کاهش 19 تریلیون دلاری درآمد سوخت های فسیلی توسط خودروهای برقی و انرژی های نو تا سال 2040

یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

کاهش 19 تریلیون دلاری درآمد سوخت های فسیلی توسط خودروهای برقی و انرژی های نو تا سال 2040

وسایل حمل و نقل الکتریکی که توسط انرژی تامین می شوند، تا سال 2040 می توانند تا 19 تریلیون دلار درآمد حاصل از سوخت های فسیلی را از بین ببرند.
یک شرکت تحلیلگر درباره بازار انرژی در بریتانیا پیشبینی می کند که پروژه تحولات سبز می تواند اثرات حاصل از آلودگی سوخت های فسیلی و انتشار CO2 را میان سالهای 2018 تا 2040 کاهش دهد، همچنین استفاده از منابع انرژی بجای منابع سوخت های فسیلی، می تواند 19 تریلیون دلار از درآمد حاصل از بازار سوخت های فسیلی را تا سال 2040 کاهش دهد که رقم چشمگیری می باشد.

ایده ی ” صعود تقاضای نفت ” تا کجا پیش بینی می شود :

تجزیه و تحلیل های اخیر به ما نشان می دهد که حجم عظیمی از سیستم برق رسانی، دنیای دیجیتال و فن آوری های جدید به سمت استفاده از انرژی پیش می روند، در نتیجه افزایش تولید وسایل حمل و نقل الکتریکی و بهبود مستمر در سوخت های مرتبط با منابع انرژی روی می دهد و تقاضای نفت در اواسط سال 2020 به نصف تقاضای زمان حال می رسد.

ریچارد هوارد، سرپرست پروژه آئورورا می گوید : ” این مسئله موجب می شود که تا اواخر سال 2020 درآمد حاصل از بازار سوخت های فسیلی کاهش و تقاضای انرژی تا سال 2040 افزایش چشمگیر یابد. در واقع ایده ” صعود تقاضای نفت ” تا سال 2020 کمرنگ شده و جای خود را به ایده ” منابع انرژی ” میدهد. ”
تولید 540 میلیون وسایل حمل و نقل الکتریکی تا سال 2040 همراه با پیشرفت های بهره وری در سوخت، می تواند تقاضای نفت را در اواسط سال 2020 کاهش داده و درآمد های نفتی را به میزان 19 تریلیون دلار تا سال 2040 کاهش می دهد. با توجه به کاهش تقاضا در سالهای 2030، قیمت هر بشکه نفت به 32 دلار در سال 2040 سقوط خواهد کرد.

انرژی گاز پیروز میدان است

با این حال، یک سوخت فسیلی بعنوان برنده در میدان باقی خواهد ماند، یک انرژی تجدید پذیر که با توجه به تولید انرژی می تواند جایگزین نفت در بخش های پتروشیمی شود و آن ” گاز ” می باشد. گزارشات پیش بینی می کنند که تقاضای گاز طی مدت زمان میان سالهای 2018 – 2040 تا 15 درصد افزایش خواهد یافت. هوارد افزود : ” گاز و برق بطور فزاینده ای در آینده بعنوان منابع انرژی اساسی مطرح خواهند شد، در حالی که تولید انرژی حاصل از زغال سنگ در بسیاری از کشور ها سقوط کرده و تقاضا بطور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

 

خبرهای خوب

پیش بینی می شود قیمت زغال سنگ تا سال 2040 از حدود 90 دلار به 28 دلار در هر تن زغال سنگ کاهش یابد که تنها به اندازه هزینه ی تولید و حمل و نقل آنها خواهد بود.خبر خوب دیگر اینست که پیشرفت های حاصل از تکنولوژی و مشارکت مصرف کنندگان در استفاده از انرژی می تواند حتی از توافق نامه ی پاریس مبنی بر کاهش انتشار کربن، موثر باشد. این گزارش پیش بینی می کند که تغییرات، منجر به کاهش انتشار CO2 تا حدود 20 درصد خواهد شد.

 

سیاست های ملی را باید در راستای ارتقا تکنولوژی در نظر گرفت

این گزارش به دولت ها توصیه می کند که سیاست های ملی خویش را در راستای ارتقا تکنولوژی ( در ارتباط با انرژی ) و تعامل با مصرف کنندگان بمنظور کاهش انتشار CO2 در نظر بگیرند. در عین حال، کارخانه های تامین کننده برق و شرکت های نفتی باید به پیش بینی های گزارشات دقت فرمایند.

 

رهبران بازی های سیاسی در آینده

پروفسور دیتر هلمز در کتابی مرتبط با اتمام استفاده از سوخت های فسیلی می فرماید : ” شرکت های نفتی و تاسیسات انرژی باید چارچوب کسب و کار خویش را با تغییرات آینده تطبیق دهند وگرنه با مشکلات بزرگی روبرو خواهند شد. کشور های صادر کننده نفت ( به ویژه خاورمیانه ) به مشکلات زیادی بر خواهند خورد، در حالی که ایالات متحده آمریکا و کشور های اروپایی با سرمایه گذاری در بخش فن آوری های نوین ( در عرصه انرژی ) می توانند رهبران بازی های سیاسی در آینده باشند.


بدون دیدگاه