وایپر SRT ، شاهکار دوج برای سال 2014

پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۲

وایپر SRT ، شاهکار دوج برای سال 2014

کمپانی کرایسلر به عنوان کارخانه سرپرست دوج برای تولید محصول وایپر در سال 2014 نام دوج را از ابتدا نام این خودرو بر داشته و آن را به وایپر اس آر تی تغییر داده است.

نمای ظاهری

در بخش طراحی وایپر 2014 ، مهندسان این کارخانه تمامی نیروی خود را برای شکل گیری نمایی خشمگین در بخش ظاهری این خودرو به کار گرفته اند ، شاید هم امر باعث شده تا در جلو و عقب خودرو چهره ای اسپرت و عضلانی بیشتر به چشم بیاید ، مانند قبل نیز اسپویلر نصب شده در عقب خودرو به چشم می خورد.

از جمله دیگر تغییرات انجام شده ، طراحی جدید دریچه هوا در انتهای شیشه درب های خودرو می باشد که به تهویه موتور کمک به سزایی می کند.

2014-Dodge-SRT-Viper-Time-Attack-Special-Edition-651-2

طراحی فنی

در بخش فنی این افعی ، قلب تپنده 4.8 لیتری V10 قرار گرفته است ، که قادر است 640 اسب بخار نیرو و 813 نیوتن متر ( 600 lb.-ft. ) گشتاور را برای راننده به ارمغان آورد. به لطف بهرگیری از آلیاژ آلمینیومی در پیستون های اتومبیل وزن کمتری نسب به گذشته حاصل شده است. دیگر تغییر انجام شده در طراحی میل لنگ خودرو بوده که به گفته کمپانی سازنده با کامپوزیت پوشانده شده است.

سیستم انتقال قدرت وایپر نیز دچار تغییرات شده و نسبت به نسخه قبلی ضرایب کوتاه تری دارا است که همین امر سبب شده در نهایت توان بالاتری را تولید کند و به حداکثر سرعت 332 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

طبق ادعای کمپانی سازنده بر روی ECU نمونه 2014 ، برنامه ای جدید در راستای بهبود گشتاور و خروجی موتور ستاپ شده است.

TA وایپری برای رکورد شکنی

همچنین دوج قصد دارد گونه ای تازه و خاص از وایپر را تنها در شمار 159 دستگاه با پسوند  (TA (TIME ATTACK عرضه کند،خودرویی که به لطف تغییرات وسیع آیرودینامیکی و بهره گیری از مجموعه تعلیق قابل تنظیم بیل اشتاین، از مشخصات بهتری برای ثبت رکورد در پیست های مسابقه برخوردار است.پیشرانه همانند گونه های تولید سری 2014 SRT از گونه 8.4 لیتریV10 با 640 اسب بخار قدرت و 814 نیوتن متر گشتاور است، گیربکس نیز تغییر خاصی را نسبت به گونه پایه تجربه نکرده است،اما دانفورس تولیدی در سرعت 150 مایل بر ساعت، نسبت به گونه های عادی 7 برابر شده است و همین امر در کنار فنربندی بهتر، می تواند کمک بزرگی در افزایش قابلیت های SRT TA در پیست مسابقه باشد.این سری که به ترمزهای مخصوص برمبو نیز مجهز است که ترمز گیری از سرعت 100 کیلومتر در ساعت را ظرف مدت 3.4 ثانیه ممکن می سازد. وایپر TA به لطف استفاده بیشتر از قطعات فیبرکربنی 1537 کیلوگرم وزن دارد، تنها در رنگ های پرتقالی مسابقه ای، مشکی مات VENOM و سپید براق عرضه می شود.

طبق توافقات انجام شده ، قرار است خودرو در ماه آخر سال 2013 روانه بازار شود.


بدون دیدگاه