اخباراخبار خارجی

خودبر های شخصی شرکت BMW برای کارکنان در محیط کارخانه

کارخانجات تولیدی خودرو محوطه بزرگی را بخود اختصاص می دهند که این موضوع عبور و مرور کارکنان را سخت و طاقت فرسا می نماید. در مورد کارخانه تولیدی BMW، برخی از کارکنان تا روزانه 12 کیلومتر (5/7 مایل) پیاده روی می کنند و حتی ممکن است به حمل قطعات مشغول باشند. این کارخانه در حال بررسی یک راه حل جدید به منظور سهولت تردد کارکنان در محوطه می باشد. این شرکت سعی دارد خودبر های شخصی را ارتقا دهد تا کارکنان بتوانند سریع تر و راحت تر تردد داشته باشند. در حال حاضر خودبرهای شخصی دارای 5 چرخ الکتریکی می باشند که کارکنان را در یک دوره زمانی کوتاه جابجا می سازد. پلت فرم زیرین خودبر ها نیز 60 در80 سانتیمتر می باشد که توان حمل اجسام سنگین را نیز میسر می سازد.

 

تمامی چرخ ها ی الکتریکی به دسته ای در حدود 110 سانتیمتر (6/3 فوت) متصل می باشند که در سمت جلو پلت فرم نصب گردیده است. دو چرخ جلویی توان چرخش 360 درجه دارد و به افراد توان مانور گسترده ای از جمله حرکت مورب را می دهد، در عین حال چرخ مرکزی تنها قادر به چرخش 90 درجه و مانور حرکت بسمت راست و چپ را دارد. کارکنان می توانند با فشردن دکمه سمت راست بر روی دسته، بسمت جلو حرکت کرده و با فشردن دکمه سمت چپ نیز بایستند. خودبرهای شخصی دارای ترمز های احیا کننده ای می باشند که در مدل BMW i3 بکار رفته است و محدوده مانور میان 20 تا 30 کیلومتر (4/12 تا 6/18 مایل) را پوشش می دهد.

 

خودبرهای شخصی را می توان از طریق سوکت و پریز برق شارژ نمود، همچنین مجهز به چراغ های LED و زنگ هشدار می باشد. خودبرها تا حدود 25 کیلومتر بر ساعت (5/15 مایل در ساعت) توان حرکت دارند که سرعت بالایی می باشد و تنها بمنظور شرایط غیر عادی تعبیه شده است، همچنین حداکثر سرعت مجاز در محوطه کارخانه BMW فقط 12 کیلومتر بر ساعت (5/7 مایل در ساعت) می باشد.

 

محصولی برای سرتاسر جهان

شرکت BMW تا.به حال 5 نمونه ابتدایی از خودبر های شخصی را تولید کرده که همگی در مراکز تحقیقاتی FIZ مونیخ طراحی شده اند. با این حال این شرکت در نظر دارد تا این محصول را به سرتاسر جهان معرفی نماید و شاهد استفاده از آنها در فرودگاه ها، مراکز خرید و نمایشگاه ها باشد. شرکت BMW اعلام نموده که حتی جلساتی ابتدایی با بعضی ارگان ها بمنظور گسترش خودبرهای شخصی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا