در کلن آلمان کجا غذا بخوریم، بخوابیم و خرید کنیم؟

سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷

در کلن آلمان کجا غذا بخوریم، بخوابیم و خرید کنیم؟

توربستهای کلن که در آن کلیسای جامع قرار دارد، ۲۰۰۰ سال تاریخ آلمان را می توانند کشف کنند.

 

چرا کلن؟

 

کلن مرکز فرهنگی شمال غرب آلمان است. این شهر که برای کلیسای جامع سر به فلک کشیده ی گوتیک آن، کلن دُم، شناخته شده است، ۲۰۰۰ سال پیش در حالی که در دست رومی ها بود، تاسیس شد. شهر قدیم در طول جنگ جهانی دوم نابود شد، اما با جزئیات دقیق بازسازی شد. کلن در ۴۵ کیلومتری دوسلدورف، بر روی رودخانه راین قرار دارد، و دارای معماری، جاذبه ها و فرهنگ غنی است – ۳۶ موزه در سطح شهر وجود دارد. در سرتاسر آن میراث رومی مشهود است، از قلعه ها و برج ها ی قدیمی گرفته تا کانال های رومی و یک قصر فرماندار زیرزمینی. علاوه بر آن، با توجه به تعداد زیاد کافی شاپ ها و محله هایی مانند اهرنفلد که گرافیتی و هنر های خیابانی مدرن را نشان می دهند، جو پر نشاطی دارد.‌

کلن

 

یک تخت راحت

اکسلسیور ارنست کلاسیک (www.excelsiorhotelernst.com) در داخل شهر گزینه ی خوبی است. درست در کنار ایستگاه راه آهن است و از آن جا تا بسیاری از جاذبه های شهر می توان پیاده رفت.

این هتل، که دارای ستون های سنگ مرمر بسیار و نما هایی از چوب تیره و طلا است، جذابیت دنیای قدیم را دارد. در اینجا دو گزینه برای غذا خوری وجود دارد، که یکی از این رستوران ها توسط ستاره میشلین ارزیابی شده است. هزینه ی اتاق های دو نفره به همراه صبحانه از حدود شبانه ۱ میلیون تومان شروع می شود.

کلن

هتل آرتوتل پارک پلازا (www.artotels.com) در منطقه بندری بازسازی شده یکی دیگر از گزینه هایی است که ارزش فکر کردن را دارد. شما با تابلو های نقاشی درخشان و فضای داخلی تمیز احاطه خواهید شد و اتاق ها تازه و باروح هستند.

رستوران پاسیویی با منظره ای از رود راین دارد و غذاهای متعلق به شرق آسیا را سرو می کند. هزینه ی اتاق های دو نفره به همراه صبحانه از حدود شبانه ۱ میلیون تومان شروع می شود.

اشتات هتل رمرترم (www.stadthotel-roemerturm.de/en) برای مسافرانی با بودجه ی محدود تر، گزینه ی خوبی است. این هتل در نزدیکی یکی از برجهای رومی قرار گرفته است و از آن تا کلیسای کلن می شود پیاده رفت هزینه ی اتاق های دو نفره به همراه صبحانه از حدود شبانه ۴۰۰ هزار تومان شروع می شود.

 

روی پای خودتان بایستید

کسانی که از راه رفتن لذت می برند، به آسانی می توانند این شهر را با پیاده روی کشف کنند. از مرکز، کلیسای جامع عظیم کلن دام شروع کنید – (www.colognecathedral.net)  و از آن جا به سمت جنوب و شهر قدیمی بروید، جایی که کوچه های سنگفرش شده اش شما را به زمان های دور بر می گرداند. از کوچه ی لینتگاسه که طرفینش خانه های سنتی نیمه چوبی قرار دارد گذر کنید تا به کلیسای بزرگ سنت مارتین و فیشمارکت برسید، جایی که در آن صرف ناهار با غذاهای دریایی ضروری است.

کلن

موزه هنر لودویگ(www.ludwigmuseum.de/en)  و همینطور موزه آلمانی رومانو (www.roemisch-germanisches-museum.de)، که میراث باستانی شهر را نمایان می کند، ارزش دیدن دارند. از آنجا، به سمت راینوهافن قدم بزنید، در آن جا انبارهای قدیمی و ساختمان هایی به شکل جرثقیل های بندرگاه کشف خواهید کرد. سپس از پل راه آهن هوِنزولارن و مجموعه ی شگفت انگیزش از “قفل های عشق” عبور کنید. برای زاویه دیدی متفاوت، سوار قایق گردشی رود راین شوید، که شما را از شهر قدیم، موزه شکلات و راینهوافن می گذراند.

 

با افراد محلی آشنا شوید

با تراموا به محله بلژیکی بوهمین، جایی که مردم محلی در آن جمع می شوند، بروید. مرکز آن بروسلر پلاتز است که در آن کلیسای سنت مایکل قرار دارد. هر گوشه ی این محله باشگاه ها و بوتیک های منحصر به فرد پر از کالاهای طراحان محلی پیدا می شوند.

 

میز رزرو کنید

برای مقداری غذای ایتالیایی عالی، به رستوران های آلمانی زنجیره ای واپیانو بروید (www.vapiano.com/en)، که پاستا، پیتزا و سالاد های زیادی عرضه می کند. میانگین هزینه ی غذا در اینجا ۳۰ یورو (حدود ۱۵۰ هزار تومان) است. مکان دیگری که ارزش دیدن دارد رستوران و کافه موزه لودویگ ایم  (www.ludwig-im-museum.de) ، رستورانی ارگانیک و تضمین شده با منظره ای از رودخانه است. منوی آن شامل انواع پاستا، سالاد و آبمیوه های ارگانیک است. قیمت یک وعده غذایی به همراه پیش غذا حدودا نفری ۲۸.۹۰ یورو (حدود ۱۵۰ هزار تومان) می شود.

 

بهشت خریداران

هوِه یکی از قدیمی ترین و شلوغ ترین خیابان های کلن و محدوده اصلی خرید است. مانند بسیاری از خیابان های مجاور آن، این منطقه تنها مخصوص عابران پیاده است و پر از فروشگاه های پرطرفدار و مغازه های فروشنده ی لباس های مارک دار و همچنین مغازه های سوغاتی است. بهشت ​​خرده فروشی. کلن خاستگاه عطر نامدار اودوکلن است، که در ابتدا توسط یک شیمیدان ایتالیایی در سال ۱۷۱۰ ساخته شد. فرصت بازدید از موزه خانۀ فارینا (farina.org) را از دست ندهید. در آن جا شما می توانید دیدگاهی از تاریخ این عطر مشهور پیدا کنید و یک شیشه از آن هم بخرید. برای آنهایی که شیرینی جات دوست دارند، در موزه شکلات (www.schokoladenmuseum.de/en) یک مغازه مخصوص وجود دارد که پر از پیشنهادات غیر معمول است.

 

از دست ندهید

موزه کلومبا (www.kolumba.com) هنر های مذهبی را نمایش می دهد و کهنه را با نو پیوند می زند. اتاق های کم نور و خرابه های رومی در زیرزمین را تصور کنید، هزینه های ورودی ۵ یورو (حدود ۲۵ هزار تومان) است. برای یک تجربه ی محلی، در تئاتر هانشن (www.haenneschen.de) یک نمایش عروسکی سنتی را تجربه کنید. اجرای این برنامه ها در گویش کولش تحویل داده می شود و ویژگی های متداول مردم کلن را نمایان می کند. قیمت بلیط ها از حدود ۱۵ یورو (حدود ۷۰ هزار تومان) شروع می شود.

 

از چه چیزی باید اجتناب کرد

از منطقه ی اطراف کلیسای جامع اجتناب کنید و اموال خود را در آن جا حفظ کنید. زمانی که از دم بازدید کردید، به دیگر بخش های شهر بروید، در مجموع نه ناحیه برای گشتن وجود دارد.

 

رسیدن به آن جا

امیریتس (www.emirates.com) و اتحاد (www.etihad.com) از دبی و ابوظبی مستقیم به فرانکفورت پرواز دارند. پرواز های بازگشت حدود ۳۰۰ هزار تومان هزینه می برد. از آنجا تا کلن، یک سفر یک ساعته با قطار راه است.


بدون دیدگاه