سرمایه گذاری ولوو روی ماشین‌های خودران

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

سرمایه گذاری ولوو روی ماشین‌های خودران

ولوو پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۵ میلادی، سهم ماشین‌های خودران از کل فروش کارخانه به یک سوم برسد.

این شرکت هفته گذشته اهداف تجاری تازه خود را اعلام کرد که براساس آن فروش ولوو تا سال ۲۰۲۵ دو برابر شده و از ششصدهزار دستگاه کنونی به یک میلیون و دویست هزار دستگاه خواهد رسید. به گفته ولوو نیمی از این ماشین‌ها الکتریکی خواهد بود.

سهم فروش اشتراکی ماشین هم تا سال ۲۰۲۵ به پنجاه درصد خواهد رسید. در این روش که ولوو آن را به تازگی آغاز کرده، شرکت با دریافت مبلغی ماهانه، علاوه بر ماشین، هزینه بیمه و تعمیر را هم بر عهده می‌گیرد و مشتری هر وقت بخواهد می‌تواند اشتراک خود را لغو کند یا مدل ماشینش را عوض کند.

 

این شرکت می‌گوید تا سال ۲۰۲۵ فروش خود را دو برابر خواهد کرد

 

تحقق پیش‌بینی بلندپروازانه این شرکت درباره ماشین‌ها خودران به موفقیت شرکت‌های تاکسیرانی بستگی دارد که می‌خواهند هر چه زودتر از این ماشین‌ها در آمریکا، اروپا و چین استفاده کنند. شرکت تاکسیرانی اوبر سال گذشته با ولوو برای خرید ۲۴ هزار دستگاه ماشین خودران قرارداد بست و شرکت ویمو در حال اجرای پروژه‌ای مشابه با همکاری کرایسلر است. ویمو بخشی از شرکت آلفابت است که مالک موتور جستجوی گوگل است.

با اینکه این شرکت‌ها و خودروسازان برای ساخت و به کارگیری ماشین‌های خودران به شدت مشغول رقابتند، اما هنوز جاده‌ها و شهرها برای پذیرفتن این ماشین‌ها آماده نیست. تصادف اخیر یک ماشین خودران اوبر که به مرگ یک عابر پیاده منجر شد دقت و ایمنی این فن‌آوری را با تردیدهایی روبرو کرده است.


بدون دیدگاه