خلأ نظارت، بازار خودرو را آشفته کرده است

سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

خلأ نظارت، بازار خودرو را آشفته کرده است

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو انحصار در توزیع خودروهای داخلی و نبود نظارت بر فعالیت‌های این بخش را سبب آشفتگی بازار خودرو اعلام کرد. خلأ نظارت، بازار خودرو را آشفته کرده است. سعید موتمنی با اشاره به اختلاف ۱۴ میلیونی خودروهای داخلی در بازار نسبت به کارخانه افزود: از دو هفته گذشته با اعلام شورای رقابت برای افزایش ۱۰ درصدی خودرو در پایان خرداد، بازار خودرو دچار التهاب و خودروهای داخلی با افزایش قیمت مواجه شده است.

 

پیشنهاد مطالعه:

نگاهی به بازار دست دوم جک جی 5 ، سدان زیبا و دوست داشتنی

آینده ی تاریک رنو ساندرو

 

وی با بیان اینکه پس از اعلام افزایش قیمت خودرو، شرکت‌های توزیع‌کننده اقدام به محدودیت در تحویل خودرو کرده‌اند، گفت: خودرو به اندازه نیاز بازار در پارکینگ‌ها وجود دارد، اما انحصار در توزیع خودرو ازجانب ۵ شرکت سبب به هم ریختن بازار خودرو شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به محدودیت ارائه خودروهای بالای ۳۰ میلیون تا ۴۵ میلیون تومان و افزایش قیمت این خودروها ادامه داد: این افزایش قیمت سبب بالا رفتن قیمت خودروهای مونتاژی و اختلاف قیمت ۵۰ میلیونی این خودروها در بازار نسبت به کارخانه شده است.

موتمنی دونرخی بودن خودرو را وضعیتی نامناسب دانست و گفت: ما متقاضی راه‌اندازی طرح ساماندهی بازار خودرو هستیم زیرا نبود نظارت بر شبکه توزیع عامل آشفتگی بازار خودرو است.


بدون دیدگاه