اخباراخبار داخلی

عدم نگرانی از تامین لوازم یدکی خودروهای وارداتی

سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین‌آلات با بیان عدم نگرانی از تامین لوازم یدکی خودروهای وارداتی گفت‌: از یک سو خودروهای وارداتی صفر کیلومتر حداقل تا دو سال نیاز به لوازم یدکی ندارند و فقط ممکن است در موارد تصادفی نیاز به تامین بدنه داشته باشند و از سوی دیگر هر کارخانه‌ای که به ایران خودرو صادر می‌کند تامین قطعات مورد نیاز آن را نیز تضمین می‌کند‌.

سیدمهدی کاظمی در ادامه افزود‌: چنانچه تحریم‌ها واردات قطعات یدکی را نیز شامل شود شرکت‌های واردکننده‌، قطعات مورد نیاز این خودروها را یا از کشورهایی مانند چین‌، هند و ترکیه تامین می‌کنند یا این قطعات در ایران تولید خواهد شد‌.
وی با بیان اینکه هرگز خودرویی به خاطر کمبود یا فقدان لوازم یدکی در کشور نمی‌خوابد تصریح کرد‌: قطعا تامین لوازم یدکی خودروهای وارداتی با مشکلاتی مانند واسطه‌گری‌، ایجاد تورم و افزایش قیمت مواجه خواهد شد اما در صنف ما هیچ نگرانی‌ای بابت تامین قطعات و لوازم یدکی مورد نیاز در کشور وجود ندارد‌.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای تجار و واردکنندگان لوازم یدکی موجود در کشور جهت تامین قطعات‌، افزود‌: البته از آنجا که تعداد قطعات مورد نیاز این خودروها کم است‌، چنانچه از خارج کشور تامین و یا در داخل تولید شود مقرون به صرفه نیست و همین امر یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت این قطعات است‌.
کاظمی افزود‌: در تمام سال‌های پس از انقلاب اسلامی تحریم‌ها وجود داشته و در این سال‌ها قطعات مورد نیاز خودروها حتی در سال‌های جنگ تحمیلی‌، هر چند با کیفیت کمتر‌، تامین شده است‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا