اخباراخبار داخلی

مزدا قرارداد خود را با بهمن موتور فسخ کرده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: جایگزین‌هایی برای خودروهای اروپایی توسط تولیدکنندگان داخلی پیش پینی شده که بخشی از آن چینی است، بهمن موتور در حال حاضر هاوال را جایگزین مزدا کرده، ایران‌خودرو و سایپا نیز از قبل پیش‌بینی لازم را داشته‌اند.

ولی ملکی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص خروج پژو از قرارداد خود با خودروسازان داخلی، اظهار داشت: شرکت‌های خارجی که با ایران طرف قرارداد بودند قبل از برجام نیز در زمان تحریم ایران را ترک کردند و یک‌طرفه قرارداد خود را فسخ کردند و از همکاری خودداری نمودند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولیدکنندگان کشورهای اروپایی معمولا تحت تاثیر آمریکا قراردارند و منافعی که با این کشور دارند بیشتر است، گفت: این تولیدکنندگان در صحبت‌های خود مطرح می‌کردند که چندین برابر منافعی که در ایران دارند در آمریکا دارند و آن را فدا نمی‌کنند.

رئیس کمیته صنایع کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یک بعد فشارها سیاسی و بعد دیگر اقتصادی است و بر اساس این اصل پژو همکاری خود را با ایران‌خودرو و مزدا و هیوندایی با گروه بهمن قراردادهای خود را فسخ کردند، ادامه داد: این قطع همکاری‌های منافعی برای کشور ما دارد که یکی از آنها این است که در سال‌های اخیر دانش فنی را از آنها گرفته‌ایم و در اختیار ما است مورد دیگر خودروسازان از تحریم قبلی عبرت گرفته و خود را برای شرایط این چنینی آماده کرده بوده‌اند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جایگزین‌هایی برای خودروهای اروپایی توسط تولیدکنندگان داخلی پیش پینی شده که بخشی از آن چینی است، بهمن موتور در حال حاضر هاوال را جایگزین مزدا کرده، ایران‌خودرو و سایپا نیز از قبل پیش‌بینی لازم را داشته‌اند، عنوان کرد: همه خودروهای چینی کیفیت پایینی ندارند و اکثر خودروسازان اروپایی و آسیایی مطرح در چین به دلیل پایین بودن قیمت تمام شده در این کشور واحد اصلی را به‌صورت جوینت وینچر احداث کرده و بزرگترین قطعه سازان آنها در چین است.

وی با بیان اینکه خودروسازانی که با چین قرارداد منعقد می‌کنند اگر قطعه تحت لیسانس خودروسازان مطرح را  دریافت کنند کیفیت لازم را دارند هرچند بخشی از کار زمان بر می‌شود، تصریح کرد: در گذشته نیز زمانی که بنز و زد‌اف به ایران‌خودرو دیزل قطعات تحویل نمی‌داد قطعات مورد نیاز را از چین تحویل می‌گرفتیم.

 

تعطیلی قطعه سازان بیکاری را در پی دارد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید به خودروسازان داخلی اعتماد کنیم اگر به خودروسازان اجازه افزایش قیمت ندهیم قطعه سازان زمین می‌خورند و تعطیل می‌شوند تعطیلی قطعه سازان بیکاری را در پی دارد، عنوان کرد: برای تعین قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان بالارفتن قیمت مواد اولیه مانند فولاد، حقوق دستمزد، مواد شیمیایی و پلاستیکی را باید رعایت کنیم.

 

رئیس کمیته صنایع کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: خودروسازان و قطعه سازان با استفاده از مواد اولیه محصول تولید می‌کند، با افزایش قیمت‌ها در عالم رقابت تولیدکنندگان می‌توانند جایگاه خود را ارتقاء دهند و محصول با کیفیت تری تولیدکنند.

4 دیدگاه

  1. بله چه توجیهی “همه چینی ها کیفیت پایینی ندارند” بهتره واقعیت به مردم بگید : جز چینی ها کسی حاضر نیست به شما خودور بفروشه و این گرسنگان چین هستن که هر بنجلی به عنوان خودور به شما قالب میکنن الته شما خودورهای روز ژاپنی کره ای و اروپایی سوار هستید و از این خوان لقمه های بزرگی برمی پینید لازم به ذکر که خود حضرات گفتن تحریم نعمته و نعمت ها روی سرتون میریزه از این به بعد کشور پر شده از چینی و کالای چینی کشوری که بلحاظ منابع و ثروت خدادای جز 5 کشور غنی جهانه مردمش باید چینی سوار بشن

    1. بنده خدا برو خدا رو شکر کن که همين چين هست وگرنه يه لباس زير سادتو الان بايد کم کم صد هزار تومن پياده ميشدي.همچين قمپوز درميکني تو اين سايتها که هر کي ندونه خيال ميکنه همه چيزت مارک داره و ماشين هم کمتر از لکسوس سوار نميشي.ولي تجربه ثابت کرده آدما از چيزايي صحبت ميکنن که ندارن و قطعا هم حضرتعالي جزو همون دسته از افرادي.

  2. واقعا خاک بر سر مدیران خودروساز کشور که خودشون خودروهای آلمانی بنز و پورشه سوار میشن و بعد آشغال های چینی در جه سه p.r.c به ملت بدبخت میندازن ، نکنید عاغا که یه روزی تاوان پس میدین صبر ملت حدی داره داداش !!! دروغگویی تا کی عاخه !! اگه موتور چینی خوبه پس چرا خودت آلمانی سواری؟؟؟ یعنی خاک تو سر صنعت خودروسازی که حتی یک خودروی خوب هم توش نیست همه خودروهای از رده خارج چهل پنجاه سال پیش با دو سه برابر قیمت با کیفیت حتی پایین تر میفروشین ، این همه انسان تو جاده ها کشته میشن ککتون هم نمیگزه ، به نظرم دیگه نظر من چاپ نمیشه ولی باید بگم کافر تر و خدا نشناس تر از این عاغایون خودرو ساز داخلی در دنیا نیست ، به چشم کشته شدن مردم می بینن ولی باز هم بخاطر سود و منافع شخصی خودروهای از رده خارج و بی کیفیت تولید میکنن ، از طرفی هم ممنون هستم از عاغایون خودرو ساز که حداقل برای قشر زحمتکش و محترم قبر کن ها اشتغال زایی کردن با فروش این آشغال هایی که اسمش خودرو و اتوموبیله ، کاش حداقل اگرم تحریم ها رو بهونه میکردن حداقل خودشونم همینارو سوار میشدن نه اینکه خودشون آلمانی چند میلیارد تومنی سوار میشن و مردم با این آشغال های از رده خارج میکشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا