اختصاصی دنده 6بررسیچینیکارمانیا

تست و بررسی BYD S6 در پیست اختصاصی کارمانیا ، خانوادگی و بزرگ

فروش بالای شاسی بلند های چینی در بازار ایران ، امروزه برکسی پوشیده نیست و BYD S6 نیز یکی از بزرگترین و مجهز ترین شاسی بلند های چینی است که اتفاقا برندی با کیفیت دارد ، قیمتش مناسب است و امکانات فوق العاده ای برای مصرف خانوادگی ارایه می دهد. این خودرو مدت زمان کوتاهی است که در بازار حضور دارد و در این مدت روز به روز مخاطبان دید بهتری نسبت به آن پیدا کرده اند. پیش از این مطالبی در مورد این خودرو را منتشر کرده ایم ، اگر مایلید می توانید از طریق لینک های زیر به این مطالب دسترسی داشته باشید.

 

لکسوس ساخت بی وای دی

همانطور که بارها در مورد این BYD S6 در سایت های مختلف خوانده اید ، می دانید که پلت فرم این خودرو و لکسوس RX نسل قبل مشترک است و از این رو پیکر بندی این دو خودرو مشابهت های فراوانی با یکدیگر دارد. BYD S6 خودروی جدیدی نیست و از سال 2011 در بازارهای مختلفی حضور دارد و فروش آن نیز مطلوب بوده است و شاید در مقایسه با رقبای بروز تر و البته کوچک ترش ، طراحی چهره آن کمی قدیمی به نظر برسد. هر چند فاصله بین دو محور و ابعاد BYD S6 نسبت به رقبا بسیار بزرگ است و از این طریق ، بی وای دی توانسته مزیت رقابتی اش را حفظ نماید ، هم چنین استفاده از تکنولوژی تویوتا و میتسوبیشی در ساخت این خودرو ، خیال مصرف کننده را از بابت کارایی و استهلاک آسوده می کند.

در داخل کابین نیز به سبک خودروهای چندین سال پیش ، شاهد استفاده از تعداد زیادی دکمه هستیم که البته برای مصرف کنندگان ایرانی که علاقه به شاسی بلند های کره ای دارند ، یک نکته مثبت محسوب می شود. فضای داخلی BYD S6 بسیار بزرگ است و با وجود صفحه نمایش کارا و نمایشگر دیجیتالی بالای آن به همراه انبوهی از امکانات و تجهیزات ، مشتریان ایرانی را که سالهاست به خودروهای ساده و قدیمی خو گرفته اند ، راضی نگه می دارد.

 

 

مجموعه قوای فنی

استفاده از سیستم توربوشارژر در خودروسازهای چینی نیز همگام با سایر نقاط دنیا نیز رونق گرفته و استفاده از موتورهای کم حجم تر و مجهز به پرخوران به امری رایج تبدیل شده که استهلاک بالاتر ، مصرف سوخت کمتر و توان بیشتر در مقایسه با نمونه های تنفس طبیعی از مزایا و معایب آن است ، اما همانطور که می دانید در BYD S6 از یک موتور نسبتا حجیم چهار سیلندر تنفس طبیعی بهره برده شده که در ترکیب با جعبه دنده دو کلاچه ، با وجود هیکل بزرگ ، شتاب مناسبی را برای BYD S6 فراهم می کند. در جدول زیر قادر به مشاهده مشخصات فنی BYD S6 هستید.

 

جدول مشخصات فنی BYD S6

نوع موتور چهار سیلندر خطی از نوع DOHC
قدرت موتور 160 اسب بخار
حداکثر گشتاور 229 نیوتون متر
جعبه دنده شش سرعته دو کلاچه
سیستم فرمان هیدرولیک
سیستم تعلیق جلو مک فرسون ، عقب مک فرسون با اتصال سه مفصلی
استاندارد آلایندگی یورو 4

 

ترمز های BYD S6 ساخت بوش آلمان هستند و توانایی بالایی در نگهداشتن این شاسی بلند سایز متوسط دارند . فنر بندی خودرو در گذر از پیچ های تند یا دست انداز ها نرم عمل می کند و می توانید حس شاسی بلند های سنتی را در BYD S6 تجربه کنید. مد های مختلف رانندگی برای این خودرو قابل انتخاب هستند و می توانید در حالت اقتصادی یا اسپرت برانید. نباید انتظار یک خودروی دو دیفرانسیل را از BYD S6 داشته باشید ، ولی می توانید روی عملکرد آن در انواع جاده های آسفالت و خاکی کشورمان حساب باز کنید.

 

امکانات و تجهیزات :

همانند دیگر خودروهای بی وای دی ، BYD S6 نیز مجهز به دوربین زیر آینه است که یاری رسان راننده در شرایط سخت خواهد بود. دیگر امکانات این خودرو عبارتند از :

شش کیسه هوا ، سیستم های ایمنی ABS – EBD – BOS ، سنسور های پارک جلو و عقب ، سیستم ورود و استارت بدون کلید ، کروز کنترل ، سانروف ، آینه به همراه قطب نمای الکترونیکی ، فرمان و صندلی های چرمی ، آینه های برقی تاشونده به همراه گرمکن ، دکمه های کنترلی روی فرمان ، سیستم صوتی با نه بلندگو و دو تیوتر ، مانیتور لمسی به همراه نقشه ایران و قابلیت پخش DVD ،صندلی برقی راننده و رینگ های اسپرت آلومینومی

نتیجه گیری :

BYD S6 امروزه رقیبی مستقیم برای کراس اوورهای کوچکتر نظیر چری تیگو 5 و جک s5 است که سابقه حضور بیشتری نسبت به این خودرو دارند و بازار دست دوم آنها نیز قوی تر است و در برخی زمینه ها نظیر تعدد نمایندگی ها یا برخی امکانات ایمنی دست بالا را دارند. از سوی دیگر BYD S6 به واسطه اینکه یک suv واقعی بوده و هیچ کدام از امکانات رفاهی یا ایمنی آن حذف نشده اند و شرایط فروشی که مطلوب مشتریان بوده است ، می تواند در مقابل رقبایش برتر ظاهر شود. قیمت این خودرو توسط کارمانیا رقم 125,700,000 تومان اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا