اخباراخبار خارجی

رندر بی ام و X6 شباهت زیاد این شاسی‌بلند با X5 را نشان می‌دهد

بی ام و در حال بروزرسانی مدل‌های سری X خود است و به تازگی نیز X4 و X5 بروزرسانی شدند. حالا به نظر می‌رسد که کم کم باید شاهد رونمایی از نسل جدید X6 نیز باشیم. شاسی بلندی کوپه که در هنگام معرفی خود سر و صدای زیادی به پا کرد و بعد از مدتی کمپانی‌های رقیب را نیز وادار به تولید خودرویی مشابه کرد. مرسدس بنز GLC  کوپه را ساخت و آئودی نیز چند روز پیش از Q8 رونمایی کرد. به نظر می‌رسد پورشه نیز در تدارک ساخت نسخه کوپه کاین است. پس X6 جدید بر خلاف نسل اولش باید برای رقابت با هم وطن‌های زیادی آماده باشد.

اما در مدل‌ها جدید سری X تقریبا شاهد یک سیر یکسان در طراحی هستیم. جلوپنجره کلیوی شکل بسیار بزرگ‌تر شده و طراحی کلی به سمت عضلانی‌تر و خشن‌تر شدن پیش رفته است. درضمن شباهت بیش‌تری میان مدل‌های جدید دیده می‌شود. با این حساب طراحی X6 سورپرایزی به همراه نخواهد داشت و احتمالا با چهره‌ای شبیه به X5 جدید روبرو خواهیم شد. این ایده را نیز یک طراح گرافیکی در ذهن داشته و با چنین فرضی، رندر X6 را منتشر کرده است.

بی ام و x6

برای رسیدن به ظاهر X6 به این طریق کار سختی پیش‌ روی این طراح نبود. او از تصاویر معرفی رسمی X5 استفاده کرده است و تنها مقداری شیب ستون C را افزایش داده تا یک خودروی کوپه پدید آید. او همچنین تغییراتی جزئی در نمای عقب به وجود آورده است تا جذابیت این بخش بیش‌تر شود.

اما در زیر پوست X6 بروزرسانی‌هایی بیش‌تری در انتظار این خودرو خواهند بود. با استفاده از پلتفرم جدید کمپانی موسوم به CLAR، وزن نهایی خودرو کاهش محسوسی پیدا خواهد کرد.

اگر بخواهیم درمورد تکنولوژی‌های به کار رفته در کابین X6 بیش‌تر بدانیم، باید به سراغ برادرش X5 برویم. احتمالا بیش‌تر آپشن‌های این دو خودرو مشابه یک‌ دیگر خواهد بود.

اما در مشخصات فنی نیز نباید منتظر سورپرایز خاصی از سمت بی ام و باشیم. همچون دیگر ویژگی‌ها، باز احتمالا موتورهای X5 با برادرش به اشتراک گذاشته خواهد شد. البته این امکان وجود دارد که موتور جدیدی نیز برای X6 در نظر گرفته شود.

بی ام و در سال آینده میلادی از نسخه جدید شاسی بلند کوپه‌اش رونمایی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا