اسلایدرموتور اسپرت

بدشانسى مرسدس ها و پيروزى ورشتپن در گرند پرى اتريش

در روز تعيين خط مرسدس ها توانستند رده هاى اول و دوم را به دست بياورند و بوتاس اول و هميلتون دوم شدند. فتل نيز سوم شد، اما سباستین فتل به دلیل سد کردن راه ساینز در Q3 سه رده پنالتى دريافت كرد و رايكونن مسابقه را در رده ى سوم آغاز كرد.برندون هارتلی نيز به دلیل تعویض موتور 15 رده پنالتى گرفت.
در روز مسابقه دمای هوا 22، دمای پیست 48 درجه سانتی گراد و رطوبت هوا 38 درصد بود و باد با سرعت 6 کیلومتر بر ساعت می وزيد.

در استارت مسابقه کیمی رایکونن یک استارت فوق العاده مى زند و در حالی که می توانست اول بشود در پیچ سوم قفل کرد و در ادامه تا رده چهارم پايين آمد. بوتاس استارت خوبى نداشت و دو رده عقب افتاد ولی در پیچ چهارم جبران کرد و به رده دوم رسید. همیلتون از موقعیت پیش آمده استفاده کرد و به رده اول رسید. سباستین فتل هم که در ابتدا شروع خوبی داشت عقب افتاد و به رده نهم سقوط كرد.

فتل موفق می شود از گروژان سبقت بگیرد و به رده هشتم ميرسد. بنظر می رسد دماغه ماشین وندورن به دلیل برخورد با گسلی در پیچ سوم آسیب دیده است.
دور ١٢ از موتور نیکو هالکنبرگ دود بلند می شود، او در کنار پیچ یک متوقف می شود و مسابقه برای این راننده آلمانی تمام شده است.

دو دور بعد بوتاس سرعت خود را كم مى كند. در راديو تيم به او اعلام مى كند كه گیربکسم خراب شده است و تيم هم می گوید که فشار هیدرولیک را از دست دادیم بايد خودرو را متوقف كنى.در همين حال همیلتون با فاصله ای 7.7 ثانیه ای نسبت به ورشتپن پیشتاز است.

وضعيت خودروى ايمنى مجازى اعلام مى شود. ردبول هر دو خودروى خود را به تيم فرا مى خواند و با تايرهاى سافت به پيست باز مى گردند. فرارى ها نيز به پيت مى روند. اما هميلتون به پيت استاپ نمى رود و با اخلاف زمان ١٣ ثانيه نسبت به مكس ورشتپن در رده ى اول قرار دارد.

دور ١٧ دوباره مسابقه از سر گرفته مى شود و همیلتون، ورشتپن، رایکونن، ریکاردو و فتل به ترتيب نفرات اول تا پنجم هستند. ریکاردو باز هم حمله کردن به رايكونن را شروع مى كند. در دور بيستم ریکاردو به راحتی در پیچ چهارم از رایکونن سبقت می گیرد و حالا راننده های ردبول دوم و سوم هستند.اما مکس با لاستیک هاى نو هنوز نتوانسته است فاصله اش را با هميلتون کم کند و همچنان فاصله بين اين دو راننده 13 ثانیه است. فاصله ى هميلتون و فتل نيز به ٢٢ ثانيه رسيده است.

دور ٢٦ بالاخره هميلتون براى تعويض تايرهاى خودروى خود به پيت مى رود و بين پشت رايكونن و جلوى فتل به پيست باز مى گردد.دور ٢٨ رقابت سختى بين لكلرك و استرول براى كسب جايگاه چهاردهم رخ مى دهد و در پايان لكلرك از استرول سبقت مى گيرد.دور ٣٠ هميلتون خود را در فاصله ى دى آر اس رايكونن قرار مى دهد ولى خود كيمى در دى آر اس ريكاردو قرار دارد. هر سه راننده به يكديگر درگير هستند. اما ریکاردو در عقب خودروى خود مشکلی دارد و فراری هم به همین خاطر به رایکونن می گوید که بيشتر فشار بیاورد.

دور ٣٨ بالاخره رايكونن به ريكاردو مى رسد و با سبقت گرفتن از او به جايگاه دوم مى رسد. بلافاصله ريكاردو براى تعويض لاستيك هاى خود به پيت مى رود و با تايرهاى سوپر سافت و در رده ى پنجم دوباره به پيست باز مى گردد.

يك دور بعد نيز فتل از هميلتون سبقت مى گيرد. همچنين فتل تلاش مى كند فاصله خود را به كيمي كم كند، فاصله ى همیلتون با فتل نيز به 2.4 ثانیه رسيده است.
دور ٥٣ در حالى كه هميلتون در جايگاه چهارم قرار دارد مجبور مى شود دراي تعويض لاستيك ها به پيت مراجعه كند و پشت سر ريكاردو در جايگاه پنجم به پيست باز مى گردد.

يك دور بعد از خودروى ريكاردو دود سفيدى خارج مى شود و در آخر اين راننده را مجبور به ترك مسابقه مى كند.راننده بعدى كه مجبور مى شود از پيست خارج شود هارتلى است. ظاهرا گرماى هوا مشكلات زيادى را براى خودروها به وجود آورده است.دور ٦١ اكون به پرز راه مى دهد و پرز به رده ى هفتم مى رسد. در همين زمان فاصله ى رايكونن از ورشتپن به ٢ ثانيه كاهش يافته است.

دور ٦٤ خودروى هميلتون نيز دچار مشكل مى شود و در نتيجه هر دو خودروى مرسدس از مسابقه خارج مى شوند تا مرسدس امتيازات زيادى را هم در رده بندى تيمى و هم رانندگان از دست بدهد.در انتها نيز ورشتپن پيروز گرندپرى اتريش مى شود. رايكونن و فتل نيز به ترتيب در رده هاى دوم و سوم قرار مى گيرند. آلونسو نيز كه مسابقه را از پيت لين آغاز كرده بود در آخر توانست هشتم شود.با توجه به اين نتيجه فتل با اختلاف يك امتياز در جايگاه اول جدول قهرمانى قرار گرفت.

مسابقه ى بعدى هفته ى آينده در پيست سيلورستون برگذار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا