سیستم حمل و نقل تندرو شیکاگو به فرودگاه

شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷

سیستم حمل و نقل تندرو شیکاگو به فرودگاه

توسط سیستم حمل و نقل زیرزمینی تندرویی که مسافرین را به فرودگاه اوهِر شیکاگو منتقل خواهد کرد، امکان اینکه راهبندان ساعات شلوغی در مرکز شهر سبک شود، وجود دارد. شهر شیکاگو به تازگی کمپانی بورینگ که‌ متعلق به الون ماسک است را انتخاب کرده تا طراحی، ساخت، پرداخت مخارج، راه انداختن و نگهداری این حلقه تندرو را بر عهده داشته باشد. قرار است پود های الکتریکی -دستگاه های حمل و نقل تندروی عمومی که قابلیت تعیین مقصد را به مسافران می دهند- تا ۱۶ نفر را در زمانی به کوتاهی ۱۲ دقیقه به فرودگاه ببرند و یا از فرودگاه به مقصد برسانند.

اداره زیرساخت های شیکاگو، که از جانب شهر شیکاگو عمل می کند، طرح کمپانی بورینگ را انتخاب کرده که یک سرویس حلقه تندرو از مرکز شهر شیکاگو به سمت ترمینال های ۱-۳ در فرودگاه اوهر، که در سال ۲۰۱۷ نزدیک ۸۰ میلیون مسافر در آن رفت و آمد داشته اند، است.

پود های الکتریکی که اسکیت‌نامگذاری شده اند بر روی ریل های زیر شهر گذر خواهند کرد و هر کدام قادر به حمل ۸ تا ۱۶ مسافر با سرعت ۱۵۰ مایل در ساعت (۲۴۰ کیلومتر در ساعت) خواهند بود. به همین ترتیب، کمپانی بورینگ می گوید که سفر از مجموعه بلاک ۳۷ واقع در مرکز شهر شیکاگو به فرودگاه اوهر سه تا چهار برابر سریع تر از سیستم های حمل و نقل موجود خواهد بود، یعنی فاصله ای تقریبا ۱۵ مایلی (۲۴ کیلومتر) حدود ۱۲ دقیقه طول می کشد.

کمپانی بورینگ خاطر نشان می کند، اگر چه ممکن است اسکیت های الکتریکی از لحاظ طراحی مشابه مترو به نظر بیایند، اما سریع تر از آنها حرکت می کنند و کاملا خودکار خواهند بود.

این شرکت همچنین معتقد است افرادی که بر سطح زمین خواهند بود، هنگام ساخت و یا راه اندازی این سازه، نه صدایی خواهند شنید و نه چیزی احساس خواهند کرد. سرویس حلقه تندرو شیکاگو هفت روز هفته، روزانه ۲۰ ساعت کار خواهد کرد و تخمین زده می شود که یک اسکیت هر ۳۰ ثانیه از هر ایستگاه راه بیافتد.

این اسکیت ها که توسط باطری کار می کنند بر شاسی اصلاح شده یک تسلای مدل ایکس ساخته خواهند شد، به همراه ماشین پودی که مجهز به سیستم‌تهویه آب و هوا، وای-فای و فضایی برای چمدان ها و بار خواهد بود. همینطور، گرچه کرایه ها هنوز اعلام نشده اند، تصور می رود که این سرویس ارزان تر از تاکسی، اما گران تر از اتوبوس باشد.

 

دیگر پروژه ها:

دیگر پروژه های بزرگ حمل و نقل عمومی کمپانی بورینگ که در دست انجام هستند، شامل یک شبکه ارتباطی قابل توجه در لس آنجلس و یک سرویس حلقه برای ساحل شرقی از واشنگتن به سمت بالتیمور می شود. ویدیوی تبلیغاتی زیر کمک می کند تا متوجه شوید که انتظار می رود سیستم حلقه چگونه کار کند.


بدون دیدگاه