اخباراخبار داخلی

پژوسیتروئن می‌خواهد در ایران بماند

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با بیان اینکه موضع اخیر رنو مبنی‌بر باقی ماندن در ایران با وجود تحریم‌های آمریکا، تاثیرات مثبتی بر دیگر شرکت‌ها دارد، اظهار کرد: پژوسیتروئن نیز به ادامه همکاری با ایران تمایل دارد و به‌دنبال راه‌های تحقق این موضوع است.

محمدرضا نجفی‌منش با بیان اینکه وقتی رنو اعلام می‌کند قصد ماندن در ایران را دارد، عملا راه را برای دیگر خودروسازان خارجی باز می‌کند، خاطرنشان کرد: ممکن است در آینده ایجاد اختلال در نقل و انتقالات بانکی مشکلاتی در فرآیند و تیراژ تولید محصولات رنو ایجاد کند اما این شرکت همان طور که گفته، ایران را ترک نخواهد کرد.

او ادامه داد: در این شرایط به نظر می‌رسد مشکلی در ادامه تولید محصولات فعلی رنو و همچنین اجرایی شدن قرارداد این شرکت با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برای تولید و عرضه محصولات جدید رنو در ایران وجود نخواهد داشت. رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی افزود: گذشته از رنو، پژوسیتروئن نیز هم‌اکنون با حمایت دولت فرانسه در حال رایزنی با دولت آمریکا است تا بتواند راهی برای ادامه همکاری با ایران پیدا کند. آن طور که ما اطلاع داریم پژوسیتروئن نیز قلبا مایل به ترک ایران نیست و تمایل دارد به همکاری خود با خودروسازان ایرانی ادامه دهد.

وی در پاسخ به اینکه چرا دو خودروساز فرانسوی موضع‌گیری متفاوتی در قبال همکاری با ایران داشته‌اند اظهار کرد: این موضوع که پژوسیتروئن اخیرا اعلام کرد تا گرفتن مجوز از آمریکا فعالیت‌های خود را تعلیق می‌کند به معنای لغو فعالیت‌ها در ایران نیست؛ بلکه به معنای خریدن زمان برای یافتن راهکارهایی برای در امان ماندن از فشار آمریکایی‌ها است.

نجفی‌منش با بیان اینکه درواقع پژوسیتروئن و رنو یک حرف را با زبان‌های مختلف بیان کرده‌اند، تصریح کرد: رنو گفته حتی اگر مجبور به کاهش فعالیت شود در ایران می‌ماند و پژوسیتروئن هم گفته فعلا فعالیت‌ها را تعلیق می‌کند تا راهی برای ادامه همکاری پیدا شود؛ از نظر عرف بین‌المللی معنای این دو حرف یکی است و نشان می‌دهد که هیچ کدام از خودروسازان فرانسوی قلبا تمایلی به ترک ایران ندارند.

 

منبع : ایسنا

7 دیدگاه

  1. خدا کند که پژو برود و برنگردد….خدا کند یه برند ژاپنی یا کره ای شریک خودرو سازی ایران شود ..

    1. سلام ناشناس
      ژاپن در گذشته و همينطور در اين مشكل اخير عضو تحريم كنندگان ايران بوده ولي از نظر سياسي قوي نيست از نظر اقتصادي و تكنولوژي قويه فرانسه از نظر سياسي دو برابر قويتر از ژاپنه در هر حال باشه قبول كه ژاپني ها خودرو بهتري از فرانسوي ها هستند ولي يه سوال دارم. 30 سال ديگه هم ميخوايم بگيم كاش چيني ها از ايران برن كره اي بخريم؟ يا همين جمله كه گفتين تكرار ميشه؟
      ضمنا يه حرف به مرتضي قانع بيا غلط املايي بگير چون معني جمله رو متوجه نيستي در حد تمسخر جديت داري.
      يه حرف با مردم: اگر مغازه داري شما رو مسخره كنه شما ازش خريد ميكنيد؟ به شما بي احترامي كنه چطور؟ مثلا دلستر رو هزار تومن گرونتر بفروشه چطور؟ آفرين بريد از ژاپن خريد كنين كه هميشه تو خط اول تحريم كنندگان ايران بوده. فروشش رو ميكنه مثل نيسان هاي رنگ وارنگ رونيز سرانزا پيكاپ ماكسيما تينا نيسان آبي و و و بقيه بعد تحريم ميكنه دوباره ميفروشه بعد تحريم ميكنه كلا شديم مسخره ژاپن مخصوصا كارخونه نيسان. نيسان يكي از بهترين هاي دنياست ولي آيا شما از فروشنده بي ادب خريد ميكنين؟
      پژو سيتروئن هم يه قدمي وقتي راه باز بود براي سود و منافع خود برداشتن كه هزينه هم كردند حالا هم به فكر من و شما نيستن عاشق چشم ابرو ما هم نيستن.
      45 سال پيش كره تعرفه واردات رو كمترين ميزان كرد رقابت رو آورد پيشرفت كرد 45 سال پيش خودرويي ميزد كه آينه برقي و شيشه برقي داشت براي فروش به امريكا كه قبولشون نكردن و اكسنت اولين كره اي حاضر در امريكا بود
      بجاش ما پيكاني كه شيشه برقي و اتومات بود اين دو رو حذف كرديم داديم دست مردم.
      محدوديت هاي اوروپايي تعيين شده براي خودرو پيشرفت رو به همراه داشت چرا؟
      يكي از دلايلش اين بود كه حتي رده خارج هاشون فروخته ميشد. كي ميخريد؟ من و شمايي كه فروشنده جنس تاريخ گذشته بهمون ميفروشه. خامه پاكتي تاريخ گذشته ميخريد مگه؟ الان پس چرا داريد ماشين تاريخ گذشته ميخريد؟ الان كه خداكنه كره باشه ميگي دوست من همون كشوري بود كه رده خارج فورد رو خريد و رده خارج رده خارج رو به اسم پرايد به ما فروخت (خامه تاريخ گذشته ميخريد؟)
      من پرايد تاريخ گذشته ميخرم مزدا سه 280 تومين رده خارج نميخرم چون تقصير من و شما نيست ولي تقصير من و شما بوده كه خريديم اين شد و اين موند
      فروشنده بي ادب بهمون پرايد فروخت هر روز بهمون توهين كرد ما هم خريديم تقصير ماست يا تقصير ما نيست؟ از خودمون بپرسيم.
      مردم پشت هم باشيد لطفا.

      1. انتقال هر پیام چند بخش داره دوست عزیز
        تشکیل پیام در ذهن شما
        تبدیل پیام به کلمات
        انتقال پیام
        ترجمه ی متن پیام در ذهن شنونده
        ایجاد درک در ذهن شنونده از پیام شما
        مسلما اگر ما املای درستی نداشته باشیم ، در انتقال ذهنیت مون به مخاطبان دچار مشکل میشیم و چه بسا اونا دچار سو تفاهم بشن.در دنیای امروز که خیلی راحت میشه مطلب رو در ویرایشگر های متنی یا در اینترنت از نظر املایی چک کرد،داشتن غلط املایی چندان منطقی نیست.از اون گذشته جمعیتی که این همه تحصیل کرده داره ولی هنوز خیلی هاشون نمی تونن نگارش درستی از زبان مادری شون داشته باشن ، باید به حالش گریست.

          1. مدير عامل سيتروئن فرانسه ليندا جكسون مدير ارشد اجرايي بريتانيايي كارآفرين و بازرگان در سخنراني جديد خود ايراني هارو به بزغاله هايي تشبيه كرده كه هر چه جلوشون بگذاري خوهند خورد و اعتراض نمي كنند. گفته طي چند سال اخير قيمت رو افزايش داديم بدون بهبود كيفيت علي رغم تصور كاهش تقاضا برعكس شده و تقاضا بيشتر شده.
            شما كه متوجه نميشي برات اينا هم كافي نيست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا