موتور اسپرت

هوندا تامین کننده موتورهای ردبول

تیم فرمول یک ردبول اعلام کرد که در پایان فصل جاری دیگر با کمپانی رنو به عنوان تامین کننده موتور همکاری نخواهد داشت و برای فصل 2019 و 2020 از پاور یونیت هوندا استفاده خواهد کرد.

از سال 2007 تا كنون رنو تامین کننده موتورهاى اين تیم بود‌ه است و اين تيم با كمك رنو توانست بین سالهای 2010 تا 2013 چهار قهرمانی بدست آورد.
اما با تغيير قوانين و استفاده از موتورهاى هیبریدى ردبول با مشکلاتی مواجه شد.

ردبول سال 2015 در تلاش بود تا از رنو جدا شود اما نتوانست جایگزین مناسبى پیدا کند و بالاجبار دوباره با رنو ادامه داد.

کریستین هورنر مدیر تیم ردبول:”قرارداد بلندمدت ما با هوندا، تنها نشان دهنده هدف پیروزی ما بعنوان استون مارتین ردبول ریسینگ نیست، بلکه شروع یک دوره هیجان انگيز برای رسیدن به قهرمانی است.به این نتیجه رسیدیم که همکاری با هوندا برای تیم بهترین است. بی صبرانه منتظر همکاری با هوندا و رقابت کردن برای قهرمانی هستیم. ما همیشه تصمیماتی مانند این را تنها با معیارهای عقلانی خواهیم گرفت. آیا باور ما به آینده، به ما اجازه ی رقابت در سطح بالاتری را خواهد داد؟ پس از بررسی دقیق و ارزیابی، مطمئن هستیم که این همکاری با هوندا یک مسیر درست برای تیم است.ما از تعهد هوندا به فرمول یک و قدم های سریعی که اخیرا با تیم دوم ما، تورو روسو برداشته اند، تحت تاثیر قرار گرفتیم.”

تاکاهیرو هاچیگو مدیر هوندا در اين باره اعلام كرد:”بعد از رابطه خوبی که با تورو روسو داشتیم، تصمیم گرفتیم که در سال 2019 با تیم استون مارتین ردبول ریسینگ نیز همکاری کنیم. کار کردن با دو تیم به معتى بدست آوردن دو برابر اطلاعات است.همکاری با تورو روسو و ردبول ریسینگ به ما کمک خواهد کرد تا به هدفمان یعنی بدست آوردن پیروزی در مسابقه و قهرمانی برسیم. گفتگوها به سرعت در حال انجام است، رفتار محترمانه ردبول با هوندا، منجر به تنظیم معامله ای منصفانه و عادلانه برای همه طرف ها شده است.”

هوندا در سال 2019 موتور های دو تیم ردبول و تورو روسو را تامین خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا