آغاز به کار رسمی ام جی RX5 در آمریکای جنوبی ، آیا این خودرو به ایران نیز راه می یابد؟

جمعه ۸ تیر ۱۳۹۷

آغاز به کار رسمی ام جی RX5 در آمریکای جنوبی ، آیا این خودرو به ایران نیز راه می یابد؟

در چهارده ژوئن یعنی چند روز پیش ، سایک موتور به صورت رسمی از ام جی RX5 در سانتیاگو ، شیلی ، رونمایی کرد تا اعلام شروع به کار این کراس اوور جذاب در آمریکای جنوبی باشد. شرکت سایک موتور و برند ام جی سرمایه گذاری عظیمی برای در اختیار گرفتن بازار خودروی ایران کرده اند و اگر نوسانات قیمت ها اجازه بدهد و تصمیم های عجیب و غریب متوقف شود ، شاید ایرانیان بتوانند اندکی طعم یک خودروی در سبک جهانی را با قیمت مطلوب بچشند.

 

پیشنهاد مطالعه :ام جی RX5 ، یکی از جذاب ترین محصولات ام جی در راه ایران

همکاری با عرضه کنندگان مطرح

سایک موتور برای عرضه ام جی RX5 فعالیت های مشترکی را با شرکت مطرح Alibaba آغاز کرده و به خصوص سرمایه گذاری زیادی روی مدل های پلاگین هیبرید و الکتریکی داشته است که بعید به نظر می رسد با توجه به نبود زیر ساخت های مناسب ، در ایران شاهد این مدل ها باشیم و صرفا باید به مدل بنزینی که البته مجهز به توربوشارژر نیز هست ، اکتفا کنیم.

ام جی در طراحی این خودرو سعی بر عینی کردن طرح “اتومبیل های رویایی” داشته و بنابراین استفاده از تکنولوژی در ام جی RX5 چشمگیر است. این خودرو مناسب کسانی هست که تمایل دارند در خودروی خود همیشه شاد و سرحال باشند و از سفر و رانندگی با سبک فوق العاده ، کیفیت برتر و فناوری های برتر لذت ببرند.

 

 

ام جی RX5 ، کراس اووری پر فروش در چین

ام جی RX5 که در چین با نام رووی عرضه می شود ، در فروش های اولیه بسیار محبوب بود و توانست در دو هفته اول ده هزار نسخه بفروشد. فروش این خودرو  تا پایان دو ماه اول پس از عرضه به چهل هزار واحد رسید. تا کنون از مجموع تمام تیپ های ام جی RX5 شامل بنزینی ، الکتریکی و هیبریدی تقریبا پانصد هزار دستگاه به فروش رفته است.

علت این فروش فوق العاده و پشت سر گذاشتن رقبا توسط ام جی RX5 را می توان در قیمت مناسب تر ، کابین بزرگتر در کلاس خود و امکانات فراوان جستجو کرد. ام جی RX5 از ابتدای عرضه تاکنون همواره در بین ده SUV پر فروش بازار چین جای داشته است.

 

 

ویژگی های منحصر به فرد

آنطور که سایک موتور می گوید ، شاسی ام جی RX5 با همکاری تیم مهندسی ام جی که دفتر آنها در لانگ بریج انگلستان واقع است طراحی شده و یک تیم از شرکت پورشه نیز برای بهنیه سازی این شاسی حضور داشته اند که نتیجه کار بسیار جالب و تحسین برانگیز شده است. ام جی RX5 بزرگترین فاصله بین دو محور را در بین محصولات ام جی دارد و یکی از معدود خودروهای SUV در جهان است که پلت فرم آن قابلیت پیاده سازی هر سه پیشرانه الکتریکی ، هیبریدی و احتراق داخلی بنزینی را دارد.

 

 

از آنجاییکه احتمالا تنها این خودرو با پیشرانه های بنزینی توربوشارژر در ایران شاهد خواهیم بود ، بد نیست بدانید دو موتور 1.5 لیتری و 2.0 لیتری توربو برای این خودرو در بازار چین در نظر گرفته شده اند که امیدواریم ام جی RX5 در ایران با هر دو پیشرانه عرضه شود تا خریداران مختلفی با توان های مالی مختلف بتوانند این خودرو را تهیه کنند. در زمینه ایمنی نیز ام جی RX5 پنج ستاره ایمنی از موسسه CNCAP دریافت کرده است و در زمینه امکانات رفاهی نیز ، بسیاری از تنظیمات خودرو نظیر سیستم تهویه هوا ، باز و بسته شدن در صندوق و گرمکن صندلی توسط تلفن همراه راننده قابل تغییر هستند.

 


بدون دیدگاه