نگاهی به جک S7 ، محصول جدید کرمان موتور + مشخصات فنی

یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | 5 نظر

نگاهی به جک S7 ، محصول جدید کرمان موتور + مشخصات فنی

در نمایشگاه خودروی شانگهای 2017 بود که برای نخستین بار جک S7 به معرض نمایش عموم در آمد. همان طور که از نام آن مشخص است ، این خودرو بزرگترین کراس اوور شرکت جک است . با توجه به حضور روز افزون کراس اوورهای لوکس چینی در بازار داخلی ، بزودی باید شاهد ورود کرمان موتور به این رقابت نه چندان ارزان قیمت باشیم.

 

ویدئو جک S7

جک S7

 

جک و کرمان موتور

شرکت JAC که در ایران جک نامیده می شود ، خودروساز با سابقه ای در بازار چین است و تاریخ تاسیس آن به نیم قرن پیش باز می گردد. در حال حاضر سبد محصولات این شرکت شامل طیف وسیعی از انواع محصولات سبک و سنگین می شود که بسیاری از این محصولات را در ایران شاهد هستیم.

در طی این سال ها محصولات سدان و کراس اوور جک توسط کرمان موتور به بازار ارایه شده اند که توانسته اند به فروش خوبی دست پیدا کنند و به همین دلیل همواره محصولات جدید این شرکت توسط کرمان موتور عرضه می شود. پس از ارایه ی دو مدل S3 و J4 که خودروهایی اقتصادی محسوب می شوند ، این شرکت قصد دارد با ارایه ی مدل جک S7 ، به رقابت با چینی های هم قیمت و کره ای های گران تر بپردازد.

 

جک S7

 

طراحی ظاهری ، بزرگ و جادار

جک S7 نسبتا جثه ی بزرگی دارد و همین مورد می تواند برای خریداران ایرانی که دیگر قادر به خرید شاسی بلندهای سایز متوسط مطرح نیستند ، جذاب باشد. چند سالی می شود که جک نیز به مانند دیگر خودروسازان مطرح چینی اقدام به استفاده از زبان طراحی مشترک کرده تا بیش از پیش محصولاتش را خاص جلوه دهد.

 

جک S7

 

در نمای جلو از جلو پنجره ی کرومی نسبتا بزرگ در کنار چراغ های LED استفاده شده که به نظر وظایف هوا رسانی به موتور را به خوبی ایفا می کند. نمای جانبی خودرو مانند خودروهای خانوادگی معمول بازار ساده نیست و در آن از خطوط شکسته ی زیادی استفاده شده ، علاوه بر این رینگ های دو رنگ نیز زیبایی طراحی جانبی خودرو را دو چندان می کنند. بر خلاف بسیاری از خودروهای چینی ، ابعاد رینگ و لاستیک با حجم بدنه هم خوانی دارد. در نمای عقب نیز با چراغ هایی بسیار زیبا و دو خروجی اگزوز مواجه هستیم که ممکن است شما را به یاد محصولات لکسوس بیندازد.

 

جدول ابعاد و اندازه :

طول 4790 میلی متر
عرض 1900 میلی متر
ارتفاع از سطح زمین 1860 میلی متر
فاصله ی بین دو محور 2800 میلی متر

 

ابعاد این خودرو بسیار نزدیک به شاسی بلند های سایز متوسط محبوب بازار نظیر کیا سورنتو و هیوندای سانتافه است و با توجه به فاصله ی محوری بیشتر نسبت به آنها ، سرنشینان ردیف سوم جایگاه راحت تری برای نشستن دارند.

 

جک S7

 

داشبورد نوآورانه

طراحی کابین جک S7 تا حد امکان لوکس است و سعی شده تا مشتری احساس کند در خودرویی گران تر از مدل های عادی قرار دارد. اولین موردی که در کابین خودرو توجه شما را به خودش جلب می کند ، دریچه های هوای شش گانه است که با توجه به ابعاد خودرو ، می توانند به خوبی وظیفه ی خنک سازی یا گرم سازی اتاق را انجام دهند.

صفحه نمایش لمسی خودرو در میانه ی داشبورد جای گرفته است و نشانگر های پشت آمپر نیز از نوع دیجیتال هستند. پایین تر از دریچه های هوا نیز دکمه های کنترلی مربوط به سیستم تهویه ی دو گانه و سایر موارد قرار گرفته اند. مواد استفاده شده در کابین ترکیبی از پلاستیک نرم و سفت هستند و برای زیبایی بیشتر نیز در قسمت هایی از چرم یا نوارهای کرومی استفاده شده است. به رسم خودروهای لوکس یا نیمه لوکس بازار جهانی ، شاهد یک ساعت آنالوگ نیز در میانه ی داشبورد خواهید بود.

 

 

مجموعه ی قوای فنی جک S7

برای جک S7 دو نوع پیشرانه ی مختلف در نظر گرفته شده که هر دو می توانند برای انتقال قدرت از گیربکس شش سرعته ی دستی یا شش سرعته ی اتوماتیک دو کلاچه استفاده کنند که با توجه به حدود قیمتی تنها نمونه های اتوماتیک را در ایران شاهد خواهیم بود. اخباری در مورد ارایه ی این خودرو با پیشرانه ی پلاگین هیبریدی نیز وجود دارد ، گرچه جک هنوز اعلام رسمی در این مورد نداشته است. در مورد نحوه ی فرستادن به قدرت به چرخ ها نیز ، هنوز اطلاعات دقیقی وجود ندارد و ممکن است هر دو نمونه ی تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل قابل انتخاب باشند.

 

مشخصات فنی جک S7

نوع پیشرانه 1.5 لیتری توربو یا 2.0 لیتری توربو
حداکثر قدرت 171 اسب بخار / 187 اسب بخار
حداکثر گشتاور 251 نیوتون متر / 300 نیوتون متر
سیستم انتقال قدرت شش سرعته ی دستی / شش سرعته ی DCT

 

 

در زمینه ی مصرف سوخت ، شرکت جک سعی کرده تا حد امکان بتواند اقتصادی ظاهر شود و اگر خودرو را در حالت اکونومیک یا اقتصادی برانید ، مصرف سوخت 8.5 لیتر به ازای هر صد کیلومتر برای مدل 1.5 لیتری و کمی بیشتر برای موتور 2.0 لیتری محتمل خواهد بود. طبق اعلام جک ، این خودرو تا کنون هشتاد میلیون کیلومتر را برای تست های قبل از عرضه به بازار پیموده که شامل مسیر های مختلف جاده ای ، کوهستانی و اتوبانی بوده است. قسمت مربوط به اطلاعات جک S7 توسط این شرکت هنوز در حال تکمیل است و اطلاعات جدید پس از ثبت در سایت اصلی ، اعلام خواهند شد.

 

 

ایمنی و امکانات رفاهی

جک S7 در زمینه ی ایمنی می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. از جمله امکانات ایمنی این خودرو باید به سیستم هشدار خروج از خطوط ، سیستم هشدار تصادف از جلو ، ده کیسه ی هوا ،سیستم های کنترل پایداری الکترونیکی مانند ، رادار تشخیص نقاط کور ، ترمز اضطراری ، چرخش چراغ ها در پیچ ، کروز کنترل هوشمند و دوربین 360 درجه اشاره کرد. در بازاری که بعضا خودروهایی با قیمت فراتر از سیصد میلیون تومان نیز برخی از این تجهیزات را ندارند ، این خودرو می تواند برای مشتریان ایرانی جذاب باشد.

لیست کامل امکانات رفاهی این خودرو هنوز کامل نیست ، اما در این زمینه نیز S7 قوی ظاهر شده و می توانیم به طور قطعی منتظر امکاناتی مانند هد آپ دیسپلی ، گرمکن صندلی ، سیستم ورود بدون کلید ، سقف پانوراما ، سیستم پارک خودکار ، تهویه مطبوع دوگانه و سیستم صوتی با ده بلندگو باشیم.

 

 

قیمت گذاری و شرایط بازار

شرکت های چینی حاضر در بازار ایران با توجه به افت شدید ارزش پول ملی و تعرفه های سنگین واردات که موجب شده تا محصولات وارداتی قیمت هایی نجومی پیدا کنند ، اقدام به عرضه ی محصولات نیمه لوکس و لوکس خود کرده اند تا این محدوده از بازار را نیز پوشش دهند. در حال حاضر مدل کوچکتر S5 که با نسل قبلی اش ارایه می شود قیمتی 123 میلیون تومانی دارد و توقع داریم محدوده ی قیمتی بین 130 تا 150 میلیون تومان برای این خودرو اعمال گردد.

البته اگر کرمان موتور ، جک S7 را با سطوح مختلفی از پیشرانه و تجهیزات عرضه کند ، قطعا به فروش بیشتر این خودرو کمک می کند. از رقبای احتمالی جک S7 در بازار ایران باید به بی وای دی S7 ، چری تیگو 7 و کوپا T210 و شاسی بلند های گران تر کره ای و ژاپنی نظیر هیوندای سانتافه ، کیا سورنتو ، میتسوبیشی اوتلندر ، نیسان ایکس تریل و یا کراس اوور های کوچکتر اروپایی نظیر رنو کپچر ، سیتروئن C3 و پژو 2008 اشاره کرد.

 


5 دیدگاه

  1. رحمان | خرداد 25, 1398 | لینک نظر

    ماشین تصادفی رابه جای صفر قالب کردن به مردم آیا میتوان نظری داشت .فقط باید گفت خدا ازشما نگذردکلاهبردان

  2. محمد | تیر 1, 1397 | لینک نظر

    توی سایت سازنده نوشته ۲.۴ میلیون کیلومتر

    • در پاسخ به: محمد

      فرشادفر | تیر 16, 1397 | لینک نظر

      اگر ماشین بدون توقف با سرعت 200 کیلومتر حرکت کنه و 24 ساعت حتی برای سوختگیری هم ایست نکنه در طول یک سال مسافت پیموده شده میشه 1 میلیون و 752 هزار کیلومتر که همچین چیزی هم امکان پذیر نیست ، پس به این اعداد اصلا نباید توجه بشه

      • در پاسخ به: فرشادفر

        Amin | تیر 16, 1397 | لینک نظر

        بحث اینه که این عدد مربوط به یک خودرو نیست و تعداد زیادی خودرو جهت تست جاده ای استفاده میشوند و مجموع ساعات این خودروها محاسبه میشود

  3. فرشادفر | خرداد 28, 1397 | لینک نظر

    مسافت 80 میلیون کیلومتر ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!