اسلایدرموتور اسپرت

پيروزى هميلتون در گرندپرى فرانسه

پس از مدت ها گرندپرى فرانسه باز هم به تقويم فرمول يك اضافه شد. در روز تعيين خط لوييس همليتون توانست به راحتى پول پوزيشن را به دست بياورد. در روز مسابقه نيز لوییس همیلتون توانست با حفظ جایگاه نخست خود از ابتدا تا انتهای مسابقه، پیروز مسابقه فرمول یک فرانسه شود. در جایگاه دوم و سوم نیز مکس ورشتپن و کیمی رایکونن قرار گرفتند.

گرندپری فرانسه

در استارت مسابقه لوييس هميلتون به خوبى جايگاه خود را حفظ مى كند، اما در ادامه فتل از پشت به خودروى بوتاس برخورد مى كند كه باعث شكسته شدن باله ى جلوى خودروى خود و پنچر شدن بوتاس مى شود. هر دو راننده مجبور مى شوند به پيت مراجعه كنند و نفرات آخر به پيست بازگشتند. فتل نيز مقصر برخورد شناخته مى شود و ٥ ثانيه پنالتى دريافت مى كند. گسلى و اوكون نيز با هم برخورد مى كنند كه باعث م

ى شود هر دو راننده از مسابقه خارج شوند مقصر اين برخورد گروژان شناخته مى شود و ٥ ثانيه پنالتى دريافت مى كند. سيفتى كار وارد پيست مى شود.
دور ششم سيفتى كار از پيست خارج مى شود. در همان ابتدا فتل زمانى كه مى خواست از آلونسو سبقت بگيرد باعث اسپين شدن اين راننده مى شود كه او اعتراض خود را در راديو اعلام مى كند. در اين زمان هميلتون، ورشتپن و ساينز به ترتيب نفرات اول تا سوم هستند. در استارت دوباره ى مسابقه لكلرك خيلى خوب عمل نمى كند و رايكونن از او سبقت مى گيرد.

گرندپری فرانسه

در دور هفتم مسابقه فتل در رده ى ١٥ و بوتاس در رده ى ١٦ قرار دارند. فتل به خوبى از خودروها سبقت مى گيرد و در دور نهم به جايگاه ١١ مى رسد. رایکونن با عبور از مگنوسن، به جدال بین ریکاردو و ساینز برای جایگاه سوم می‎پیوندد. ريكاردو نيز از ساينز سبقت مى گيرد و سوم مى شود. در همين زمان هميلتون فاصله ى خود را از ورشتپن به ٢ ثانيه رسانده است. دور ١١ رایکونن با عبور از ساینز به جایگاه ٤ می‎رسد. نفرات برتر در اين لحظه همیلتون، ورشتپن، ریکاردو، رایکونن و ساینز هستند. بوتاس به جایگاه ١١ و فتل به جایگاه ١٠ دست یافتند.

فتل با عبور از گروژان در پیچ شماره ٨، به جایگاه هشتم می‎رسد.رانندگی آرام سیتروکین در پشت ماشین ایمنی بررسى مى شود و ٥ ثانيه پنالتى براى اين راننده در نظر گرفته مى شود. در دور ١٥ هالكنبرگ از پرز سبقت مى گيرد و دهم مى شود.بوتاس نيز از پرز سبقت مى گيرد و يازدهم مى شود هدف بعدى او هالكنبرگ است.
دور بعد هالكنبرگ نيز از گروژان عبور مى كند و نهم مى شود. فاصله بين هميلتون و ورشتپن نيز به ٤ ثانيه رسيده است. دور ١٧ فتل در دى آر اس لكلرك قرار مى گيرد و از او عبور مى كند در نتيجه ى اين سبقت به جايگاه هفتم مى رسد.

گرندپری فرانسه

بوتاس نيز با گروژان درگير است و تلاش مى كند از او سبقت بگيرد، البته لاستيك هاى بوتاس سافت و لاستيك هاى گروژان الترا سافت هستند. فتل از مگنوسن نيز مى گذرد و ششم مى شود.

گرندپری فرانسه

در دور ٢٠ نفرات برتر به ترتيب همیلتون، ورشتپن، ریکاردو، رایکونن، ساینز و فتل هستند. بوتاس نيز از گروژان سبقت مى گيرد و دهم مى شود. در ادامه فتل نيز از ساينز سبقت مى گيرد و پشت سر هم تيمى خود در رده ى پنجم قرار مى گيرد. او اکنون 30 ثانیه با همیلتون فاصله دارد.در همین حین، لوییس همیلتون پیاپی در حال ثبت سریع ‎ترین زمان است.

دور ٢٤ لكلرك كه در جايگاه هشتم قرار داشت اشتباه مى كند و از پيست خارج مى شود در همين حين هالكنبرگ از او سبقت مى گيرد و لكلرك يك رده از دست مى دهد. دور ٢٦ ورشتپن به پیت می‎رود و لاستیک ‎های خود را به سافت تغییر می‎دهد و در رده ى چهارم جلوى فتل به پيست باز مى گردد. دور ٢٩ نيز ریکاردو به پیت می‎رود و پس از تعویض لاستیک، پشت فتل و در رده ى پنجم به مسابقه می ‎پیوندد.سرجیو پرز پس از رفتن به پیت، مجبور مى شود به دليل مشكل موتور خودرو از مسابقه خارج شود. دور ٣١ و فاصله ى رايكونن در رده ى دوم با هميلتون در رده ى اول به ١٩ ثانيه رسيده است.

در انتهای دور٣٣، همیلتون برای تعویض لاستیک فراخوانده می‎ شود. او جلوتر از ورشتپن به مسابقه برمی ‎گردد. فاصله ى ريكاردو با فتل به زير ١ ثانيه رسيده است و در نهايت از او سبقت مى گيرد و در راديو تيم به دليل سبقت زيبايى او از ريكاردو تشكر مى كند.
رایکونن نیز به پیت می‎رود و در جایگاه پنجم و پشت فتل به مسابقه برمی‎ گردد. او پس از عبور از هم تیمی خود، به جایگاه چهارم می‎رسد.
بوتاس که در جایگاه ششم قرار داشت، به پیت مى رود. وجود مشکل در لاستیک‎های عقب سبب طول کشیدن این پیت‎استاپ به مدت زمان 8.7 ثانیه مى شود. در نتيجه بوتاس در جایگاه هشتم به مسابقه بازگشت. فتل نیز به پیت می‎آید و علاوه بر تعویض لاستیک، پنالتی خود را اعمال می‎کند. او در همان جایگاه پنجم به مسابقه بازگشت.

به رایکونن گفته می‎شود که ریکاردو در جلوی او مشکل دارد، بنابراین بیشتر فشار بیارد. رایکونن در پیج شماره 3 تلاش می‎کند تا از ریکاردو سبقت بگیرد اما موفق نمی‎شود. سرانجام رایکونن موفق شد تا با عبور از ریکاردو به رده سوم دست یابد. بنابر گفته‎ های کریستین هورنر، مشکل ریکاردو ناشی از برخورد با خرده قطعات داخل پيست و آسیب دیدن باله جلویی‎اش است.

 

همیلتون ، پیروز مسابقه فرمول یک فرانسه

دور ٥٠ ساینز به تيم اعلام مى كند که خودروى او توان و قدرتش را از دست داده است. دو دور بعد استرول از پیست خارج شد. دلیل آن ظاهرا ترکیدن لاستیک‎ جلو سمت چپ خودروى او است. لاستیک‎ها و باله جلویی ماشین او آسیب دیده و کار او در این مسابقه نیز به اتمام می‎رسد. ماشین ایمنی مجازی اعمال می‎شود. و در پايان همیلتون توانست با حفظ جایگاه نخست خود از ابتدا تا انتهای مسابقه، پیروز مسابقه فرمول یک فرانسه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا