک قطعه گیربکس سرگردانم حتی دبی هم نیست میگن تولید فقط تو ایران و چین که اونها هم تولید ندارن قبلا آوانته داشتم بعد از 10 سال از توقف تولیدش تمام قطعاتش بود خودور که میخرید فقط اصلی بخرید برادرم کیا سراتو 2008 داره که الان همه چیش موجوده تو بازار یا مثلا اقوام تویوتا کرولا قدیمی دارن همه چی هست کم و بیش چینی جماعت این دردسرها رو داره بمحض اینکه از نمایندگی آوردمش سنسورش خراب شد همون روز هم قطعه نداشتن الانم 2 ماه دستمون بنده من که میفروشم اما وای بحال افرادیکه چینی میرن ثبت نام میکنن