اختصاصی دنده 6اسلایدرایران خودروبررسیچینی

بررسی هایما S5 ، کوچک ، پر قدرت و گران + مشخصات فنی

هایما S5 نمونه ای از پیشرفت روز افزون خودروسازان چینی است که موجب شد که دو تولید کننده ی بزرگ داخلی نیز جهت رقابت با خودروسازان خصوصی ، دست به تولید انبوه خودروهای چینی بزنند. هایما S7 اولین خودرو از برند هایما بود که ایران خودرو تصمیم گرفت جهت رقابت با کراس اوور های شهری 60 تا 80 میلیون تومانی آن را با دامپینگ قیمتی ( قیمتی کمتر از قیمت تمام شده) و آپشن های رنگارنگ به بازار داخلی عرضه کند که به واسطه ی شتاب نه چندان مطلوب و شرایط فروش نه چندان جالب  ، رقابت را به دیگر کراس اوور های این رده نظیر ام وی ام X33S و لیفان X60 واگذار کرد. مدل توربوی این خودرو نیز در طی چند ماه اولیه عرضه به دلیل مشکلات فنی بسیار ، دید نا مطلوبی در ذهن مخاطبان به جای گذاشت.

 

هایما S5

 

پس از این دو، ایرانخودرو تصمیم به عرضه مدل کوچکتر هایماS5 گرفت که با پیشرانه ای قوی تر و تحهیزاتی بیشتر ، قصد رقابت با کراس اوور های کوچک شهری نظیر ام وی ام ایکس22 ، چانگانCS35 ، جکS3 و در سطوحی بالاتر رنو کپچر و پژو 2008 را دارد. البته قیمت این خودرو نیز تفاوت فاحشی با دیگر رقیبان چینی اش دارد.

 

طراحی ظاهری هایما S5

هایماS5 از طراحی خوبی بهره می برد و در تمام بدنه می توان حس خشونت و اسپرت بودن را تجربه کرد. در نمای جلو این خودرو شباهت به دیگر هموطن اش یعنی چانگانCS35 دارد و در نمای عقبی نیز شما را به یاد محصولات هیوندای خواهد انداخت. در نمای عقبی نیز ظاهر بدنه اسپرت و عضلانی بوده و حس خوبی را به بیننده القا می کند. در داخل کاسه چراغ نیز به سبک خودروهایی همچون چری آریزو5 ، نوشته ی HAIMA به چشم می خورد. رینگ های خودرو نیز 17 اینچی دو رنگ هستند و تناسب خوبی با ظاهر کلی هایماS5 دارند. در ادامه می توانید ابعاد و اندازه ی این خودرو را مشاهده نمایید :

 

جدول ابعاد و اندازه ی هایما S5

طول 4358
عرض 1823
ارتفاع 1630
فاصله ی بین دو محور 2630
وزن خالص 1435
حجم فضای صندوق عقب 320

 

هایما S5
هایما S5

 

کابین و فضای داخلی

کابین هایما S5 نمایی مدرن دارد و در ابتدای ورود نوشته های نورانی HAIMA روی رکاب به شما خوشامد می گویند. هایما برای ساخت فضای داخلی از تم دو رنگ مشکی-قهوه ای و چرم مصنوعی استفاده کرده که حس و حال خوبی را به بیننده می دهد ، هر چند وضعیت دوام آن در طولانی مدت چندان مشخص نیست. قسمت میانی داشبورد شامل یک نمایشگر هفت اینچی لمسی به همراه دکمه های کنترلر سیستم تهویه و سیستم صوتی است که نمایی ساده و شکیل دارند. سبک طراحی فرمان نیز با دسته دنده همخوانی دارد و از نظر فضا نیز ، افراد قد بلند می توانند در کابین هایماS5 احساس راحتی کنند.

 

هایما S5
هایما S5

 

نکته ی عجیب در کابین هایما S5، نحوه ی جایگذاری برخی ادوات بوده که چندان استاندارد نیستند. برای مثال دکمه ی استارت زیر کنسول میانی و پشت دست دنده قرار دارد و نمایشگر لمسی نیز فاصله ی چندان مناسبی تا دست سرنشینان ندارد و با توجه به نبود موس کنترل کننده ، اجرای تنظیمات حین رانندگی می تواند حادثه آفرین باشد. نکته ی منفی کابین کار کردن دکمه های تنظیم آینه های جانبی تنها در صورت روشن بودن خودروست.

 

امکانات رفاهی و ایمنی

بخشی از امکانات رفاهی و ایمنی هایماS5 عبارتند از : کیسه هواي راننده و سرنشین جلو ، جانبی و پرده اي ، دوربین 360 درجه ، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی یا  ESP ، نمایشگر فشار باد لاستیک یا TPMS ، سیستم کمکی حرکت در سربالایی یا  HSAو سیستم کنترل کشش یا  TCS، نمایشگر هفت اینچی لمسی به همراه سیستم ناوبری ، آینه های برقی به همراه گرمکن ، روکش چرمی صندلیها ، تنظیم برقی صندلی راننده در شش جهت و سرنشین جانبی در چهار جهت ، تهویه مطبوع اتوماتیک ، سانروف ، استارت دکمه ای و سوئیچ هوشمند و کروز کنترل . هم چنین این خودرو قادر به کسب پنج ستاره ایمنی از موسسه CNCAP شده است.

 

هایما S5
هایما S5

 

قوای فنی و رانندگی

برای هایما S5 یک موتور 1.5 لیتری توربو و جعبه دنده ی CVT در نظر گرفته شده که نشان می دهد هدف سازندگان ارایه یک محصول با قدرت فنی خوب در کنار مصرف سوخت اقتصادی بوده است. در ادامه می توانید جدول مشخصات فنی این خودرو را مشاهده نمایید :

جدول مشخصات فنی هایماS5

کد موتور HMA GN15-TF
حجم دقیق 1497 سی سی
حداکثر قدرت 161 اسب بخار
حداکثر گشتاور 223 نیوتون متر
نوع جعبه دنده CVT
استاندارد آلایندگی یورو5
مصرف سوخت ترکیبی هشت لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک شصت لیتر
حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت

 

هایما S5

 

بر روی کاغذ تمامی شرایط ایده آل به نظر می رسد ، به جز وزن نسبتا زیاد خودرو. همین مورد می تواند در مورد چابکی خودرو تردیدهایی را ایجاد کند. هم چنین گیربکس CVT نیز عملکرد موتور را محدود می کند و به خصوص در ابتدای شروع حرکت اندکی تاخیر و کندی دارد. بنابراین برای بدست آوردن بیشینه کشش باید دور موتور به رقم 4000 الی 5000 که همراه با نفوذ صدا به درون کابین است ، گرچه به اندازه هایماS7 این صدا آزار دهنده نخواهد بود. هم چنین گیربکس هایماS5 هنگام تعویض بین وضعیت های مختلف اندکی تاخیر دارد و در هنگام شروع حرکت نیز مواجه شدن با گاز هرز خوردن موتور امری محسوس است. ترمز های هایماS5 عملکرد بسیار خوبی دارند و با کمک سامانه های ایمنی مختلف ، شما را در کنترل خوب و ایمن خودرو یاری خواهند کرد.

 

هایما S5

 

قیمت و شرایط بازار

در ابتدای امر قرار بود تا این خودرو با قیمتی کمتر از هشتاد میلیون تومان به بازار ارایه شود که البته نباید تصور چنین موردی را از ایرانخودرو میداشتیم. در نهایت امروز این خودرو برچسب قیمتی 98 میلیون و 642 هزار تومانی داشته باشد و در بازار نیز تا سقف 140 میلیون تومان قیمت بخورد.

طبیعی است که چنین رقم پرداختی برای چنین خودرویی کاملا غیر منطقی و دور از انصاف است ، چرا که با مبلغی بسیار کمتر می توان رقبای این خودرو را تهیه کرد که شاید به دلیل بهره بردن از موتورهای تنفس طبیعی کشش ضعیف تری داشته باشند ، اما وزن کمتر و استهلاک پایین تری دارند و با شرایط اقساطی قابل خریداری هستند ، موردی که ایرانخودرو با آن بیگانه است و ترجیح می دهد تا به جای اهمیت دادن به رضایت مشتری ، تنها به سود حاصل از فروش فکر کند. در ادامه می توانید کاتالوگ و دفترچه راهنمای این خودرو را دانلود نمایید.

 

دریافت کاتالوگ هایماS5:

هایما S5 Cataloge

دریافت دفترچه راهنمای هایماS5:

هایما S5 Manual

17 دیدگاه

  1. معلومه توربوش در مدت کوتاهی داغون میشه. خرید چنین خودروهای بی کیفیت از چین و آن هم توربو با بوست بالا اشتباه محضه.

  2. مشکل خودروهای چینی فقط کیفیتشون نیست ایمنی تصادفشون هم هست مهمترین دلیل تعداد بالای کشته های جاده ای ما خودروهای چینی هستند وقتی در بازار دست دوم خودروهای قدیمی تر و ارزون تر اما با کیفیت تر و ایمن تری وجود داره مثل سی یلو که طراحی جنرال موتوره و یا هیوندای ورنا کیا ریو مونتاژ سایپا زانتیا و………………….اخه چرا پول بدید جای ماشین چینی ؟ این خودروهایی که نام بردم و گرینه های غیر چینی دیگه مطمئن باشید با اینکه چند سال از عمرشون گذشته اما از نظر کیفیت و نرمی سیستم تعلیق و قدرت ترمز گیری و مهمتر از همه ایمنی تصادف از چینیا سرترن و با اینکه چند سال کار کردن اما از همه ی چینیای صفر صفرترن و میتونید با خیال راحت سال ها سوارشون شید بدون اینکه نیاز به تعمیری داشته باشن و اینها همه بخاطر کیفیت بسیار بالاشونه اگرم میونه ای با ماشین دست دوم ندارید خودرهای صفر غیر چینی خوب هم تو ایران کم نداریم نمونش پارس و دنا پلاس حداقلش اینه که با خرید اینا ادم خیالش راحته یه ماشین با کیفیت تر و ایمن تر از چینیا سواره و در مورد هایما اس 5 هم یه نکته بگم یکی از فامیلامون سه سال پیش یه صفر گرفت انقدر مشکل فنی پیدا کرد که بعد یک سال با چند میلیون ضرر فروختش و بعدش یه سانتافه خرید و گفت حالا میفهمم ماشین یعنی چی

    1. چندتا دروغ تو حرفای شما بود.اول این که ایمنی خودروهای چینی خوبه و حداقل تستهایی دارند.دوما این خودرو یکسال اومده چطور فامیل شما سه سال پیش خریده.
      نکته دیگه این که خودروهای کره ای و ژاپنی دست دوم تعداد بسیار محدودی هستند که به هیچ وجه نیاز بازار رو برطرف نمیکنه از طرفی مستهلک هستند و هزینه نگهداری بالایی دارند.

    2. چند نکته جهت مزید اطلاع شما دوست گرامی:
      1- دوو سیلو شاید تا سال 1381 خودروی نسبتاً خوبی به شمار می رفت اما شرکت دوو را جنرال موتورز خرید و خب الان خریدش به دلایل مختلف قابل توجیه نیست ضمن اینکه اون زمان هم وقتی اون را با پژو 405 مقایسه می کردی خودروی خوبی نبود. توجه داشته باشید کیفیت 405 اون سال‌ها به این بدی نبود.
      2- از هیوندای ورنا چیزی نمی دونم اما می دونم به ریو پراید تحصیل کرده می گفتن!
      3- زانتیا سال‌ها پیش به دلیل امنیت ضعیف تولیدش متوقف شده بود تو اروپا که اومد ایران. هرچند شتاب و هندلینگش انصافاً خوبه
      4- امنیت چینی ها شاید ضعیف باشه. راستش من اطلاعی ندارم، اما ساندرو که از نظر ما خودروی ایمنی محسوب می شه در جدیدترین تست تصادف ها فقط یک ستاره گرفته!!
      5- مدرکی وجود نداره که ثابت کنه پارس و دنا از چینی ها اونم از هایما اس 5 ایمنی بیشتری دارن. بلکه با توجه به پلتفرم قدیمی اونها بعد هست همون یک ستاره ایمنی ساندرو را هم بگیرن.
      6- هایمااس 5 هنوز سه سال نیست که وارد کشور ما شده و البته با سانتافه نیز اختلاف فاحشی داره.

    3. عاجزانه ازت تقاضا ميکنم ميخواي کامنت بزاري بر مبناي واقعيات و سند و مدرک بزار نه توهمات و کينه و عداوت شخصي. دوو سي يلو اصلا ساده ترين امکانات ايمني يعني ايربگ رو داره که ميگي امن تر و مطمئن تر از ماشينهاي چينيه؟؟ حالا ABS و EBD و ESP و ….. بماند. يا پژو پارس و ورنا و زانتيا و دنا پلاس (سمند بزک شده) که حداقل مال 20 سال پيش هستن رو از ماشينهاي بروز و پر از آپشن و ايمن چيني بالاتر و سرتر ميدوني؟ از کجا مأمور شدي واسه بدگويي کردن از ماشينهاي چيني خداوکيلي؟ بعد رو چه حسابي ميگي : “مهمترین دلیل تعداد بالای کشته های جاده ای ما خودروهای چینی هستند” ؟ والا ما هر چي تصادف سنگين تو سايتها و تلگرام و تو خيابون ديديم که فوتي داده بودن و نميشد تشخيص داد ماشينه چي بوده مربوط به همين خودروهاي داخلي ( که حضرتعالي اونا رو از ماشينهاي چيني ايمن تر ميدوني ) بوده از قبيل پرايد و پژو و سمند و تيبا و ….. بعد اين ماشين بزور 6-5 ماهه وارد بازار شده فاميل شما چطور 3 سال پيش خريده يکسالم سوار شده ازشم ناراضي بوده و با کلي ضرر فروخته؟ متأسفانه براي شما، مردم همشون ديگه آگاه و هوشيار شدن و هر حرفي رو بسادگي قبول و باور نميکنن.شما هم برو اين قصه هاي علمي تخيلي رو واسه کسي تعريف کن که باورش بشه.التماس تفکر!!

    4. جالب اینجاست تمام ماشینای چینی رو یا دوستاتون داشتن یا اشناهاتون یا فامیلاتون حتی اوناییو که هنوز وارد ایران نشدن فامیلای شما از سه سال قبلش داشتن مثلا یه ماشین چینی سال2016 طراحی شده اما دقیقا همون ماشینو فامیلای شما سال 2013توی ایران داشتن به هر حال اینم جز عجایبه شایدم یه قدرت خارق العاده ای دارن که میتونن به گذشته یا اینده سفر کنن به احتمال زیاد یکی از دوستاتون که ایران زندگی میکنه یه بی وای دی تانگ هم داره ( که هنوز وارد ایران نشده) و زیر یک سال هم واسه همشون مشکل پیش اومده و فروختن دائما هم تصادف ماشین چینی با ایرانی میبینی که همیشه هم چینیا اسیب بیشتری دیدن نمونش تصادف لیفان820 و سمند که تعریف کردی و ظاهرا هم هیچکس جز خودت ندیده وقتیم ازت مدرک میخوان میگی خودم ندیدم دوستم دیده واسم تعریف کرده راستی اینو هم اضافه کنم که با زدن این حرفا فکر نکنی من ماشین چینی دارم بلکه ال 90 دارم ولی اخه عزیزِ من حرف باید منطقی باشه که ادم بپذیره

  3. این دوست بدنامومن فکر کنم ماشین چینی رو با ظرف چینی اشتباه گرفته، سطح تکنولوژی استفاده شده تو ماشین خیلی رو ایمنی تاثیر داره، وقتی زانتیا رو ماشین ایمن میدونه دیگه آدم چی بهش بگه
    یه نمونه برلیانس 230 آلیاژی که تو بدنش استفاده شده 1400 مگاپاسکال مقاومتش هست بهترین ورقی که فولاد مبارکه برای ماشینها میتونه بزنه 700 مگاپاسکالم نمیشه، روشهایی که برای جذب ضربه تصادفم استفاده میکنن هم بماند
    حداقل نصف ماشینهای چینی ایمنی خیلی بهتری از داخلیها دارن

  4. فامیل شما سه سال پیش هایما s5 خرید!!؟بعد کلی اشکال داشت!!؟این خودرو کمتر از یکسال
    است وارد بازار شده است.الکی هم حرف نزنید.بنده یکسال است مدل s7 انرا دارم و بعد از دو سال
    فقط مصرفی عوض کرده ام.شما برو تویوتا راو4 بخر 450 میلیون تومان!!

  5. متاسقم برات با این تهیه مقالت …. قشنگ معلومه ک داری اس 7 و بازارشو خراب میکنی … مرد حسابی این چرندیات چیه نوشتی برای اس 7 ….. خودم 8 ماه دارمش …چرا چرت تحویل مردم میدی اخه …عمرا ک اینو بزاری بقیه ببینن

      1. شما دلیل نداره نظر کسایی که حتی نمی خونن چی نوشته و فقط روی احساس حرف میزنن را منتشر کنی. آخه یکی نیست به مردم ما بگه مگه ماشین ناموستونه که دفاع اینجوری می کنین؟

        1. قبلا هم گفتیم. باید آزادی بیان داشته باشیم تا کم کم مردم فرهنگش رو پیدا کنن. حذف یک جانبه کار درستی نیست. از اون گذشته باید انتقادات پذیرفته بشه ، قرار نیست همه از نوشته ی من خوششون بیاد. از نظر شما هم ممنونم. قبلا گفته شده که یک خودرو یک وسیله ی مصرفی چندین ساله است و داشتن تعصب برای یک کالای مصرفی ، زیاد منطقی به نظر نمیرسه.

  6. مزخرف تر از چینی ها خودشونن من ایتالیا زندگی میکنم اینجا کسی نگاهشون هم نمیکنه امجی و بی وای دی و چری اینجا هست اما فقط تو برنامه های تلوزیونی نقل مجلس هستن و جوک راجع بهشون میگن اونوقت یه عده خودرو ندیده تو ایران اسم این خودرو نماها رو گذاشتن خودرو داداش اون لیفان 820 طبق بررسی یک مجله ایتالیایی lecarzo حدود 86 مورد ایراد طراخی و فنی داره به چی مینازی ؟؟?
    ببین سطح توقع مردم ایران چقدر نزول کرده که چینی ها شدن افق آرزوشون همین جک اس 5 تو نیجریه و موزامبیک قیمتش یک چهارم ایرانه و بین برندهای معتبر گمه
    یکم بهتره به خودتون بیایید چینی جماعت بازیافتی و صد در صد کپیه رو چه حسابی این تعریف ها ازش میکنید بخدا خودروی خوب نداشتین وگرنه اصلا چینی جماعت سواری نداره موتور سوار شی بهتره تا چینی

    1. ۸۶ مورد؟؟ شما که ایتالیا زندگی میکنی و فرنگ رفته ای میتونی چند موردشو بگی ما هم آشنا بشیم؟آخه ما تا شاه عبدالعظیم بیشتر پامونو نزاشتیم نمیدونیم خارج چه شکلیه..آره ایتالیا برو همون پرایدتو سوار سانمارتین جون یا هر چیز دیگه ای که هستی نمیخواد داستان علمی تخیلی جدیدی تعریف کنی.قسطای ماشین عقب افتاده بپا نیان ماشینو از دستت دربیارن.آخه دکتر کسی که ایتالیا زندگی میکنه میاد سایت دنده ۶ مقاله راجع به هایما S7 میخونه و از معایب خودروهای چینی میگه؟؟ یعنی اینقدر بیکاره یه فرد فرنگ رفته؟ باشه دکتر سانمارتین دوباره یکی دیگه از داستانهای جذابت باورمون شد.دمت گرم با این پشت کارت…..خخخخخخ

      1. شما لازم نیس نخود هر آش باشی چینی سواری دیگه چی میشه کرد یه سفر تا همین ترکیه برو تا ببینی خودور یعنی چی؟ در ضمن کسی که خارج از ایرانه بیشتر دلش برای وطن تنگ میشه من تو تمام سایت های ایرانی هروز سر میزنم چون مسائل مملکتم واسم مهمتره مشخصه از کدوم قماش افراد هستی یحتمل تا دیروز مسافر کشی میکردی با پیکان برگشتی تقاری شکسته و ماستی ریخته دنیا به کامت شده با یه خودوری چینی که نمیدونم چیه؟ که اینقدر بال پایین میپری بهتره بشی تبلیغات چی خودورهای چینی شاید ازین خوان بهره ای بردی همین افراد ندید بدیدی مث تو و امثالهم هستن که چینی هارو پررو کردن چینی ها همون در ساخت پشه کش و زیر سیگاری شاید موفق باشن نه خودور بهر حال من خرید هر خودوری چینی کاملا ابطال میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا