اخباراخبار خارجی

معرفی بی ام و X5 جدید؛ جذاب و خشن مثل همیشه

کمپانی‌های آلمانی دست به رونمایی از شاسی بلند‌های لوکس خود زده‌‌اند و پس از معرفی آئودی Q8، نوبت به بی ام و رسیده است که از نسل چهارم X5 رونمایی کند. نسل جدید چهره‌ای عظلانی‌تر و تکنولوژی‌های جدید زیادی را به همراه خود دارد.

هرچند ظاهر کلی X5 تفاوتی نکرده است، اما تغییرات مختلفی در طراحی این شاسی بلند دیده می‌‌شود. همچون دیگر خودروهای جدید بی ام و، جلوپنجره کلیوی شکل بزرگ‌تر شده است. چراغ‌های انطباقی LED حالا به طور استاندارد در تمامی مدل‌ها قرار می‌گیرد و چراغ لیزری بی ام و نیز به عنوان یک آپشن قابل انتخاب خواهد بود. همچنین برای دسترسی سریع‌تر به وسایل کوچک، صندوق عقب به دو درب مجهز شده است. چراغ‌های عقب از دیگر قسمت‌هایی محسوب می‌شوند که تغییر کرده‌اند و البته مقداری یادآور چراغ‌های عقب آئودی هستند.

بی ام و x5 2018

در داخل دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی قرار دارد. یکی از این صفحه نمایش‌ها مختص سیستم اطلاعات و سرگرمی بوده و دیگری روبروی راننده قرار دارد. X5 اولین مدل بی‌ ام و خواهد بود که با استفاده از تلفن همراه می‌توان قفل آن‌ را باز کرد. همچنین از ماه دسامبر مشتریان می‌توانند مدل سه ردیفه خودرو را برای حمل سرنشینان بیش‌تر سفارش دهند. دسته دنده شیشه‌ای نیز از دیگر آپشن‌های بی ام و برای جذاب‌تر کردن کابین X5 است.

بی ام و x5 2018

رانندگان X5 از بین چهار موتور می‌توانند مدل مورد نظر خود را انتخاب کنند. قوی‌ترین موتور با نام xDrive50i یک V8 توئین توربو ۴.۴ لیتری است که ۴۵۶ اسب بخار را می‌تواند تولید کنند. حداکثر گشتاور ۶۵۰ نیوتون‌متری این موتور نیز در بازه ۱۵۰۰ تا ۴۷۵۰ دور در دقیقه تحویل داده می‌شود. با استفاده از چنین موتوری شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت X5 به ۴.۷ ثانیه می‌رسد.

بی ام و x5 2018

موتور بعدی با نام xDrive40i یک ۶ سیلندر خطی است که ۳ لیتر حجم دارد و می‌تواند قدرت ۳۳۵ اسب بخاری و گشتاور ۴۵۰ نیوتون‌متری را تولید کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ خودرو با استفاده از این موتور نیز ۵.۵ ثانیه خواهد بود.

موتور با شناسه xDrive30d  دیزلی با حجم ۳ لیتر و ۶ سیلندر خطی است که قدرت ۲۶۱ اسب بخاری را در کنار گشتاور ۶۲۰ نیوتون‌متری تولید می‌کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ با این موتور ۶.۵ ثانیه اعلام شده است.

نسل چهارم بی ام و x5

در نهایت نیز موتور M50d قابل انتخاب خواهد بود. بی ام و برای این موتور ۴ توربو را درنظر گرفته است که قدرت موتور دیزلی را به ۳۹۴ اسب بخار و گشتاور آن را به ۷۶۰ نیوتون‌متر می‌رساند. در نتیجه شتاب X5 دیزلی به ۵.۲ ثانیه کاهش می‌یابد.

نسل چهارم بی ام و x5

خریداران با استفاده از سیستم‌های کمک راننده X5، رانندگی ساده‌تر و لذت بخشی را تجربه خواهند کرد. تکنولوژی‌های مانند هشدار نقاط کور، هشدار خروج از خط، هشدار تصادف از جلو و عقب، سیستم اعلان عابرپیاده  و سیستم کاهش تصادف در شهر از جمله این سیستم‌های کمکی راننده هستند. همچنین سیستم‌های راهنمایی ترافیک، نگهداری خودرو در بین خطوط، سیستم اتوماتیک تغییر خطوط و سیستم جلوگیری از تصادف با استفاده از فرمان از آپشن‌هایی هستند که رانندگان به هنگام خرید می‌توانند انتخاب کنند.

نسل چهارم بی ام و x5

قیمت نهایی X5 هنوز اعلام نشده است و فروش این مدل در انتهای پاییز برای بازار آمریکا آغاز خواهد شد.

تماشا کنید: بی ام و X5 مدل 2019

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا