تسلا یک چهارم رزروهای مدل 3 را به دلیل تاخیر از دست داده است

سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

تسلا یک چهارم رزروهای مدل 3 را به دلیل تاخیر از دست داده است

ایلان ماسک علاقه زیادی به دادن آمارهای گوناگون درمورد پروژه‌های مختلف‌اش دارد. اما هنگامی که ارقام مربوط به مدل 3 اعلام می‌شود، خبری از آمار پیش ثبت‌ نام‌های این مدل پر سر و صدا در کار نیست.

هرچند شاید این اتفاق به سیاست‌های تجاری تسلا باز می‌گردد، اما این احتمال نیز وجود دارد که ماسک در حال پنهان کردن موضوعی تلخ درمورد این خودروی الکتریکی محبوب باشد. ظاهرا مشکلات به وجود آمده در تولید مدل 3 و تاخیرهای فراوانی که در تحویل این خودرو ایجاد می‌شود موجب پشیمانی مشتریان از رزرو خودرو شده است.

تسلا مدل ۳

هر مشتری تسلا مدل 3 برای شروع پیش ثبت نام خود، باید هزار دلار بپردازد. البته اگر آن‌ها درهمین مرحله از خرید خود پشیمان شوند، این مبلغ به آن‌ها بازپرداخت می‌شود. در مرحله بعدی مشتریان رنگ و آپشن‌های مورد علاقه خود را مشخص می‌کنند و با پرداخت ۲۵۰۰ دلار، خرید خود را قطعی می‌کنند. پس از انجام مرحله دوم است که تولید خودرو آغاز می‌شود. اگر بعد از مرحله دوم مشتریان نظر خود را تغییر دهند، دیگر پولی به آن‌ها برگردانده نخواهد شد.

تسلا مدل سه

یک کمپانی آنالیز اطلاعات حساب‌های بانکی می‌گوید با اینکه تعداد مشتریانی که به مرحله دوم رفته‌اند به نسبت قبل افزایش یافته، اما بسیاری از مشتریان نیز خواهان برگشت پول به حساب‌هایشان شده‌اند. به طور دقیق‌تر تا انتهای آپریل ۲۰۱۸، حدود ۲۳ درصد از مشتریان پول خود را پس گرفته‌اند. دیگر مشتریان نیز بین دوراهی بیش‌تر صبرکردن برای دریافت این خودروی جذاب یا بازگرفتن پول خود مانده‌اند.

ضرر تسلا

البته نمی‌توان اطلاعات این کمپانی آنالیز را تایید یا انکار کرد. در هر صورت احتمال اینکه مشتریان دیگر حوصله صبر کردن برای مدل 3 را نداشته باشند، زیاد است.

 

ضرر مالی گسترده تسلا

پیش بینی شده که بیش از ۴۵۰ هزار نفر برای دریافت این خودروی الکتریکی ۳۵ هزاردلاری ثبت نام کرده‌اند؛ اما تنها ۸۱۸۰ دستگاه به مشتریان تحویل داده شده است که رقم بسیار کمی به حساب می‌آید. گزارش‌ها حاکی از ضرر مالی گسترده تسلا در سال ۲۰۱۷ هستند و به نظر می‌رسد اگر ایلان ماسک فکری به حال مشکلات تولید مدل 3 نکند، اوضاع این کمپانی دوست داشتنی رو به وخامت خواهد رفت.


بدون دیدگاه