اخباراخبار خارجی

تویوتا برای شمشن سال پیاپی ارزشمند ترین برند خودرو ساز جهان شد

ارزشمندترین برندهای خودروسازی جهان توسط موسسه پژوهشی کانتار میلوارد براون رده‌بندی سالانه ارزشمندترین برندهای خودرو ساز جهان را منتشر کرد که بر اساس آن تویوتا مقام اول و مرسدس بنز با پشت سر گذاشتن بی ام و مقام دوم را کسب کرده اند.

در رده‌بندی موسسه کانتار ، تویوتا برای ششمین سال پیاپی پرارزش‌ترین برند خودرو شناخته شد.
ارزش برند تویوتا با افزایش5 درصدی نسبت به سال گذشته، به مبلغ 30 میلیارد دلار رسید. پس از آن مرسدس بنز با پیشی گرفتن از بی‌ام‌و در جایگاه دوم قرار گرفت و بی‌ام‌و هم سوم شد.

پیتر والش مسوول ارزیابی برند این موسسه گفت: به‌طور کل تویوتا برندی بسیار قابل اعتماد است و در صنعت خودرو نماد کیفیت و ارزش محصول به‌شمار می‌آید. البته به نظراین تحلیلگر بازار خودرو ،عرضه محصولات شاسی‌بلند پرطرفدار هم در جایگاه کنونی تویوتا بی‌تاثیر نبوده است.

خودروهای شاسی‌بلند هنوز هم در بازار بسیار پرطرفدار هستند و حس قدرت و ایمنی را به دارندگان خود القا می‌کنند.
از طرفی به طور خاص تقاضا برای خودروهای شاسی بلند تویوتا در ایالات متحده آمریکا و اروپا رقم بالایی را شامل می شود که در کسب جایگاه اول تاثیر زیادی داشته است.

به همین علت تویوتا باز هم توانست نام ژاپن را در میان خودروسازان دنیا حفظ کند. پیتر والش مدیر گلوبال برندز (Global BrandZ ) در موسسه کانتار میلوارد براون، در مصاحبه با اتوموتیو نیوز اروپا :اگر تنها شرکت‌های خودروسازی را در نظر بگیریم، تویوتا بر لیست ارزشمندترین برندهای جهان حکم‌فرمائی می‌کند. این شرکت تاکنون از مجموع 13 بار، توانسته است 11 بار به عنوان ارزشمندترین برند خودروساز دست یابد.

 

تویوتا تنها در سال‌های 2010 و 2012عنوان نخست را از دست داد و با کمی اختلاف در جایگاه دوم قرار گرفت.
در آخرین تحقیقات، مرسدس بنز آلمان با افزایش قابل توجه 9 درصدی ، 25.684 میلیارد دلار قیمت گذاری شد و جایگاه دوم را در لیست خودروسازان تجربه کرد.

رشد این شرکت به زیرمجموعه دایملر اجازه داد تا بی‌ام‌و را که در سال گذشته در جایگاه دوم قرار داشت، پشت سر بگذارد. هم اکنون بی‌ام‌و با ارزش 25.624میلیارد دلار و رشد 4 درصدی در جایگاه سوم لیست قرار دارد.

به باور والش دلیل موفقیت مرسدس بنز در فرستادن بی ام و به جایگاه سوم ، گسترش فعالیت‌های آن در بازارهای چین، برزیل ، روسیه و همچنین محبوبیت خودروی الکتریکی مرسدس بنز ای-کلاس (E-Class)بوده است.

10 برند خودروساز برتر غیر از 3 برند بالا به ترتیب نیز شامل فورد (رتبه 4)، هوندا (رتبه 5)، نیسان (رتبه 6)، آئودی (رتبه 7)، تسلا (رتبه 8)، ماروتی سوزوکی (رتبه 9) و فولکس‌واگن (رتبه 10) هستند.

فولکس‌واگن پس از دو سال غیبت در لیست به علت رسوایی دیزل‌گیت،( اعلام میزان الایندگی کمتر از حد واقعی در خودرو های تولیدی) دوباره در میان 10 خودروساز ارزشمند جهان ظاهر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا