تصادف ساختگی برای سرقت خودرو‌های مدل بالا از سایت دیوار

سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ | 1 نظر

تصادف ساختگی برای سرقت خودرو‌های مدل بالا از سایت دیوار

مردی که در جریان یک سانحه ساختگی قربانی سرقت شده بود با همدستی یکی از دوستانش سریال سرقت خودروهای مدل‌بالا را به همان شیوه به اجرا درآورد تا اینکه بازداشت شد.

چندی قبل مردی به اداره پلیس رفت از مرد جوانی به اتهام سرقت خودروی گرانقیمتش شکایت کرد.
شاکی در توضیح ماجرا گفت: چند روز قبل به خاطر معامله زمینی تصمیم گرفتم خودروی بی‌ام‌و مدل بالایم را بفروشم تا اینکه در سایت دیوار آگهی دادم. روز قبل فردی به عنوان خریدار با شماره‌ام تماس گرفت و مشخصات خودرو را برای او توضیح دادم.

پس از کمی حرف زدن درباره قیمت خودرو به توافق رسیدیم و قرار شد امروز در یکی از خیابان‌های شرق تهران خودرو را بازدید کند. ساعتی قبل با خودروام در محل قرار حاضر شدم که مشاهده کردم خریدار هم منتظر من است.

او ابتدا کمی اطراف خودرو را بر انداز کرد و بعد از من خواست هر دو سوار خودرو شویم و کمی رانندگی کند و من هم قبول کردم. مرد جوان پشت فرمان نشست و من هم در صندلی جلو نشستم. هنوز ثانیه‌هایی نگذشته بود که موتور سیکلتی با خودروام برخورد کرد.

راننده موتور سیکلت پس از برخورد تصمیم به فرار گرفت که من پیاده شدم تا مانع فرارش شوم، اما او به سرعت از محل دور شد و همان لحظه مرد خریدار ماشینم را به حرکت در آورد و سرقت کرد. با طرح این شکایت پرونده به دستور قاضی دادسرای ویژه سرقت برای شناسایی سارقان در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه مأموران با چند شکایت مشابه دیگر روبه‌رو شدند که همگی حکایت از این داشت دو مرد سارق طعمه‌های خود را از میان کسانی انتخاب می‌کنند که برای فروش خودروهای گرانقیمت خارجی‌شان در سایت دیوار آگهی می‌دهند.

مردی که به همین شیوه خودروی بنز مدل بالایش سرقت شده‌بود، گفت: چند روز قبل برای فروش خودروی بنزم در سایت دیوار آگهی دادم تا اینکه روز حادثه برای دیدن خودرو به محل کارم آمد. هر دو سوار خودروام بودیم که موتورسیکلتی با خودروام تصادف و مقداری خسارت به آن وارد کرد. موتورسیکلت اقدام به فرار کرد و من هم از خودرو پیاده شدم تا راننده موتور سیکلت را به دام بیندازم که مرد خریدار هم خودروی بنز مرا سرقت کرد.

در حالی که هر روز به تعداد شاکیان افزوده می‌شد مأموران گشت پلیس در یکی از خیابان‌های شمال تهران به خودروی خارجی مدل بالایی که راننده آن مرد جوانی بود مشکوک شدند. مأموران پس از استعلام پلاک خودرو از سامانه پلیس متوجه شدند خودرو سرقتی است و صاحب آن چند روز قبل اعلام شکایت کرده‌است. بدین ترتیب مأموران به راننده خودرو دستور ایست دادند، اما مرد جوان به دستور مأموران پلیس توجهی نکرد و فرار کرد. در نهایت مأموران پس از تعقیب و گریز کوتاهی با شلیک گلوله متهم را بازداشت کردند.
متهم پس از دستگیری به اداره پلیس منتقل شد و بررسی‌ها نشان داد وی همان سارقی است که همراه مرد جوان دیگری خودروهای گرانقیمت را که در سایت دیوار برای فروش‌ آگهی داده‌اند، سرقت می‌کند.

متهم صبح دیروز برای بازجویی به دادسرای ویژه سرقت منتقل شد و به جرم خود اقرار کرد. مأموران در تلاشند تا همدست متهم را دستگیر کنند.

گفت‌وگو با متهم

خودت را معرفی کن‌؟ 

اسکندر هستم 30 ساله.

چه شد که تصمیم گرفتی به این شیوه سرقت کنی‌؟ 

من راننده بودم و با خودروی پرایدم مسافرکشی می‌کردم تا اینکه مدتی قبل تصمیم گرفتم خودروام را بفروشم و خودروی مدل بالا‌تری بخرم تا استهلاک کمتری داشته باشد.
پس از این در دیوار آگهی فروش دادم. چند مشتری برای خرید به من مراجعه کردند، اما سر قیمت به توافق نرسیدیم تا اینکه مردی به سراغم آمد و قرار شد به همان قیمت دلخواه من خودروام را بخرد. آن روز همراه مرد خریدار راهی دفتر ثبت و اسناد شدیم تا پس از گرفتن پولم خودرو را به نام فروشنده بزنم که در میانه راه با موتور سیکلتی تصادف کردم. خودرو را کنار خیابان پارک کردم و پیاده شدم که مرد خریدار پشت فرمان نشست و خودروام را سرقت کرد. مدتی گذشت و سارق را پیدا نکردم تا اینکه تصمیم گرفتم با همین شیوه خودروی گرانقیمت سرقت کنم.

با همدستت چطور آشنا شدی‌؟

بچه یک محل و از دوستان قدیمی هستیم.

شما به او پیشنهاد دادی‌؟ 

بله. او سابقه سرقت داشت و با خودم فکر کردم بهتر با او به سرقت بروم که حرفه‌ای و به چم و خم سرقت وارد است. وقتی برای او شیوه سرقت را توضیح دادم خیلی خوشش آمد و گفت شیوه جدیدی است و راحت می‌توانیم سرقت کنیم.

چند خودرو به این شیوه سرقت کردید‌؟ 

چهارخودرو سرقت کردیم. تازه اول کارمان بود.

خودروهای سرقتی را به چه کسی فروختی‌؟ 

همدستم می‌فروخت. او با مالخرا آشنابود.

همدستت کجاست‌؟ 

فراری است.

منبع: rokna.net


1 دیدگاه

  1. حسین | خرداد 22, 1397 | لینک نظر

    وقتی همه کارهاشون رو با این بهانه که ” بقیه میلیاردی اختلاص میکنند ، چرا ما ندزدیم ” توجیح میکنند ، این اتفاقات هم پیش می یاد!