جزییاتی از تخلف در ورود بیش از 100 هزار خودرو به کشور

پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۷ | 1 نظر

جزییاتی از تخلف در ورود بیش از 100 هزار خودرو به کشور

رئیس فراکسیون مبارزه با فساد اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گزارش دستگاه های امنیتی بیش از یکصد هزار خودرو با تخلف وارد کشور شده است.

امیر خجسته در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو افزود: بیش از آن‌که ثبت سفارش خودرو ممنوع شود 5 خانواده، خودروهای لوکس وارد کرده بودند که پس از اعلام ممنوعیت شش ماهه ثبت سفارش خودرو آن‌ها را فروختند.

وی گفت: پس از اعلام ممنوعیت ثبت سفارش خودرو از 13 تا 21/ 95/10 سی و چهار هزار خودرو در سامانه ثبت سفارش وزارت صنعت هر شب از ساعت 2 تا 4 بامداد ثبت شد که اسناد آن موجود است. از این تعداد وارداتِ 6 هزار و 481 خودرو قطعی شده است.

وی گفت: این‌که می گویند سامانه ثبت سفارش در آن مدت هک شده است چنین چیزی نیست بلکه ورود به این سامانه غیر قانونی است و ورود این خودروها نیز قاچاق محسوب می شود.

رئیس فراکسیون مبارزه با فساد اقتصادی مجلس افزود: تحقیق و تفحص را با امضای 50 نماینده از گمرکات آغاز کردیم و مشخص شد که گمرک از ورود این خودروها در عین ممنوعیت واردات اطلاع داشته است. گروه مشخص شده به وسیله مجلس در گمرک برای ادامه بررسی ها مستقر می شود.

وی تاکید کرد: نباید این طور باشد که 30 دستگاه نظارتی واردات غیرقانونی خودرو را می بینند اما به دوش یکدیگر می‌اندازند. از دستگاه های نظارتی انتظار داریم قدرتمند وارد این مسائل شوند.

وی افزود: در جلسه با رئیس گمرک و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت به آنان خواهیم گفت که 6 هزار و 481 خودرو، چطور و از چه طریقی وارد کشور شده است.

خجسته گفت: چند ماه است که از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته ایم فهرست تعداد ال.سی های باز شده، ثبت سفارش 34 هزار خودرو و تضامین گمرکی که پرداخت نشده است به ما اعلام کنند اما تاکنون چنین فهرستی به ما داده نشده است. سامانه نیما کار خوبی بود اما از آن بد استفاده شد.

وی گفت: بر اساس این سامانه به ورود کالاها ارز دولتی اختصاص می یابد اما برخی شرکت‌های وارد کننده کالاهای خود را با نرخ ارز آزاد در بازار می‌فروشند.

وی افزود: در حالی که خودروسازان داخلی با قیمت ارز دولتی قطعات را وارد می‌کنند با چه مجوزی قیمت خودروهای خود را افزایش دادند؟


1 دیدگاه

  1. فرهاد | مهر 20, 1397 | لینک نظر

    اقای خجسته عزیز یک تنه نمیتونی با این غول فساد خودرو مقابله کنی باید از رهبری کمک بگیری وگرنه نابودت میکنن..
    خدا بهت سلامتی بده