اخباراخبار داخلی

عامل افزایش قیمت خودرو ، اقتصاد بیمار کشور است

به گزارش جهان صنعت ، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی رییس خانه صنعت و معدن معتقد است یکی از مشکلات حوزه خودرو این است که مردم اطلاع کافی از وضعیت صنعت خودرو ندارند و موضوعات مربوط به این صنعت فقط برای خود خودروسازان و وزارت صنعت‌، معدن و تجارت روشن است‌.

وی در خصوص خروج شرکای خارجی خودروسازان اظهار داشت‌: صنعت خودروسازی که با جدا شدن شرکای خارجی دچار صدمه شود و از پا بیفتد وجود نداشته باشد بهتر است‌. رییس خانه صنعت و معدن می‌افزاید‌: چنانچه بخواهیم در جرگه خودروسازان جهانی قرار بگیریم باید بنیه خودروسازی ما آنقدر قوی باشد که بتواند با ارائه خودروی ملی و کاملا داخلی و بدون نیاز به شرکای خارجی به حیات خود ادامه داده و به مردم خدمت‌رسانی کند و هر آن دستخوش حوادثی مانند شرایط کنونی نشود‌.

وی درباره تاثیر افزایش نرخ ارز بر قیمت خودرو گفت‌: افزایش قیمت ارز نباید اینقدر که شاهد هستیم در گرانی‌های ایجاد شده تاثیر می‌گذاشت؛ افزایش قیمت ارز ناشی از بی انضباطی اقتصادی و عدم همکاری با سیستم مالی دولتی است‌. سهل‌آبادی در ادامه افزود‌:

هیچ‌کس نمی‌تواند توجیهی برای افزایش قیمت ناگهانی ارز‌، طلا و به تبع آنها خودرو داشته باشد مگر اینکه این موارد ناشی از بیماری اقتصاد کشور است‌. رییس خانه صنعت و معدن در پایان خاطرنشان کرد‌: هر یک از گرانی‌های مذکور که ناشی از بیماری اقتصاد است‌، به سفره مردم و توانایی اقتصادی آنها صدمه می‌زند و متاسفانه هیچ‌کس پاسخگوی لطماتی که به مردم وارد می‌شود نیست‌.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا