اخباراخبار خارجیفناوری و تکنولوژی

نسخه جدید خودروی پرنده Flyer توسط کمپانی لری پیج معرفی شد

لری پیج را احتمالا می‌شناسید. یکی از موسسان گوگل و مدیرعامل کنونی هلدینگ آلفابت که گوگل را به عنوان زیرمجوعه خود می‌بیند. بدون شک تا به حال لری پیج تاثیر زیادی بر زندگی ما و شکل جهان گذاشته است. اما او به همین مقدار بسنده نکرده و ایده‌های بزرگتری را نیز در سر می‌پروراند. او چند سالی است که بر روی تولید یک خودروی پرنده کار می‌کند و شرکتی مستقل را نیز به همین منظور تاسیس کرده است.

خودروی پرنده flyer

اما به تازگی این شرکت که Kitty Hawk نام دارد، از جدیدترین نمونه خودروی پرنده خود رونمایی کرد. آن‌ها مدعی هستند که آموزش چگونگی کار با این وسیله تنها یک ساعت وقت خواهد برد.

نکته جالبی در مورد نحوه فعالیت این استارتاپ وجود دارد. آن‌ها از ابتدای تاسیس به طوری مخفیانه پروژه خود را به پیش می‌بردند تا اینکه در سال ۲۰۱۶، فعالیت‌های آنان رسانه‌ای شد. رونمایی از نمونه اولیه این کمپانی در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاد. این وسیله پرنده که Flyer نام دارد، درواقع یک کوادکوپتر بسیار بزرگ بود که امکان حمل مسافر را نیز داشت.

نسخه اولیه flyer

اما تیم طراحی کار را در همینجا رها نکرده و طی یک سال اخیر به شدت بر روی بهبود طراحی وسیله نقلیه خود کار کرده‌اند. آن‌ها طراحی جدیدی را به نمایش گذاشتند که جذاب‌تر از نسخه قبلی به نظر می‌رسد. همچنین برای اولین‌ بار مشتریان محدودی می‌توانند برای تست‌کردن این ماشین پرنده ثبت‌نام کنند. دریاچه مصنوعی لاس‌وگاس به عنوان محل تست در نظر گرفته شده است.

در مدل قبلی فقط یک صندلی برای نشستن وجود داشت. اما در نسخه جدید طراحان یک کابین کامل را برای راننده ساخته‌اند. ده موتور وظیفه بلند کردن این کابین از سطح زمین را دارند.

خودروی پرنده flyer

تا رسیدن به این رویا راه زیادی باقی‌ مانده است

در حال حاضر Flyer یک هواپیمای تفریحی محسوب می‌شود. اما این کمپانی می‌خواهد این هواپیما را طوری تغییر دهد که بتوان آن را در یک پارکینگ معمولی قرار داد. درواقع قرار نیست که این وسیله در خیابان‌های عادی حرکت کند اما قرار است همانند یک خودرو استفاده از آن راحت باشد. البته به نظر می‌رسد تا رسیدن به این رویا راه زیادی باقی‌ مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا