مقایسه کیا سراتو و لیفان 820 ، نبرد سدان های آسیایی مونتاژ داخل + مشخصات فنی و کاتالوگ

پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | 71 نظر

مقایسه کیا سراتو و لیفان 820 ، نبرد سدان های آسیایی مونتاژ داخل + مشخصات فنی و کاتالوگ

مقایسه کیا سراتو و لیفان 820  در نظر سنجی گذشته که در کانال تلگرام دنده شش انجام شد ، بیشترین رای را از طرف مخاطبان کسب کرد و امروز نیز به آن پرداخته ایم. هر دو خودرو سدان هایی آسیایی هستند که در خودروسازان با سابقه ی کشور مونتاژ می شوند و هر دو طرفداران زیادی دارند.

در ادامه خواهیم دید هر کدام چه برتری ها و چه کاستی هایی دارند و نظر سنجی بین این کیا سراتو و لیفان 820  نیز بر روی کانال تلگرام قرار داده خواهد شد. این دو خودرو نه از نظر سگمنت ، نه از نظر قوای فنی و نه از نظر برند با یکدیگر مشابهتی ندارند ، اما در بحث قیمت به یکدیگر نزدیک هستند و می توانند انتخابی برای خانواده های ایرانی باشند.

 

کیا سراتو و لیفان 820  ، بخش اول ، طراحی ظاهری

لیفان 820 نخستین بار در جریان نمایشگاه خودروی پکن در سال 2017 به معرض نمایش عموم گذاشته شد. این خودرو سدانی سایز متوسط محسوب می شود که خودروهای این سگمنت نظیر هیوندای سوناتا ، کیا اپتیما و تویوتا کمری هم در ایران و هم در جهان شهرت دارند.

 

لیفان 820

 

تویوتا کمری با قیمت کمتر !

سبک و سیاق طراحی بدنه ی لیفان 820 نسبتا مدرن است و شباهت هایی به تویوتا کمری ، هیوندای سوناتا و بی ام و سری پنج را می توان در آن یافت که نشان دهنده ی توجه لیفان به سلیقه ی بازارهای جهانی است. از آن جایی که هر روز قیمت خودروهای یاد شده در بازار ایران افزایش می یابد ، برای مشتری ایرانی جذاب خواهد بود که با مبلغی بسیار کمتر ، بتواند مشابه چینی این خودروها را خریداری کند. جالب است بدانید فاصله ی محوری این خودرو دقیقا برابر با فاصله ی محوری نسل گذشته ی تویوتا کمری است.

 

جدول ابعاد و اندازه ی لیفان 820

ابعاد بر حسب میلی متر 4865*1835*1480
فاصله ی بین دو محور بر حسب میلی متر 2775
وزن خالص بر حسب کیلوگرم 1545 کیلوگرم
حجم مخزن سوخت بر حسب لیتر 63

 

ایرادات طراحی ظاهری

به گفته ی برخی منتقدان ، طراحی ظاهری لیفان 820  در عین شباهت به خودروهای یاد شده از زوایای مختلف ، تناسب چندانی ندارد و اگر کمی سخت گیر تر باشیم ، احساس می کنیم هر قسمت از خودرو از یک جا برداشته شده است. هم چنین رینگ های شانزده اینچی برای این ابعاد و هیکل کوچک هستند و به خصوص قرار نگرفتن آن ها در مرکز نیم دایره ی گلگیر ، چندان طبیعی به نظر نمی رسد.

 

لیفان 820

 

کره ای هم چنان محبوب

طراحی ظاهری سراتو در کل خوب ارزیابی می شود و نسبت به رقبای هم عصر خودش مناسب و مطلوب ارزیابی می شود. به خصوص در نمای جلو که ظاهری اسپرت و جوان پسند دارد. نمای عقبی این خودرو اندکی ساده است اما تناسب در آن به خوبی رعایت شده و خروجی اگزوز نیز خود نمایی می کند.

 

کیا سراتو

 

جدول ابعاد و اندازه ی کیا سراتو مونتاژ

ابعاد بر حسب میلی متر 4530*1775*1460
فاصله ی بین دو محور بر حسب میلی متر 2560
وزن خالص بر حسب کیلوگرم 1310 کیلوگرم
حجم مخزن سوخت بر حسب لیتر 52

 

ایرادات طراحی ظاهری

طراحی سراتواصولی و مهندسی شده انجام گرفته ، اما با گذشت این سالها کمی غبار کهنگی به روی آن نشسته و به خصوص وقتی با نسل بعدی اش مقایسه می شود این تفاوت ها مشهود تر می شوند. رینگ های نمونه های وارداتی از نوع ده پره ی هفده اینچی بودند که ظاهری زیبا و فریبنده را برای خودرو مهیا می کردند ، اما در نمونه های مونتاژی این رینگ با نمونه های کوچکتر جایگزین شده اند. مورد منفی دیگر در مورد سراتوی مونتاژی کیفیت نه چندان مناسب رنگ این خودروست که با برچسب قیمتی اش هم خوانی ندارد.

 

کیا سراتو

 

کیا سراتو و لیفان 820  ، بخش دوم ، قوای فنی

 

حجیم اما نه چندان قدرتمند

لیفان 820 به صورت کلی با دو موتور 1800 سی سی و 2400 سی سی قابل خرید است که تنها نمونه ی 2400 سی سی را می توانیم در ایران تهیه کنیم. استاندارد آلایندگی این پیشرانه یورو پنج است و مصرف سوخت 8.7 لیتر در هر صد کیلومتر در حالت ترکیبی دارد. این موتور می تواند موجب علاقمندی خریداران ایرانی شود که معمولا تمایل به خرید خودروهایی با موتور های حجیم و سیستم تنفس طبیعی دارند.

در زمینه ی جعبه دنده نیز این خودرو با یک جعبه دنده ی شش سرعته ی اتوماتیک عرضه می شود که در ترکیب با موتور شتابی 11 و نیم الی 13 و نیم ثانیه ای را برای این خودرو فراهم می کند . حداکثر سرعت قابل دسترسی با لیفان 820 نیز 180 کیلومتر بر ساعت است. جعبه دنده عملکرد نرمی دارد و هم در شهر و هم در جاده ، شما را نا امید نخواهد کرد.

 

لیفان 820

 

جدول مشخصات فنی لیفان 820

حجم موتور 2373 سی سی
تعداد سیلندرها و سوپاپ ها چهار سیلندر ، شانزده سوپاپ
حداکثر قدرت 158 اسب بخار
حداکثر گشتاور 221 نیوتون متر
جعبه دنده شش سرعته ی اتوماتیک
سیستم فرمان هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو و عقب دیسکی
سیستم تعلیق جلو مک فرسون ، عقب مستقل چند میله ای

 

اولین ایراد قوای فنی لیفان 820 به توان کم پیشرانه بر می گردد. عدد 158 اسب بخار برای یک موتور 2400 سی سی آن هم در دورانی که خودروهای کره ای و ژاپنی هم رده به 180 اسب بخار قدرت دست یافته اند ، دلسرد کننده است. البته نباید فراموش کنید که چه رقمی را برای داشتن این خودرو پرداخت می کنید. ایراد دوم نیز به مجموعه ی اگزوز خودرو بر می گردد. خودروهای 2.4 لیتری معمولا از دو خروجی اگزوز بهره می برند که تنفس بهتری را برای موتور فراهم می کند و این مورد در لیفان 820 رعایت نشده است.

 

تناسب موتور با بدنه

نسخه ی اتوماتیک سراتوی مونتاژ سایپا به یک موتور 2000 سی سی 156 اسب بخاری مجهز است که قدرت خوبی را نسبت به حجمش ارایه می دهد. برای جعبه دنده نیز ، گیربکس شش سرعته در نظر گرفته شده که مربوط به مدل های بروز شده ی سراتو در سال 2011 است.

 

 

جدول مشخصات فنی کیا سراتو 2000 مونتاژی

حجم موتور 2000 سی سی
تعداد سیلندرها و سوپاپ ها چهار سیلندر ، شانزده سوپاپ
حداکثر قدرت 156 اسب بخار
حداکثر گشتاور 194 نیوتون متر
جعبه دنده شش سرعته ی اتوماتیک
سیستم فرمان هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو و عقب دیسکی
سیستم تعلیق جلو مک فرسون ، عقب اکسل پیچشی

 

همانطور که گفتیم موتور با بدنه تناسب خوبی دارد و حاصل کار این جعبه دنده و پیشرانه ، شتاب 12 ثانیه ای این خودروست که برای یک اتومبیل خانوادگی کوچک شهری عدد مناسبی است. نکته ی منفی در خصوص عملکرد مشخصات فنی کیا سراتو سفت بودن فرمان نسبت به رقبای آن نظیر هیوندای الانترا یا میتسوبیشی لنسر و سفت بودن تعلیق و کوبش آن است ، البته کیا سراتو به دلیل سگمنتی که در آن حضور دارد ، تمایل به اسپرت بودن دارد و کوبش در این مورد طبیعی است. اما این مورد می تواند برای مصارف خانوادگی آزار دهنده باشد. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی 7.1 لیتر به ازای هر صد کیلومتر عنوان شده است.

 

کیا سراتو و لیفان 820  ، بخش سوم ،امکانات و تجهیزات

 

لیفان 820 ، مجهز و ایمن

خودروهای چینی معمولا به لیست بلند بالایی از تجهیزات مجهز هستند و در خصوص لیفان 820 نیز این موضوع رعایت شده است. سیستم ورود بدون کلید ، چراغهای روشنایی در روز ، سیستم های BAS و ESP ، ترمز پارک پدالی ، گرمکن صندلی راننده و دوربین و سنسورهای عقب بخشی از این امکانات هستند که خوب به نظر می رسند. کابین این خودرو شباهت بسیار زیادی به کابین تویوتا کمری دارد و به خصوص با توجه به قیمت کمتر نسبت به سراتوی سایپا و فاصله ی محوری و حجم صندوق عقب بزرگتر ، گزینه ی مناسب تری برای مصارف خانوادگی است.

 

لیفان 820

 

کیا سراتوی ساده سازی شده

این خودرو در خط تولید سایپا تا حد زیادی ساده سازی شده و به خصوص حذف سیستم کنترل پایداری و تعویض ترمز های دیسکی عقب با نمونه های کاسه ای از نقاط ضعف سراتوی مونتاژ داخل هستند. امکاناتی مانند سانروف ، سیستم مالتی مدیا و دوربین عقب، پدل شیفتر های روی فرمان ، صندلی های چرمی و جلو آمپر سوپر ویژن نیز تنها در نمونه ی گران تر موسوم به آپشنال وجود دارد. فضای سرنشینان در سراتو جا دار و مناسب است ، اما در عقب برای افراد قد بلند می تواند آزار دهنده باشد و به دلیل سگمنتی که در آن قرار دارد، صندوق کوچکتری نسبت به لیفان 820 دارد. بنابراین سراتو مناسب مصارف خانواده های کوچک و لیفان 820 مناسب برای خانواده های متوسط است.

 

 

کیا سراتو و لیفان 820  ، بخش چهارم ، قیمت و ارزش خرید

 

لیفان 820 هم اکنون توسط کارخانه با قیمت قطعی 109,900,000 تومان به صورت نقد و اقساط به فروش می رسد و در بازار نیز با قیمتی در همین مقدار می توانید این خودرو را خریداری کنید. متاسفانه افت قیمت لیفان 820 محسوس است و اگر قصد فروش خودروی خود پس از مدت کوتاهی را دارید ، این خودرو گزینه ی مناسبی برای شما نیست. اما اگر هدف شما از خرید این خودرو مصارف شخصی و خانوادگی است ، لیفان 820 گزینه ی خوبی برای شما خواهد بود ، به خصوص اینکه حباب قیمتی نیز در مورد آن وجود ندارد و با شرایط اقساطی همواره قابل خریداری است.

 

 

کیا سراتوی مونتاژ از همان روزهای اول دچار حباب قیمتی شد و همواره مصرف کنندگان واقعی برای تهیه ی این خودرو با دردسر مواجه هستند. این خودرو هم اکنون از سوی سایپا حدود 104 میلیون تومان در نسخه ی اتوماتیک ساده و حدود 113 میلیون تومان  در نسخه ی اتوماتیک آپشنال قیمت گذاری شده که در بازار آزاد به ترتیب با قیمت های 109 و 121 میلیون تومان و بالاتر به فروش می رسند. تقاضای زیاد نسبت به حجم تولید و دلال بازی از جمله  عوامل این قیمت های غیر منطقی هستند.

 

 

کیا سراتو و لیفان 820  ، بخش پنجم ، نتیجه گیری

 

با توجه به اندازه ی خودرو و کمبود امکانات ایمنی در سراتو ، اگر تعصب بر روی برند های خاص و یا محصولات کشور خاصی ندارید ، در این شرایط لیفان 820 می تواند با امکانات رفاهی بیشتر نسبت به قیمت ، فاصله ی محوری و صندوق بزرگتر و قیمت کمتر ،گزینه ی بهتری برای شما باشد. اما اگر قصد کسب سود از خرید و فروش خودرو را دارید یا تمایل به خرید خودروهای چینی ندارید و همان تفکری را نسبت به خودروهای چینی دارید که روزگاری بسیاری از ایرانیان نسبت به خودروهای کره ای داشتند ، در این آشفته بازار که قیمت ها سر به فلک میزند ، کیا سراتوی مونتاژ می تواند انتخاب خوب و منطقی شما باشد.

 

 

 

 

 

کاتالوگ لیفان 820:

820_catalogue

 

کاتالوگ سراتو:

CERATO

 

کاتالوگ سراتو آپشنال :

Cerato FA(2)


71 دیدگاه

  1. sunmartin | خرداد 18, 1397 | لینک نظر

    وقتی افراد نا آگاه و بعضا آگاه فناوری پیشرفته ماتریال و طراحی برتر کره جنوبیرا با خودروهای سراسر کپی ناهماهنگ و یکبار تولید و مصرف و کاملا fake چینی میسنجن اصلا جای بحثی باقی نیست در مورد این فرد یا افراد میشه گفت که یا تابحال سوار خودوری کره ای نشدند یا با قصد تخریب دارند که چنین سخنان هجوی از خود میگویند
    در هر دو حالت خودوری چینی با انواع و اقسام نارضایتی و بی کیفیتی در جامعه و بین مصرف کنندگان به عنوان یک کالای بی کیفیت تقلبی و غیر قابل اعتماد شناخته شده و محصولات کره ای به دلیل کیفیت بالا در همان 20 سال پیش با ورود دوو و پراید های اصلی کره ای در اذهان مردم همچنان خوش میدرخشند کره جنوبی سطح کیفی و طراحی خودش رو ارتقا داد تا در اروپا و آمریکا برای ابر شرکت های برتر جهان چالش بیافریند و در عوض چینی ها به کپی و تکرار استفاده از ماتریال نامرغوب سرهم بندی و سرسری کاری برای بازار ایران و چند کشور توسعه نیافته بسنده کردند

    • در پاسخ به: sunmartin

      بدنام | خرداد 18, 1397 | لینک نظر

      دوست من کاش مشکل فقط بیکیفیتی خودروهای چینی بود اوضاع ایمنی تصادشونم هم حاده از وقتی که خودروهای چینی وارد کشور شدن تعداد کشته های جاده ای ما چندین برابر شده و متاسفانه بیشترین تعداد کشته ها رو خودروهای چینی دارن و از نظر کیفیتی هم فاجعن یکی از اشناهای ما یک لیفان 820 گرفت و نزدیک پنجاه هزار تا کار کرد موتورشو تعمیر کامل کرد با هزینه ی ده میلیون و بعدش فروختش یکی دیگه از دوستامم یه لیفان 620 مدل 90 موتور 1600 داره ایشونم تا حالا سه بار موتورشو تعمیر کامل کرده

      • در پاسخ به: بدنام

        مهدی | خرداد 18, 1397 | لینک نظر

        خطاب به بدنام و سانمارتین که آیدیهای fake دارن:
        از آرزوهای دست نیافتنی هر دوتاتون داشتن یه ماشین چینیه ۱۱۰ میلیونیه.که متاسفانه پولتون نمیرسه و میاین اینجا قصه تعریف میکنید که فامیلم داشته و ال داشته و بل داشته.در صورتیکه این قصه ها رو دیگه کسی باورش نمیشه.آره لااقل ۸۲۰ تو بحث ایمنی همپایه ی ماشینای سدان کره ای و ژاپنیه و هیچی ازشون کم نداره.آقا جون شماها چکار دارین کی چی میخره کی چی نمیخره صلاح مملکت خویش خسروان دانند.یه روز هم یکی از این ماشین چینیها مفتی خواست بهتون بده نگیرید ازش.همون بقول خودتون ماشینهای برند کره ای و ژاپنیتونو سوار شید و حال کنید.والسلام.

      • در پاسخ به: بدنام

        صالح | خرداد 18, 1397 | لینک نظر

        سلام بدنام جان
        در رابطه با بیشترین تعداد کشته های جاده ای توسط خودروهای چینی منبعی هم دارید؟ و در مورد مشکل فنی موتور لیفان 820 اشناتون باید عرض کنم که این خودرو تا 5 سال و یا 150000 کیلومتر گارانتی داره و اگه در این مدت نقص فنی واسه ماشین پیش بیاد شرکت موظفه که بدون دریافت هیچ هزینه ای از مالک مشکل خودرو رو رفع کنه ولی شما مطمئنید در کیلومتر 50000 واسه موتوش مشکلی پیش اومده؟ اخه قدری عجیبه و اما در خصوص لیفان 620 دوستتون باید عرض کنم اتفاقا لیفان 620 موتور 1600 که اسم موتورش تریتک بود موتور بسیار خوب و با کیفیتی بود و طبق صحبت شما این خودروی دوستتون به طور میانگین موتورش هر دو سال یکبار تعمیر شده من نمیدونم دوستتون چطوری از خودرو استفاده کردن اما از سال 90 تا الان سه بار تعمیر موتور جسارتا یکم دور از ذهنه مگر اینکه سالی حداقل 150000 کار کرده باشه

  2. احمد | خرداد 18, 1397 | لینک نظر

    انتظاراتان از لیفان صد میلیون تومانی در حدی باشد که بابت ان پول پرداخت کرده اید.شما 600 میلیون
    پرداخت نکرده اید که انتظار خودروی اسپرت د اشته باشید.الان پیکانتو با موتور 1200 شهری 105 میلیون
    تومان در این کشور قیمت دارد!!!!

  3. مهدی | خرداد 15, 1397 | لینک نظر

    لیفان 820 سال 94 که اومد 80 تومن قیمت داشت
    انصاف داشته باشید که کیفین ماشین های چینی و کره ای شبیه هم هست
    کره جنوبی تو صنعت خودرو با چین برابر است
    وقتی که میگید جنس کره ای خوبه منظورتون جنس آمریکایی است؟
    چون قطعات یک ماشین کره ای رو که باز کنین مثلا پمپ بنزینش نوشته ساخت آمریکا
    این یعنی تقلب

  4. نادر | خرداد 14, 1397 | لینک نظر

    پیشرفت چینی ها و کره ای ها خوبه ولی هردو این ماشین ها ارزش این پول رو حتی نصف ویا ۱/۳ این پول هارو هم ندارند

  5. امیر | خرداد 13, 1397 | لینک نظر

    سراتویی که پسرخاله من داشت مدل ۲۰۱۱ عالی بود دو صندلی برقی هندلینگ عالی سواری نرم .اصلا این چیزی که تحت عنوان سراتو داره فروخته میشه و با قیمت بالا یه لگنه واسه همین رفتم سراغ النترا ۲۰۱۵

  6. امیر | خرداد 13, 1397 | لینک نظر

    این سراتویز که تو ایرانتولید میشه رو اگه ببری شرکت کیا نمیشناسنش بخاطر کیفیت بسیار پایین و کاستیهای زیادی که داره .یه صندلی برقی هم نداره که ساده ترین چیز ممکنه

    • در پاسخ به: امیر

      sunmartin | خرداد 13, 1397 | لینک نظر

      تکذیب میکنم تمام حرفاتون صندلی ها ایرانیه باطری و لاستیک و رنگ خودرو کمتر از 15 درصد
      گیربکس و موتور کاملا از کره جنوبی وارد میشه مجموعه اکسل و زیر و بند و جلوبندی چراغ ها رام و بدنه و …
      در مورد کمی ها مثل نداشتن esp حذف آمپلی فایر و اسپیکر های عقب حذف صندلی برقی و دیلایت و بک لایت زیر چراغ های بالابر های عقب و حذف آینه تاشو …این سایپا بوده وه دست به حذف زده سراتو خودرویی است که آپشن های کاملی دارد اما در ایران دو شرکت سایپا و ایرانخودرو به سلایق مشتری احترام نمیگذارند اما این از کیفیت و قابلیت های سراتو کم نمیکند

      • در پاسخ به: sunmartin

        نقی | خرداد 13, 1397 | لینک نظر

        کاری ندارم. ولی فعلا گندی که با آی پی ها و اسمهای مختلف زدی جمع کن بعد تکذیب!! طوری میگه تکذیب می کنم انگار رئیس کل منطقه ای کیا در قاره آسیاست!! خخخ برو عمو جون

  7. سیروان | خرداد 13, 1397 | لینک نظر

    ۸۲۰ هم ۱۱۰ تومن شد حالا از خدا چ خواهیم دگر؟

  8. حسام دارابی | خرداد 13, 1397 | لینک نظر

    با عرض سلام خدمت تمامی دوستان
    بنده یه سمند مدل 87 دارم و صد البته تا حالا دستم به دستگیره هیچکدوم از این دو خودرو هم نخوره و آرزوشون رو دارم حتی آرزوی خرید یه سورن صفر کیلومتر
    دوستان هرکدام از این دوتا خودرو که بده بکوبینش تو سر من به خدا منتش رو دارم

    • در پاسخ به: حسام دارابی

      بدنام | خرداد 13, 1397 | لینک نظر

      دوست عزیز مطمئن باش همون سمند مدل 87 خودت از همه نظر بهتر از لیفان 820 چینیه فقط دنده اتوماتیک نیست که ضمنا اتوماتیک بودن چینیا هیچ مزیتی نداره چون عمر گیربکس های اتوماتیکشون خیلی وقتا به سی هزار تا هم نمیرسه و بدون از نظر کیفیت هندلینگ ترمز مصرف سوخت دوام ایمنی تصادف سمند خودت از 820 که قیمتش چندین برابره سرتره و هیچوقتم حسرت یه ماشین چینی رو نخور و با این ایمنی تصادف بسیار بسیار پایینی که دارن والله دل و جرات شیر میخواد ادم با اینا بره تو جاده و تلاشتو بکن که ایشالله به زودی بتونی یه سراتو بخری و لذتشو ببری

      • در پاسخ به: بدنام

        sunmartin | خرداد 13, 1397 | لینک نظر

        منم موافقم حداقل اینه که چینی و فیک نیست دورو بر چینی جماعت نرید که مصیبته
        سراتو آگهی کردن 140 و ظن این میره که دوروبر 140 بشه قیمت کارخونه اگه بتونی سراتو بخری دست بردی

  9. مرتضی | خرداد 13, 1397 | لینک نظر

    این خودرو لیفان 820 خودم و دوستانم کسی حتا ریسک خریدش هم نمیکنه ولی یکی از اقوام دوستم پایان سال قبل خریده بود نظر ایشان این بود :
    اول که تحویل گرفتم فکر میکردم تویوتا کمری ارزان خریدم خیلی هم باهاش حال میکردم بعد از خروج از نمایندگی حس بدی داشتم بوی قطعات بی کیفیت داخلی بسیار آزار دهنده بود مجبور به پایین کشیدن شیشه ها شدم در آن سرمای هوا ان موقعه.
    خودرو مثل پژو آردی بسیار سنگین و بی رمق بود خیلی عجیب بود با موتور 2400
    صدای موتور به وضوح داخل شنیده میشد
    گیربکس خودرو در مقایسه با دیگر برندهای حتا چینی اصلا هماهنگ نبود و تعویض دنده با صدا خفیف و با اصلاح با دوک زدن همراه بود
    مصرف بنزین هم که به صورت باور نکردنی بالا بود در جاده تا 12 هم میرسد لیفان بردم نمایندگی گفتند بعد از یک مدتی آب بندی میشه درست میشه میگفت حتا به خودشان زحمت دیاگ هم ندادند . البته بعد از آب بندی مصرف مقدار کمی پاین آمد و به 10 لیتر رسید ولی صدای کابین و بدنه که روز اول نداشت بسیار آزار دهنده شد
    الان فروشنده است با 15 تا 20 میلیون پایین از قیمت خرید نقدی خودش که خریده . ولی حتا خریدار هم نداره

  10. sunmartin | خرداد 13, 1397 | لینک نظر

    پای سراتو سوارا به این پیج باز بشه میفهمید که چ خبره رجز خونی چینی سوارا تعطیل میشه

    • در پاسخ به: sunmartin

      ماهان | خرداد 13, 1397 | لینک نظر

      سراتو سوارا بیکار نیستن بیان اینجا. فقط تو بت هزار تا نام کاربری همه سخن پرانی می کنی بی بی سسسسیییی

  11. رضا | خرداد 13, 1397 | لینک نظر

    مهم ترین نشونه کیفیت بالای شرکت کیا گارانتی پنج تا هفت سالش در امریکاس و گارانتی پنج ساله سراتو که قطعا کیفیت قطعاتش انقد بالاس که سایپا مطمئن شده خرابی نداره و ضرر نمیکنه و پنج سال گارانتیش کرده ولی ماشینای چینی طبق اعلام خود چینیا عمر مفیدشون پنج ساله و قطعات چینیا بسیار گروونه مثلا گیربکس اتوماتیک شش دنده سراتو حدود سیزده میلیونه ولی یه گیریکس چهاردنده برلیانس حدود پانزده و شونزده ومیلیونه
    مسئله تولید انبوه سراتو باعث خدمات بهتر و قطعات ارزون تر و فراوون تر و اینکه خداروشکر سایپا سراتو رو داخلی سازی نکرده و از کیفیتش خیالت راحته و اینکه بازار سراتو خرید و فروشش بهتره

  12. احمد | خرداد 12, 1397 | لینک نظر

    آمار فروش سراتو که الان داره به صورت نقدی که پیش فروش آن هم تمام شد با قیمت زمان تحویل
    آمار فروش لیفان که به صورت قسطی انعطاف پذیر است و هنوزهم ادامه داره به قیمت کمتر از سراتو
    نشان دهنده عدم استقبال مردم از لیفان چینی منتاژ ایرانی و استقبال زیاد از سراتو کره ای منتاژ ایرانی است
    وهمچنین در جدول آمار کیفیتی خودروهای ساخت داخل سراتو بالا تر از لیفان 820 قرار دارد و رضایت مندی مشتری بیشتری نسبت به لیفان گویا همه چیز است
    بهتر است این مقایسه را بین مزدا 3 و سراتو سایپا انجام شود که به هم از لحاظ کیفیت نزدیک تر هستند
    با سپاس

  13. رضا | خرداد 12, 1397 | لینک نظر

    فراموش نکنید 99 میلیون تومان بابت خودرویی خانوادگی با چهره به روز و امکانات خوب که لیفان 820 دارد
    در جایی که میراژ با موتور 1200 شهری 110 میلیون تومان قیمت دارد!!

    • در پاسخ به: رضا

      نوید | خرداد 12, 1397 | لینک نظر

      کیفیت از مهمترین انتخاب مشتری هست میراژ ژاپنی با مونور 1200 از لحاظ کیفیت با لیفان820 چینی آن هم منتاژ ایران حتا با موتور 2400 قابل مقایسه نیست

  14. بدنام | خرداد 12, 1397 | لینک نظر

    جالبه توی کامنتا حتی یک نفر لیفان 820 رو تایید نکرده یعنی لیفان و کلا ماشینای چینی واقعا فاجعن من هر وقت کامنتا رو میخونم به این نتیجه میرسم که پارس و سمند و سورن و دنا…….با اینکه قیمتشون نسبت به چینیا کمتره اما خیلی خوش نام ترن و بین مردم محبوب ترن و با کیفیت تر و ضمنا خدانکنه یک بار تصادفی بین مثلا سمند و لیفان 820 اتفاق بیافته که فقط خدا میدونه چه بلایی سر لیفان و سرنشیانش میاد

    • در پاسخ به: بدنام

      یسر | خرداد 13, 1397 | لینک نظر

      همین پارس و سمند که میگی از نظر ایمنی افتضاحن
      حالا چون خودت اینا رو داری ازشون تعریف نکن تابلوئه که خودت داری.
      یه چینی معمولی از اینا بالاتره

  15. Napoleon | خرداد 12, 1397 | لینک نظر

    با سلام خدمت دوستان
    بعد از خوندن مقادیر زیادی از نظرات
    دیدم بحث اصلی سر اینه ک موتور خودرو توسط خود شرکت طراحی و ساخته شده یا ن یک جورایی کپی برداریه!
    یعنی واقعا اصالت موتور اینقدر مهمه ک واسش بحث و جدل میشه

    ما توی ایران زندگی میکنیم
    چیزی ک مهمه اینه ک در مقابل پولی ک میدیدم چقدر خدمات،کیفیت و لذت رانندگی نصیبمون میشه
    قبول دارم در ذات کلمه محصول کره ای از چینی بهتره
    ولی خب شما در اینجا حداقل 20 تومن باید بیشتر پول بدی!! ک مبلغ قابل توجهی هم هست
    دوما سراتوی مونتاژ اصلا و بهیچ عنوان اون سراتویی ک کره تولید کرده نیست
    سایپا خیییلی از موارد و آپشنهاشو حذف کرده و اصطلاحا ایرانیزه شده

    بنده سراتو وارداتی (2008) رو بهد از یک دهه رانندگی و چیزی حدود 170هزار کیلومتر مصرف سوار شدم
    کرک و پرم ریخت از بی سروصدایی اتاق و شتاب و هندلینگ و…..
    سراتوی مونتاژی رو هم سوار شدم (مدل96)
    اصلا و بهیچ عنوان قابل مقایسه نبود با اون سراتو
    اگه ابتدا ب ساکن سوار سراتوی مونتاژی بشید حتما خوشتون میاد(بایدم بیاد ناسلامتی 120تومن قیمتشه!!!!)
    ولی در قیاس با خودروی اصلی حرفی برای گفتن نداشت(تازه با 10سال تفاوت مدل!!!)

    لیفان هم ماشین بسسیار نرم و باهندلینگ و با کیفیتی هس در کنار قیافه موجهی ک داره آپشنهای خوبی هم ب آدم میده
    و با تفاوت قیمتی 20 میلیون فکر نمیکنم سراتوی ایرانی!!!! بتونه لیفان چینی رو شکست بده

    ولی خب هرکسی نظری داره
    نظرشم محترمه

  16. سام چینازی | خرداد 12, 1397 | لینک نظر

    لعنت به کیا هیوندا و کذه ای جماعت که کیفیت نداره دررررود بر چایناز و اجناس فوق کیفیتی چین
    آفتاب هم البته از غروب طلوع میکنه

    • در پاسخ به: سام چینازی

      مرتضی | خرداد 12, 1397 | لینک نظر

      درود بر شما
      ای کاش ما هم مثل دیگر کشورها بودیم که مردم حق انتخاب بیشتر با قیمت مناسب برای خرید داشتند آن وقت فکر نمیکنم کسی خودرو نا هماهنگ و سراسر کپی چینی را خودرو حساب کند چه برسه که با کیا و هیوندای مقایسه کنه واقعا خنده دار است
      مقایسه های خنده دار دیگر هم که دیدم که جک C5 و هایما را با سانتافه و تویوتا راو 4 مقایسه کردند آریزو هم با آلفا جولیتا مقایسه شده بود

      • در پاسخ به: مرتضی

        سام چینازی | خرداد 12, 1397 | لینک نظر

        من قبلا طرفدار بنجل های چینی بودم الان یکماه طعم خودور چشیدم یکدستگاه کیا پیکانتو خریدم به هرکسی که قبولش دارین من قبلا تیگو سوار بودم کیفیتش از اون تیگو بنامبرز فایوز بالاتره شتابش بیشتره و تو مردم همه میگن بالاخره برند کره ای سواری د رکنارش یک آوانته در حد صفر لاکاغذی خریدم خودوربه نرمی بی صدایی با کیفیت کیا هیوندا وجود نداره مزدا 3 داشتم اینقدر خشک بود و زیرش به هر جا گیر میکرد فروختم الان میفهمم واقعا وقتی میکن برند اصلی یعنی چی
        چینی ها رو باید با همون چین ها مقایسه کرد حتی اگه هواپیما بسازن بازم بی کیفته و حس رانندگی نداره

        • در پاسخ به: سام چینازی

          مرتضی قانع | خرداد 12, 1397 | لینک نظر

          مزایاش نسبت به هیوندای i10 چیه؟

          • در پاسخ به: مرتضی قانع

            سام چینازی | خرداد 13, 1397 | لینک نظر

            والا ترکیب داشبوردش خیلی زیباس مهندس اصلا مثل هیوندای نیست شتابش تقریبا یکیه اما طراحیش واقعا از i10بهتره بخصوص اینکه led کارکرده سیستم صوتیش فوق العاده است 8 تا بلندگو داره و نرمی تعویض دنده هاش

          • در پاسخ به: سام چینازی

            مرتضی قانع | خرداد 13, 1397 | لینک نظر

            ممنون

        • در پاسخ به: سام چینازی

          امير | خرداد 13, 1397 | لینک نظر

          سلام
          سام چينازي برادر اين پيكانتو اصلا خوب نيست حتي از 206 داغون هم كمتره، i10 هم لنگه همون.حالا آوانته يه چيزي بگذريم كه اونم رده خارجه و 50 دادي خراب بشه آسيب ببينه بايد خرج ماشين 200 تومني رو بدي براش، ولي پيكانتو رو اشتباه كردي.

  17. بهنام | خرداد 12, 1397 | لینک نظر

    سراتو ماشین بی کیفیت ایرانی هستش کره ای نیست به کره نسبت می دن

    • در پاسخ به: بهنام

      کامبیز | خرداد 12, 1397 | لینک نظر

      آخه شما که دستت تا حالا به دستگیره سراتو نخورده چرا نظر میدی

    • در پاسخ به: بهنام

      سعید | خرداد 12, 1397 | لینک نظر

      گربه دستش ب گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده

    • در پاسخ به: بهنام

      Majid | خرداد 13, 1397 | لینک نظر

      شرط می بندم تا حالا سوار سراتو نشدی، برو با همون چینی ها خوش باش، حیف سراتو که تو دستش بهش بخوره

  18. نیما | خرداد 11, 1397 | لینک نظر

    من در عجبم چطور برند کیا که تو دنیا حرفی واسه گفتن دارا رو با یه شرکت چینی که تار۵ سال پیش فقط موتور سیکلت تولید میکرده رو میشه با هم مقایسه کرد.

  19. صالح | خرداد 11, 1397 | لینک نظر

    سلام
    راستش من تو خیلی از سایتا خوندم که نوشته شده طراحی لیفان820 به سال2015 بر میگرده و موضوع بعدی اینه که دوستان توی کامنتا فقط به اسب بخار توجه کردن در صورتی که باید گشتاور و استاندارد الایندگی رو هم در نظر گرفت هر چند خودمم قبول دارم که 158 اسب بخار واسه یه موتور 2400 سی سی نسبتا کمه حتی واسه سال 2015 البته گشتاورش بد نیست و همچنین بنظر من یک محصول از یک کمپانی رو نمیشه ملاک قرار داد برای صنعت خودروی کل اون کشور چون خودروهایی از دیگر کمپانی های چینی بودند و هستند که نسبت به حجم موتور و سال طراحی اسب بخار خوبی تولید میکردن نمونش جک جی 5 با موتور 1500 سی سی که 111 اسب بخار قدرت داشت و طراحیش واسه سال 2011 بود یا چانگان cs35 که طراحیش مال سال 2013 هست و با موتور 1600 سی سی 123 اسب بخار داره و گشتاورشم 160 نیوتن متره یا جک جی 3 که طراحیش مربوط میشه به سال 2009 که با موتور 1300 سی سی 93 اسب بخار قدرت داشت و……….. در کل منظور من از این مثال ها فقط این بود که بگم اسب بخار تولیدی نسبتا کم لیفان 820 رو نمیشه به تمام برند ها و محصولات یک کشور نسبت داد و وقتی قصد مقایسه بین دو خودرو رو داریم بنظر من بهتره به همون دو محصول یا اعتبار برنداشون بپردازیم و فقط به نام دو کشور بسنده نکنیم چون کلی گویی هست مثلا بی وای دی در زمینه خودروهای برقی و یا حتی هیبریدی افتخاراتی رو به دست اورده که کیا و هیوندای و سانگ یانگ به دست نیاوردن( مثلا بی وای دی تانگ واقعا خودروی خاصیه ) و نمیشه فقط به واسطه ی بی وای دی گفت صنعت خودروی چین از کره سرتره چون در مقابل کیا و هیوندای و سانگ یانگ هم افتخاراتی رو به دست اوردن که هنوز خیلی از برندهای چینی به دست نیاوردن پس بنظر من در مقایسه بین خودرو بهتره وارد جزئیات بیشتری شد ایمنی تصادف و سیستم های ایمنی وهندلینگ و سیستم تعلیق و ترمز و…………..سال تولید و قیمت همگی دخیلن و در مقایسه بین سراتو و 820 بنده اگه بخوام یکی از این دوتا رو انتخاب کنم سراتو رو انتخاب میکنم ولی بنظرم برتری مطلق با سراتوی سایپا نیست سیستم تعلیق لیفان نرمتره و اپشن های ایمنیش هم بیشترن و قیمتشم کمتره اما خب ایده ال های افراد با هم متفاوتن ممکنه شخص دیگری خواستش و انتظارش از خودرو با من متفاوت باشه و لیفان رو انتخاب کنه و عقیدش و انتخابش قابل احترامه

    • در پاسخ به: صالح

      نقی | خرداد 12, 1397 | لینک نظر

      منظور شما نمونه دستی جک جی 5 بوده! چون نمونه اتوماتیک این خودرو 1.8 لیتری بوده و قدرتی بین 140 و 150 اسب بخار دارد. البته این موتور هم برای میتسوبیشی بوده و طبق معمول چینی ها هیچی ندارن! ضمنا لیفان 820 از نظر طراحی داخلی، متریال و ارگونومی به هیچ عنوان به پای سراتو سایپا نخواهد رسید. می توانید امتحان کنید.

      • در پاسخ به: نقی

        Amin | خرداد 12, 1397 | لینک نظر

        یادمون نره که هیوندای هم در ابتدا با نصب موتورهای نسل قبل هوندا بر روی محصولاتش شروع کرد و الان به اینجا رسیده
        در ضمن شرکت های فراوانی در چین هستند که موتور مستقل دارند مثل بی وای دی-چری-ام جی-رووی- و …
        و حتی فیات یکی از مشتریان موتورهای شرکت چری بوده و بر روی برخی محصولاتش از موتورهای ساخت چری استفاده میکند
        در کل خارج از بحث خودرو و در نگاه کلی صنعت و اقتصاد و تکنولوژی چین در رتبه بسیار بالاتری از کره قرار دارد
        البته امیدوارم با تسلیم شدن کره شمالی و باز کردن درهای کشورش به روی جامعه جهانی و تعامل با دنیا و چه بسا اتحاد با کره جنوبی شاید ظهور یک کره جدید و قطب صنعتی باشیم که البته دور از انتظار نیست

      • در پاسخ به: نقی

        صالح | خرداد 12, 1397 | لینک نظر

        سلام نقی جان بله منظور من جک جی 5دنده دستی بود که حجم موتورش 1500 هست و طراحی این موتور فکر کنم توسط ای وی ال اتریش صورت گرفته و موتور 1800 جک توسط همون میتسوبیشی که فرمودید انجام شده و هدف من از این مثال این بود که بگم در زمان خودش نسبت به حجم موتورش قدرت نسبتا خوبی رو تولید میکرده و چون نسبت به موتور 1800 کم حجم تر بوده و اسب بخار تولیدیش قابل توجه 1500 رو مثال زدم که بگم خودروهای چینی با حجم موتور پایین هم داشتیم که قدرت نسبتا خوبی تولید میکردن با توجه به اینکه حداقل هفت ساله داره از طراحیشون میگذره در رابطه با اینکه چینی ها از خودشون موتور نساختن باید بگم که قبول دارم گفته ی شما رو موتور بسیاری از خودروهای چینی توسط دیگر شرکت ها طراحی شدن ولی بنظر من در رابطه با همشون صادق نیست الان موتور خودروهای جدید بی وای دی توسط خود بی وای دی طراحی میشن و در مورد برتری سراتو نسبت به لیفان هم حق با شماست درست میفرمایید

      • در پاسخ به: نقی

        Sina | خرداد 13, 1397 | لینک نظر

        داداش ایرانی ها چی دارن؟

  20. Ali | خرداد 11, 1397 | لینک نظر

    لیفان رو که نمیدونم ولی حیف پول به سراتو، اسباب بازی بی کیفیت کره ای
    اون اسب بخار. و نگاه نکنید توان و گشتاور واقعی تو شتاب و مقایسه با ماشین های دیگه هست شاید به اندازه یک ماشین ژاپنی با توان ۱۳۰ هم نرسه
    محور عقب یک تکه سراتو (مظضابه پراید) فنر بندی و خشکی و کوبش، صدای زیاد موتور. هندلینگ بد. ، کابین قدیمی
    با این قیمت واقعا ارزش نداره

    • در پاسخ به: Ali

      کامبیز | خرداد 12, 1397 | لینک نظر

      شما مطمعنن چینی سوار هستی که با تعصب و بدون این که سراتو را بشناسی نظر میدی. قیمت واقعی سراتو در حال حاضر نسبت به گرانی دلار و قیمت پارسالش و قیمت اون موقع دلار 154 میلیون هست و مطمعن باش تا به این قیمت نرسه سر خریدش هم همیشه دعواست

      • در پاسخ به: کامبیز

        royksoop | خرداد 12, 1397 | لینک نظر

        دم شما گررم از هر فرد مطلعی بپرسی یگه تنها خودرویی که قیمتش متعادله و موتور و گیربکس بروزی داره و برند معتبره سراتو سایپاست مقایسه سراتو با ایفان ی چیزی مث مقایسه آئودی rx8 و سیتروئن الیزه است
        واقعا تاسف باید خورد برای افرادیکه از کالاهتی بی کیفیت و نامعتبر چینی کورکورانه حمایت میکنند

        • در پاسخ به: royksoop

          مرتضی قانع | خرداد 12, 1397 | لینک نظر

          سانمارتین جان عزیز
          با یه ایدی کامنت بذار
          هم ما می فهمیم هم کاربرای سایت
          به خدا می فهمیم ! 🙂
          خودتو اذیت نکن اینقدر ، سراتو مونتاژ سایپا بهترین وسیله ی نقلیه ی چهار چرخ ایران ، خاورمیانه ، جهان ، منظومه شمسی و کهکشان راه شیری هستش ، ما می دونیم.

      • در پاسخ به: کامبیز

        royksoop | خرداد 12, 1397 | لینک نظر

        جالب اینجاست تمام این افراد مجازی و جعلی که از سراتو بد میگن اگه پاش بیوفته و براشون مقدور باشه میشن خریدار سرسخت سراتو واقعا بوقلمون صفتی در شخصیت های مجازی موج میزنه شما که اصلا از برند کیا موتور اطلاعی نداری چطور جرات میکنی بیایی و نظر بدی این مقایسه هم برنده اصلیش مشخصا سراتو از برند کیا موتوره حتی اگه پیکانتو هم با لیفان 820 و در آینده 920 مقایسه میکردند این کیا پیکانتو بود که برنده بود کیفیت چیزیه که نمیشه تو چینی جماعت دنبالش گشت و پیداش کرد

      • در پاسخ به: کامبیز

        ماهان | خرداد 13, 1397 | لینک نظر

        شما هم مطمعنا! بچه هستی و پراید هم نداری چون مطمئن رو اینجوری می نویسن

  21. مرتضی | خرداد 11, 1397 | لینک نظر

    قدرت موتور لیفان با موتور 2400 سی سی 158 اسب سال 2017
    قدرت موتور سراتو با موتور 2000 سی سی 156 اسب سال 2011
    همن ثابت میکنه چین از لحاظ تکنولوژی چقدر از کره جنوبی عقب تر است
    مقایسه چین با کره در صنعت خودرو مثل مقایسه یک مورچه با فیل است

    • در پاسخ به: مرتضی

      نقی | خرداد 11, 1397 | لینک نظر

      چین اصلا پیشرانه خاصی نداره. پیشرانه لیفان 820 هم مال نسخه های گذشته کمری هست. پس مقایسه این دوتا یعنی مقایسه ژاپن با کره !! حالا خودروسازی ژاپن پیشتاز جهان هست یا کره جنوبی!

      • در پاسخ به: نقی

        رضا | خرداد 11, 1397 | لینک نظر

        چرا عزيزم الان كارخانه هايي مثل چانگان در چين موتور هاي صدردصد اختصاصي خودشون توليد ميكنن

        • در پاسخ به: رضا

          نقی | خرداد 12, 1397 | لینک نظر

          رضا جان! اگر دقیق باشی و دقت زیادی کنی متوجه میشی که چانگان وابستگی به مهندسان انگلیسی و کمپانی فورد داره؛ برای همین هم هست که از واژه اکو برای پیشوند و پسوند پیشرانه های خودش استفاده می کنه! چون پیشرانه های اکو و اکوبوست تکنولوژی خاصی دارن که به شکل انحصاری در اختیار فورد بوده و این شرکت این تکنولوژی را به سایر کمپانی ها میفروشه! بنابراین چانگان هم همین کار را کرده و سایرین هم همچنین! ضمنا؛ چند تن از سهام داران چانگان انگلستانی بوده و به همین خاطر برخی از خودروهای این شرکت وارد بریتانیا شده اند!

      • در پاسخ به: نقی

        مرتضی | خرداد 11, 1397 | لینک نظر

        الان بحث میان چین است و کره
        پیشرانه منسوخ شده تویوتا کمری قدیم اون هم با قطعات چینی دیگه نمیشه با موتور به روز و با تکنولوژی بالا شرکت پژو که بر روی سراتو و شورولت هنوز استفاده میشه مقایسه کرد
        هیچ بحثی در مورد کیفت بالای محصولات تویوتا نیست ولی همین سراتو بالاترین جایگاه را در بازار آمریکا به دست آورد در جای که محصولات تویوتا و دیگر کمپانی های بزرگ هم بودند

        • در پاسخ به: مرتضی

          نقی | خرداد 12, 1397 | لینک نظر

          مرتضی جان! اول اینکه تویوتا کمری با همین موتوری که الان روی لیفان هست یکی از بهترین و پرفروش ترین خودروهای در جهان و به خصوص ایالات متحده امریکا شد؛ پس هیچ بحثی نیست! دوم اینکه پیشرانه کنونی کیا سراتوی سایپا الان تو چه محصولات بروز و مدل 2018 استفاده میشه؟ یک نمونه مثال بزنید. سوم اینکه شورولت و در کل جنرال موتورز اینقدر بدبخت نیست که سراغ پژو و پیشرانه های اون شرکت سطح پایین بره. پژو و کیا در سال 2018 حتی از نظر ارزش برندینگ هم به پای تویوتا، فورد و… نمیرسن پس دلیلی برای اصرار شما روی این موضوع وجود نداره! مورد آخر اینکه هر دو پیشرانه از تکنولوژی مشابهی در عملکرد استفاده می کنن و فرق خاصی در عملکرد فنی اون ها وجود نداره؛ به جز اسب بخار و گشتاور که امروزه ثابت شده است که گشتاور مهم تر از اسب بخار است.

          • در پاسخ به: نقی

            مرتضی | خرداد 12, 1397 | لینک نظر

            شما یک کم تحقیق اینترنتی هم بکنید متوجه صحت تمام حرفهای من میشوید
            اون موتور قدیمی به ظاهر تویوتا روی لیفان ساخت چین است نه ژاپن . مثل موتور قدیمی به ظاهر پزو 405 ساخت ایران نه فرانسه
            فرق این دو زمین تا آسمان است
            اگر اینصورت باشه پراید هم ساخت فورد آمریکا و مزدا ژاپن است ییکان هم انگلیسی است پس پراید و پیکان هم از سراتو کره ای بهتره ؟
            بهتر است واقع بین باشیم

          • در پاسخ به: مرتضی

            نقی | خرداد 12, 1397 | لینک نظر

            به جای سفسته پاسخ درستی بدهید! از پیشرانه کیا سراتو سایپا در کدام محصول بروز و 2018 استفاده شده است که شما ادعا کردید؟ شما باید تحقیق کنید و پاسخ بنده را دهید! نه بنده! قانع نشدم و نمی شوم. ضمنا 70 درصد پیشرانه های تویوتا از بنزینی گرفته تا هیبریدی در خاک چین و توسط چینی ها فقط مونتاژ می شوند!! بگذریم!!! سفسته کاره خوبی نیست!

            بهتر است در صورت ناتوانی از پاسخ حقایق را قبول کنیم.

          • در پاسخ به: نقی

            sunmartin | خرداد 12, 1397 | لینک نظر

            این پیشرانه برای سال 2015 است نه 2013 اولا کد انجین :G4KD طراحی شرکت psa فرانسه برای کیا هیوندا یکی از موتورهای جان سخت و دارای چندین جایزه معتبر که تا 208 اسب بخار خروجی راندمان داره
            طراحی توسط تیم پیتر شرایر و برنده جایزه طراحی برای کیا سراتو (forte) , و اپتیما و ریو
            برگرفته شده از shark
            و حالا رقیب چینی :
            100% کپی پیست شده دارای راندمان ضعیف طراحی ناهمگن و غیر پوشا ضعف در سیستم گیربکس بواسطه ضرایب دنده کلای مبهم (نه جز سدان های بزرگ و نه کوچک و نه میذل سایز)
            قطعات کمیاب بازار دست دوم کساد و ضرر بروی مدل استوک و انبوهی از ایرادات
            از همه مهمتر کیفیت بسیار پایین با برچسب made in china

          • در پاسخ به: sunmartin

            مهدي | خرداد 13, 1397 | لینک نظر

            تو مثل اينکه کار و زندگي نداري همش تو اين سايتا سنگ ماشين کره ايا رو به سينه ميزني.باشه تو برند سوار و خفن ما هم لگن سوار.اينقدر سطحي و با ادبيات سخيف نظر ميدي که آدم قشنگ متوجه ميشه از طرف جايي مأمور شدي واسه بدگويي کردن از ماشيناي چيني.دکتر جون الان صنعت و تکنولوژي ديگه کشور نميشناسه همون ولوويي که آرزو داري دستت به دستگيره درش بخوره مال همون کارخونه ي چينيه جيليه.حالا هي بيا اينجا چيني چيني کن.من مطمئنم خفن ترين ماشيني که تو عمرت سوار شدي پرايد 132 بوده اينجا هم مياي شهرام بهرام بهم ميبافي که همه خيال کنن مثلا خيلي خفني.برو بچه جون دنبال بازيت.

    • در پاسخ به: مرتضی

      کامبیز | خرداد 12, 1397 | لینک نظر

      نباید این دو را با هم قیاس کرد چون خودرو سازی چین در برابر کره هیچ چیز برا گفتن نداره

  22. گرفتار | خرداد 11, 1397 | لینک نظر

    مقایسه به جایی بود ولی هیچکدوم ارزش خرید ندارن چون اصیل نیستن

  23. نقی | خرداد 11, 1397 | لینک نظر

    پیشرانه لیفان 820 ماله تویوتا کمری هستش. از نظر پیشرانه قطعا از کیا سراتو بهتره و هیچ شکی نیست. حالا یه عده بهشون برخورد به جهنم!

    • در پاسخ به: نقی

      مرتضی قانع | خرداد 11, 1397 | لینک نظر

      در ارایه ی دیدگاه های خود نگارش مودبانه تری داشته باشید
      با تشکر

  24. Amin | خرداد 11, 1397 | لینک نظر

    دقیقا ۲ نکته در مورد سراتو ذکر شده که مورد توجه من هم قرار گرفته بود،یکی سفت و خشک بودن تعلیق و دیگری فرمان که برقی نیست البته خشک بودن صندلیها رو هم باید اضافه کرد اما با اینهمه و با اینکه موتور و‌گیربکس متعلق به ۷ سال پیش است ولی انتخاب من از بین این ۲ قطعا سراتو سایپا خواهد بود ،نه فقط به دلیل افت قیمت بلکه کلا لیفان خودروساز خوبی نیست

  25. sunmartin | خرداد 11, 1397 | لینک نظر

    خب فقط به یک جمله بسنده میکنم هر گزدی گردو نیست
    اوی دنیا کسی لبفان نمیشناسه اما کیا هیدندای توی ژاپن و آمریکا در حال فروش خودرو هستند
    کیا سراتو ترکیب و طراحی اصولی توسط اعجوبه طراحی جهان میتر شرایر طراح ارشد آئودی داره
    لیفان یک خودروی سراا سر کپی بی کیفیت کند با موتور 2400 سی سی و ارقام ثابت نشده است
    در ضمن شااب صفر تا صد کیا 9 ثانیه است در بدترین حالت که دوستان توی آپارات شااب زیر این رقم زدن
    فروش سرسام آور سراتو موید این جریانه که کدام خودرو از اقبال بیشتری برخوردار هستند

    • در پاسخ به: sunmartin

      نقی | خرداد 12, 1397 | لینک نظر

      خیلی خوب هست که به یک جمله بسنده کردید و نامه نگاری کردید!! خدا قوت پهلوان!! خسته نباشی دلاور!!

      • در پاسخ به: نقی

        امير | خرداد 12, 1397 | لینک نظر

        نقي جان يه جمله سر سام آور بيشتر نگفته بنده خدا :0

    • در پاسخ به: sunmartin

      Majid | خرداد 13, 1397 | لینک نظر

      دقیقا ??????