سایر نقلیهشهری

۷ روش ارزان برای سفر در اروپا

سفر به نقاط مختلف اروپا تا حد نسبتا زیادی گران است. بلیط های خطوط هوایی، قطارهای تندرو، قطارهای شبانه، کشتی ها و قایق های مسافربری – همه آنها توانایی مصرف بودجه محدود و با ارزش سفر شما را دارند. منظورم این است که شما آمده اید تا برای غذا و ماالشعیر خوشمزه پول خرج کنید، نه حمل و نقل!

با این حال، چند روش جدید اخیرا رایج شده است که به مسافران کمک می کند تا با خرج کمتری در اروپا سفر کنند، اینها عبارتند از: نرخ ارز ارزان تر، افزایش اقتصاد تسهیمی، اتوبوس های جدید و تعداد زیادی خطوط هوایی ارزان قیمت جدید.

۷ روشی که برای ارزان سفر کردن در اروپا بهتر است

سفر در اروپا با Megabus

مگاباس راه ارزانی برای سفر به نقاط مختلف بریتانیا (انگلستان، اسکاتلند، ویلز) و همینطور پاریس، بروکسل و آمستردام است. قیمت بلیت های مسیر های رایج که حداقل یک ماه جلو تر رزرو شده باشند، به ۱ پوند هم می رسد. با این حال، حتی اگر این معاملاتی که به طرز شگفت آوری ارزان هستند را از دست دهید، هنوز می توانید با قیمت مناسب تری نسبت به سرویس اتوبوسرانی ملی با این ها سفر کنید، زیرا کرایه ها به ندرت بالاتر از ۲۰ پوند می رسد.

من اخیرا با مگاباس، راه لندن تا بریستول را با ۵ پوند سفر کردم. (قیمت قطار؟ ۴۵ پوند!) بلیت را هم روز قبل خریداری کرده بودم! علاوه بر این، مگاباس همچنین قطارهایی را به برخی از نقاط انگلستان راه اندازی کرده است و قیمت این ها از ۱۰ پوند شروع می شود. مگاباس قطعا ارزان ترین راه برای گشتن انگلستان است و حالا ارزان ترین راه برای رفتن به پاریس، بروکسل و یا آمستردام هم هست.

سفر در اروپا با Busabout



باس‌ابَوت یک سرویس اتوبوسی پیاده شو/ سوار شو است، شبیه تجربه ای که در استرالیا و نیوزیلند توسط اتوبوس های اُز و کیوی، به ترتیب، ارائه می شود. گردشگران زیادی از این روش برای گردش و آشنا شدن با مسافران دیگر استفاده می کنند. هر زمان که بخواهید می توانید در مسیر های مشخص شده این اتوبوس ها پیاده یا سوارشان شوید.

می‌توانید بلیتی تهیه کنید که توسط آن بتوانید از کل مسیر آن ها با تعداد مشخصی توقف استفاده کنید. برای مثال یک بلیت ۹ روزه تهیه می کنید و توسط آن میتوانید پس از شهری که از آن سفرتان را آغاز کرده اید در ۹ ایستگاه توقف داشته باشید. این بلیت یک راهنما و همچنین گاهی فعالیت های گروهی را نیز شامل می شود. یک‌بلیت دو هفته ای ۲۹۹ دلار قیمت دارد. اگر تصور می‌کنید که می توانید از ۶ شهر در دو هفته دیدن کنید، قیمت هر راه ۵۰ دلار می افتد.

هنگامی که مزایای غیر مالی یک راهنما، سفر های منظور شده و آشنا شدن‌با افراد جدید را در نظر بگیرید، قیمت باس ابوت با قطار ها و هواپیما ها قابل مقایسه می شود – گرچه گران تر از یک اتوبوس عمومی عادی است. بلیت های نامحدود آنها به قیمت ۱۶۹۹ دلار برای شش ماه سفر، بهترین قرارداد حمل و نقل طولانی مدت است. تنها نکته منفی در رابطه با باس ابوت این است که اگر بخواهید شهری را که در مسیرهای مشخص شده‌شان قرار ندارد بگردید، باید با هزینه اضافه خودتان به آنجا بروید.


سفر در اروپا با FlixBus

در چند سال گذشته، یک شرکت جدید وارد بازار شده و سیستم اتوبوسرانی اروپا را کاملا متحول کرده است! اتوبوس های فلیکس باس که ابتدا در آلمان را افتادند، در ۲۰ کشور و هزاران شهر اروپایی ریشه کرده اند، و قیمت ها از مقدار اندک ۵ یورو شروع می شود. این اتوبوس ها شامل Wi-Fi، پریز های برق، تا سه عدد کیسه رایگان و صندلی های راحت می شود. در اصل همان مگاباس است، اما با وضعیت بهتر. فلیکس باس بهترین و ارزان ترین راه برای رفتن به تمام نقاط مختلف قاره اروپا است. فلیکس باس سریعا روش غیر قطاری مورد علاقه من برای رفتن به نقاط مختلف اروپا، بدون خرج زیاد، شد.

یکی دیگر از گزینه ها استفاده از یورولاینز است. هر کشور در اروپا سرویس اتوبوسرانی ملی خودش را دارد، اما برای مسیرهای طولانی بین المللی، آنها با هم پیوند داده می شوند تا شرکت یورولاینز را تشکیل دهند. با وجود اینکه مقاصد بیشتری نسبت به فلیکس باس را پوشش می دهد، در صورتی که بین این دو بتوانم انتخاب کنم، راحتی و قیمت فلیکس باس را ترجیح خواهم داد. هزینه اتوبوس های یورولاینز معمولا از حدود ۲۰ یورو برای راه های ۶،۵ ساعته شروع می شود.

سفر در اروپا با خطوط هوایی ارزان قیمت

با اختلاف، یکی از ارزان ترین راه های سفر طولانی در اروپا از طریق خطوط هوایی ارزان قیمت است. این خطوط هوایی در این قاره فراوان هستند و این رقابت به قیمت های بسیار ارزان منجر شده است، که اغلب تا قیمت ۱ یورو پایین می آید. من وقتی نیاز است جایی بروم و نمیخواهم یک سفر طولانی با اتوبوس یا قطار داشته باشم، با خطوط هوایی ارزان قیمت پرواز می کنم. خطوط هواپیمایی ارزان قیمت مورد علاقه من عبارتند از:

• Vueling
• Ryanair
• EasyJet
• Aigle Azur
• Wow Air
• Eurowings
• Flybe
• Norwegian Air
• Wizz Air

من ازSkyscanner  وMomondo  برای جستجوی بهترین قیمت ها استفاده می کنم. اینها تمام دوندگی ها را برای شما انجام می دهند!

باید به یاد داشته باشید که این خطوط هوایی مقدار زیادی از بودجه خود را توسط حق الزحمه ها تامین می کنند و منتظر هستند تا شما مرتکب اشتباهی شوید تا هزینه آن را از شما بگیرند. در مورد محدودیت باری و چاپ نکردن کارت پرواز بسیار سختگیر هستند. از عمل کردن به ریز قوانین آن ها اطمینان حاصل کنید. گاهی اوقات این خطوط هوایی ارزان به دلیل این حق الزحمه ها گران تر تمام می شوند، بنابراین اگر با بار زیادی سفر می کنید، ممکن است سفر با هواپیمایی بزرگتر (که اینها هم‌به علت رقابت، قیمت های خود را پایین آورده اند)، ارزان تر تمام شود.

سفر در اروپا با بلیت اعتباری Eurail

من علاقه زیادی به سفر کردن با قطار دارم: نشستن در یک صندلی بزرگ، آرام گرفتن با یک کتاب، و نگاه کردن به چشم انداز خیره کننده در حال گذر. بسیار راحت تر از اتوبوس و بسیار کمتر از سفر های هوایی مضطرب کننده است. و سرویس راه آهن اروپا یکی از بهترین و گسترده ترین آنها در جهان است.

اگر قصد سفر با قطار را دارید، سخت است که برای سفر های بین شهری کوتاه مدت، رقیبی کم هزینه تر و راحت تر از آن پیدا کنید. در مورد سفرهای طولانی (سفرهای شبانه، بین کشوری و یا راه هایی که نیازمند خطوط تندرو هستند، مانند پاریس به بوردو یا برلین به مونیخ)، قطارها اکثرا بسیار گران هستند.

اگر قصد سفر به سرتاسر اروپا را در یک تور بسیار خوب دارید و یا اگر قرار است در مسافت های طولانی سفر کنید و نمی خواهید پرواز کنید، گرفتن بلیت اعتباری راه آهن بهترین گزینه برای صرفه جویی در سفر است. هزینه شما در هر سفر به مراتب کمتر از زمانی خواهد بود که این بلیت ها را جداگانه خریداری کنید.

سفر در اروپا با BlaBlaCar


ظهور اقتصاد اشتراکی به مردم اجازه داده است تا سوار اتومبیل افراد محلی که هم مسیرشان هستند، شوند و بلابلاکار در این زمینه سلطه دارد. این سرویس در اروپا بسیار محبوب و گسترده است، و من بارها از آن استفاده کرده ام. این به شما اجازه می دهد تا با افرادی که در اتومبیل خود فضای اضافی دارند، همراه شوید. شما یک سواری پیدا می کنید، آنها موافقت می کنند که شما را برسانند و راه می افتید. گاهی می توانید با مبلغی به اندکی ۵ یورو سواری پیدا کنید. این روش بهترین راه غیر رایگان برای سفر به نقاط مختلف اروپا است. از این طریق می‌توانید با یک فرد محلی آشنا شوید، یک گفتگوی دوستانه داشته باشید، با استفاده نکردن از اتوبوس و قطار تا حد زیادی صرفه جویی کنید، و از بزرگراه ها دور شوید و کمی بیشتر به حومه شهر بروید.

از طرف دیگر، وب سایت هایی وجود دارد که در آن سواری هایی را پیدا می کنید که تا زمانی که در هزینه بنزین به آنها کمک کنید می توانید هم مسیرشان باشید. Gumtree محبوب ترین سایت بین گردش گران است.

ارزان ترین راه سفر در اروپا: Hitchhike

بهترین راه برای ارزان سفر کردن در اروپا این است که پولی پرداخت نکنید. هیچهایک در اروپا بسیار معمول است و من با تعداد زیادی گردش گر ملاقات کرده ام که این کار را انجام داده اند. من خودم در بلغارستان اینگونه سفر کردم. اما – مهم است که هنگام هیچهایک ‌خوب فکر کنید.

راه های زیادی برای گردش در اروپا با بودجه محدود وجود دارد. اما بهترین‌راه برای این سفر چیست؟ این‌است که مخلوط و ترکیبی از این راه های متفاوت را استفاده کنید. نکته کلیدی در ارزان سفر کردن در اروپا این است که بدانید چه زمانی از هر یک از روش های حمل و نقل ذکر شده استفاده کنید. در سفرهای کوتاه، من دوست دارم از بلابلاکار و قطار استفاده کنم. برای سفرهای متوسط (نیم روزه)، من توسط اتوبوس، بلابلاکار یا قطار می روم. برای مسافت های طولانی، من از هواپیما، قطار تندرو و یا از اتوبوس های شبانه استفاده می کنم.

اگر هیچ کدام‌از وسایل را به دیگری ترجیح نمی دهید – و فقط ارزان ترین گزینه را می خواهید – از وبسایتی مانندRome2rio  استفاده کنید. تنها باید مقصدتان را وارد کنید تا تمام روش های رفتن به آن جا به همراه هزینه هر کدام را پیدا کند.

وقتی دنبال روش های ارزان گشتن اروپا هستید، از گزینه های حمل و نقل بالا که ‌متناسب با نیاز های شما هستند استفاده کنید تا مناسب ترین قیمت ها را پیدا کنید!

 

منبع سایت nomadicmatt

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا