اخباراخبار خارجی

Q8 معرفی شد؛ خط و نشان آئودی برای بنز و بی ام و

آئودی طی مراسمی که در شنژن چین به مناسبت سی امین سالگرد تولید خودروهای این کمپانی در چین برگزار می‌شد، از Q8 رونمایی کرد.

Q8 پرچمدار جدید شاسی‌ بلندهای کمپانی آلمانی محسوب می‌شود که به مصاف شاسی‌ بلندهای میان سایز کوپه‌ مانند بی ام و X6 و مرسدس بنز GLE Coupe می‌رود.

اما نکته مهم‌تر در رابطه با رونمایی این خودرو، ظاهر جدید آن است. آئودی درواقع با Q8 چهره‌ای جدید از شاسی بلندهایش را به نمایش می‌گذارد. درنتیجه انتظار می‌رود که در مدل‌های جدیدی که امسال یا سال آینده به بازار می‌آیند (مانند e-tron و Q4)، از این سبک طراحی جدید نیز استفاده شود.

آئودی کیو 8

در بحث ابعاد، Q8 شباهت زیادی به Q7 دارد؛ البته کمی عرض‌تر شده و ارتفاع کمتری دارد. ۴۹۸۶ میلی‌متر طول، ۱۹۹۵ میلی‌متر عرض و ۱۷۰۵ میلی‌متر ارتفاع، ابعاد این شاسی بلند هستند. با اینکه اختلاف ابعادی دو خودرو چندان زیاد نیست، اما Q7 گنجایش حمل ۷ مسافر را دارد که در شاسی بلند جدید، این مقدار به ۵ نفر کاهش یافته است. صندوق Q8 گنجایش ۶۰۵ لیتری دارد که با خم شدن صندلی‌های ردیف عقب، این مقدار به ۱۷۵۵ لیتر می‌رسد.

آئودی سیستم تعلیق بادی را برای خودروی جدیدش در نظر گرفته است. با استفاده از این سیستم، ارتفاع Q8 از سطح زمین حداکثر به میزان ۲۵۴ میلی‌متر می‌رسد. البته کامپیوتر خودرو می‌تواند به صورت اتوماتیک این مقدار را تا ۹۰ میلی‌متر کاهش دهد.

آئودی Q8

Q8 بر روی پلتفرم MLB Evo فولکس واگن قرار گرفته است که پیش از این در خودروهایی نظیر بنتلی بنتایگا، لامبورگینی اوروس، پورشه کاین و فولکس واگن توراگ از آن استفاده شده بود.

مشتریان اروپایی در ابتدا تنها می‌توانند موتور دیزل ۳ لیتری V6 توربو را انتخاب کنند که به خودروی آن‌ها قدرت ۲۸۱ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتون‌متری را ارائه می‌‌دهد. نسخه ضعیف‌تر این موتور نیز پس از مدتی در دسترس خواهد بود که نیروی خروجی آن به ۲۲۸ اسب بخار کاهش می‌یابد. موتور بنزینی V6 با قدرت ۴۴۲ اسب بخار نیز به زودی قابل انتخاب خواهد بود. در کنار این موتورها نیز یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک قرار می‌گیرد.

طراحی داخلی آئودی Q8

همه مدل‌ها به تکنولوژی هیبرید خفیف مجهز شده‌اند. در این سیستم از یک موتور الکتریکی کوچک استفاده می‌شود که نقش یک استارتر را ایفا می‌کند و در مواقع مورد نیاز می‌تواند به موتور اصلی کمک کند. همچنین در مواقع ترمزگیری، سراشیبی‌ها یا هنگامی که خودرو متوقف شده است، این امکان را می‌دهد که موتور اصلی خاموش شود و دوباره به سرعت به فعالیت بازگردد.

نمای جلو آئودی Q8

طراحی داخلی

به مانند سدان‌های A6 ،A7 و A8 این شاسی بلند نیز از زبان طراحی داخلی جدید آئودی بهره می‌برد. سه نمایشگر در جلوی کابین قرار دارد که دوتا از آن‌ها در کنسول مرکزی و دیگری روبروی راننده جای گرفته است. با استفاده از نمایشگر ۸.۶ اینچی در پایین کنسول می‌توان تقریبا همه چیز را کنترل کرد. درنتیجه دکمه‌های فیزیکی در کابین Q8 به حداقل میزان خود رسیده‌اند.

طراحی داخلی آئودی Q8

تولید این شاسی بلند در سایت براتیسلاوا در اسلوواکی صورت می‌گیرد که آئودی در این مکان Q7 را نیز تولید می‌کند. فروش Q8 نیز برای اروپاییان از پاییز آغاز می‌شود و مشتریان آمریکایی احتمالا باید تا انتهای سال جاری میلادی یا سال بعد صبر داشته باشند.

تماشا کنید: فضای داخلی و خارجی آئودی Q8

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا