اختصاصی دنده 6اسلایدربررسیپارس خودروچینی

نگاهی به بازار برلیانس H330 ، اکنون وقت خرید است !

خودروهای برلیانس و در راس آنها برلیانس H330 از اوایل دهه نود خورشیدی در راستای تلاش پارس خودرو جهت رقابت با خودروسازان خصوصی پا به بازار ایران نهادند و امروزه خانواده برلیانس جز پر فروش ترین محصولات مونتاژی در ایران به شمار می روند. در این مطلب نگاهی به وضعیت خودروی سدان این خانواده یعنی برلیانس H330 خواهیم انداخت تا ببینیم آیا این خودرو گزینه ای مناسب برای خرید در این آشفته بازار است یا خیر. پیش تر مطالبی از برلیانس روی سایت قرار داده شده است که در صورت تمایل ، می توانید آنها را مطالعه نمایید .

پیشنهاد مطالعه :

بررسی وضعیت برلیانس C3 یا برلیانس کراس ، هاچ بک قد بلند پارس خودرو + مشخصات فنی ، کاتالوگ و دفترچه ی راهنما

مقایسه ی برلیانس کراس با لیفان ایکس 50 ، کدامیک گزینه ی خریداران است؟

برلیانس با موتور جدید، رقیبی توانا + مشخصات فنی

دفترچه برلیانس H320 + راهنمای سرویس های ادواری

آزمایش برلیانس H330 با صد هزار کیلومتر کارکرد

 

 

چرا برلیانس می فروشد؟

معمولا سخت است که خودروهای چینی بتوانند برای مشتری ایرانی مطلوب ظاهر شوند ، چرا که هنوز تفکر سنتی در مورد محصولات چینی که به آنها برچسب بی کیفیت میزند در بسیاری از مخاطبان وجود دارد. با این وجود ، در این سالها بسیاری از خودروهای چینی بوده اند که توانستند در نظر مخاطبان موفق ظاهر شوند و چه بسا برای خرید آنها بازار سیاه نیز تشکیل می شود.

 

 

نکات مثبت و منفی برلیانس H330

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که به نظر نگارنده برای جذب مشتری ایرانی به خرید برلیانس H330 جذاب بوده ، تاکید بر همکار بودن این شرکت با خودروسازی مطرح آلمان یعنی بی ام و است که شنیدن نامش احساسی از کیفیت و تکنولوژی را به شنونده می دهد. از سوی دیگر قیمت نسبتا مناسب خودرو ، بهره بردن از موتور مجهز به سیستم تسمه فلزی یا زنجیر تایم ، تنوع رنگ و گیربکس اتوماتیک نسبتا هوشمند از دیگر مشوق ها برای خرید این خودرو بوده اند. در زمینه طراحی ظاهری برلیانس H330 موفق ظاهر می شود و اگر به رقم پرداختی آن نگاهی بیندازیم ، با خطوط هماهنگ و طرح های نسبتا عضلانی بدنه می تواند لقب جذاب را نیز کسب کند. فرمان برقی برلیانس H330 نیز در این محدوده قیمتی کم نظیر است و در کمتر محصولی با این قیمت قابل دسترسی است.

 

 

از سوی مقابل کمبود آپشن و امکانات رفاهی به خصوص در نسخه های دنده ای ، سواری نسبتا خشک و همراه با کوبش ، ضعف ایمنی و نامشخص بودن وضعیت استحکام خودرو در تصادفات سنگین وگرانی برخی قطعات به دلیل وارداتی بودن از معایب این خودرو هستند.

 

نگاهی به برلیانس H330 در این سالها

برلیانس H330 به عنوان نسخه ی سدان مدل H320 ، از همان ابتدای عرضه به سبب ابعاد مناسب بدنه و فضای بزرگ صندوق عقب مورد توجه خانواده های ایرانی قرار گرفت. برای مشتری ایرانی که از خودروهای پر ایراد  و پر مصرف ایرانی خسته است ، وجود برلیانس H330 که با وجود تمام مشکلاتش ، خریدار را در فواصل کوتاه مدت به تعمیرگاه نمی کشاند و طوری رفتار نمی کند که مالک با متصدیان پمپ بنزین شهر صمیمی شود ، یک موهبت است. ابعاد و اندازه برلیانس H330 در این سالها تغییری نکرده اند و در جدول زیر می توانید آنها را مشاهده کنید .

 

جدول ابعاد و اندازه برلیانس H330 :

طول 4510 میلی متر
عرض 1758 میلی متر
ارتفاع 1460 میلی متر
فاصله بین دو محور 2580 میلی متر
وزن 1240 کیلوگرم در نسخه دنده ای ، 1250 کیلوگرم در نسخه اتوماتیک
حجم باک 55 لیتر
حجم صندوق عقب 460 لیتر

 

 

تغییرات در پیشرانه ، طراحی و امکانات

در طی این سالها ابتدا برلیانس H330 با همان موتور 1.5 لیتری سری H200 عرضه می شد که نسبت به وزن خودرو ، ضعیف به نظر می رسید. در جدول زیر میتوانید مشخصات فنی این مدل را مشاهده کنید :

 

جدول مشخصات فنی برلیانس H330 با موتور 1.5 لیتری :

حجم موتور 1498 سی سی
حداکثر قدرت 103 اسب بخار
حداکثر گشتاور 138 نیوتون متر
نوع گیربکس پنج سرعته دستی یا چهار دنده اتوماتیک
سیستم تعلیق جلو مک فرسون ، عقب نیمه مستقل با میله پیچشی
ترمز ها جلو دیسکی ، عقب کاسه ای در نسخه دنده ای ، دیسکی در نسخه اتوماتیک
استاندارد آلایندگی یورو 5
مصرف سوخت 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر

 

 

از اواخر سال گذشته بود که پارس خودرو اقدام به عرضه برلیانس H330 با موتور 1.65 لیتری با توان و گشتاور بیشتر نمود و تولید مدل های مجهز به موتور 1.5 لیتری متوقف شد ، هرچند همچنان می توانید نمونه های صفر کیلومتر این خودرو را خریداری کنید. در ادامه نگاهی به چند آگهی برلیانس H330 با موتور 1.5 لیتری می اندازیم. لازم به ذکر است که به دلیل برخورداری تیپ اتوماتیک از آپشن های بیشتر و ترمزهای بهتر ، فروش این مدل از نمونه های دنده ای بیشتر است.

برلیانس H330 اتوماتیک ، صفر کیلومتر ، رنگ سفید ، پیش پرداخت 39 میلیون و 200 هزار تومان  و باقی شش قسط به مبلغ 5 میلیون و 240 هزار تومان. این خودرو توسط نمایندگی سایپا به فروش می رسد.

 

برلیانس H330 اتوماتیک مدل 1394 ، کارکرد 52 هزار کیلومتر ، رنگ سفید ، بدنه بدون رنگ ، قیمت 54 میلیون تومان.

برلیانس H330 اتوماتیک مدل 1395 ، کارکرد 20 هزار کیلومتر ، رنگ نقره ای ، بدنه بدون رنگ ، قیمت 55 میلیون و سیصد هزار تومان

برلیانس H330 دنده ای مدل 1395 ، کارکرد 40 هزار کیلومتر ، رنگ سفید ، بدنه بدون رنگ ، قیمت 55 میلیون و هشتصد هزار تومان

 

 

مدل های قوی تر و مجهز تر

همانطور که گفتیم از ماه های پایانی سال گذشته بود که پارس خودرو اقدام به عرضه نسخه قوی تر و مجهز تر برلیانس H330 کرد که به موتور های حجیم تر مجهز بود و تجهیزاتی مانند دوربین عقب و مانیتور جز امکانات استاندارد تیپ اتوماتیک شدند و رنگ داشبورد نیز تماما مشکی رنگ شده است. در ادامه نگاهی به مشخصات فنی این خودرو می اندازیم . البته سیستم تعلیق و ترمز ها و جعبه دنده تفاوتی با نسخه های 1.5 لیتری ندارند و از ذکر آن ها خودداری کرده ایم.

 

جدول مشخصات فنی برلیانس H330 با موتور 1.5 لیتری :

حجم موتور 1654 سی سی
حداکثر قدرت 114 اسب بخار
حداکثر گشتاور 154 نیوتون متر
استاندارد آلایندگی یورو 5
مصرف سوخت 7.8 لیتر در صد کیلومتر

 

 

به نظر می رسد که در حال حاضر برلیانس H330 یکی از بهترین گزینه ها برای خرید است. موتور قوی ، امکانات رفاهی خوب ، فراوانی خدمات و طراحی قابل قبول در کنار قیمت مناسب و شرایط خرید مناسب حال مشتری از مزایای این خودرو در حال حاضر هستند. البته لغت قیمت مناسب به معنای ایده آل بودن برچسب قیمتی این خودرو نیست چرا که در حال حاضر تمامی خودروهای بازار قیمت هایی غیر واقعی دارند. در حال حاضر خودروهای کارکرده این نسخه بسیار محدودند و خرید نسخه های صفر هم منطقی تر و هم راحت تر است.

به یاد داشته باشید که یک دهه پیش با همین مبلغ می توانستید خودرویی کره ای را خریداری کنید که اکنون قیمت آن هفت یا هشت برابر شده است و اکنون با مبلغی بین شصت تا هفتاد میلیون تومان تنها قادر به نمونه های صفر کیلومتر چینی هستید که بعید نیست یک دهه بعد داستان خودروهای کره ای در مورد آنها تکرار شود. با توجه به بی ارزش شدن روزانه پول ، الان وقت خوبی است که ریال های بی ارزش خود را به چند تکه فلز تبدیل کنید !

نگاهی به چند آگهی :

برلیانس H330 اتوماتیک 1.65 مدل 1397 ، رنگ سفید ، پیش پرداخت 45 میلیون تومان ، باقی چهار قسط شش ماهه به مبلغ 7 میلیون و هشتصد هزار تومان . این خودرو توسط نمایندگی سایپا به فروش می رسد.

برلیانس H330 دنده ای 1.65 مدل 1397 ، رنگ مشکی ، پیش پرداخت 32 میلیون تومان ، باقی چهار قسط شش ماهه به مبلغ شش میلیون و 160 هزار تومان

 

4 دیدگاه

  1. اتفاقا برعکس، الآن وقت تحریم است.
    اون زمانی که قیمت ارز نجومی نبود، قیمت خودرو تو ایران گرون بود و حالا که قیمت ارز نجومی شده دیگه نور علی نور شده و خودروسازا هم با احتکار و … سعی دارن حداکثر سود رو از این آشفته بازار ببرن.

  2. اصلاً شریک تجاری BMWنیست این یه دروغ هست برای فریب مشتری
    ایرانی و باید یادآور ی کنم باید تحریم کنیم تا کمپانی های ایرانی برای مشتریان خودشون ارزش و احترام فراوان قائل باشند نه اینکه اتومبیل بی کیفیت رو گران و با خدمات ضعیف بدن دست مشتری
    در ضمن بازار هایی مثل ایران برای چینی ها شده آزمایشگاه تا محصولات بی کیفیت خودشون رو تست کنند

  3. با سلام
    من الان شش ماهه پارس تندر خریده ام ولی تحویلش نمی دهند.
    چندین بار هم به پارس خودرو مراجعه کرده ولی جواب درست وحسابی دریافت نکرده ام.
    درکشوری که مشتری تمام پول خودرو را می پردازد وتولید کننده(اسمبل کننده)تاریخ دقیق تحویل را به اطلاع مشتری نمی رساند.
    چه باید کرد.
    تا مردم به فهم اقتصادی نرسند وخودرو سازان از خدا بی خبر را تحریم نکنند.
    همین است که هست.
    درسایر کشور ها مردم حق شان خریدار دارد.
    مسئولین هم نمی توانند از این حقوق تخطی کنند.
    درقران امده است :
    سرنوشت هر قوم بدست خودش رقم می خورد .
    این من وتو هستیم که تعیین می کنیم دیگران چه برخوردی با مات داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا