اخباراخبار خارجینظامی

هوش مصنوعی خرابی خودروهای نظامی را پیش‌بینی می‌کند

به گزارش ایسنا ، ارتش آمریکا در حال آزمایش یک سیستم هوش مصنوعی موسوم به «آپ‌تیک»(Uptake) برای پیش‌بینی خرابی خودروهای نظامی و تعمیر آنها است‌.

به گزارش انگجت، آماده به کار و سالم نگه داشتن وسایل نقلیه نظامی برای ارتش ایالات متحده بسیار مهم است، چرا که انفجار در وسط یک منطقه رزمی می‌تواند مرگبار باشد‌. بنابراین برای ثابت نگه داشتن کارایی این وسایل نقلیه در حال آزمایش یک سیستم هوش مصنوعی به نام «ادراک» است تا نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات را پیش‌بینی کند‌. ارتش چندین خودروی «بردلی» M2A3 را با استفاده از یک الگوریتم یادگیری ماشین آزمایش می‌کند و امیدوار است که این برنامه مدیریت عملکرد، خرابی‌های ناگهانی را کاهش دهد و تعمیرات را موثرتر و کارآمدتر کند و قبل از اخلال در سیستم خودرو، آن را تشخیص دهد‌. این سیستم به مکانیک‌ها کمک می‌کند تا در حل مشکلات، پیش از جدی شدن اقدامات موثری انجام دهند‌.
«ادراک» همانند بسیاری از کاربردهای موثر دیگر از هوش مصنوعی، طراحی شده است تا به جای جایگزینی با انسان، تصمیم‌گیری وی را تقویت کند‌.

این نرم‌افزار می‌تواند داده‌های مختلف موتور خودرو مانند دما، خنک‌کننده و دور موتور را کنترل کند و هوش مصنوعی آنها را با الگوهای موتورهای مشابه مقایسه می‌کند‌.

این سیستم دارای بیش از 2/1 میلیارد ساعت اطلاعات عملیاتی است که هوش مصنوعی می‌تواند از آن برای پیش‌بینی خطرات و مشکلات استفاده کند‌. واشنگتن‌پست گزارش داد که این پروژه یک میلیون دلار ارزش دارد و در صورت موفقیت‌آمیز بودن، ارتش می‌تواند هوش مصنوعی را به ناوگان بردلی و سایر وسایل نقلیه نظامی گسترش دهد‌. چندین فرمانده نظامی اصرار به توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی در ارتش دارند، اما کارکنان شرکت‌های فناوری به شدت مقاومت می‌کنند‌.
گوگل به تازگی پس از واکنش هزاران کارمندش، از یک پروژه ارتش آمریکا که از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل فیلم‌های هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌کند، خارج شد‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا