اخباراخبار خارجینظامی

اسرائیل یک تانک مرکاوا را به موزه‌ای در اردن هدیه داد

به گزارش ایسنا، به نقل از اورشلیم پست، این تانک که یکی از پیچیده‌ترین ادوات نظامی ساخته شده توسط اسرائیل است، اخیرا به روی یک تریلی از مرز اسرائیل وارد اردن شده است.

گزارش شده که قرار است این تانک در موزه سلطنتی تانک اردن که در سال 2007 به دست ملک عبدالله دوم، پادشاه این کشور در راستای حفظ تانک‌ها و خودروهای زرهی مورد استفاده ارتش اردن و همچنین به نمایش درآوردن تانک‌های مهم در دیگر نقاط جهان نظیر مرکاوا ایجاد شده، قرار داده شود.

برخی از ادواتی که در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند،‌ تانک‌های مربوط به “انقلاب بزرگ عربی” و تانک‌های مربوط به نبردهای متعدد با اسرائیل هستند.

هدف اصلی این موزه مستند کردن تاریخ اردن و تاکید بر نقش ارتش این کشور در ایجاد و حفظ اردن مدرن بوده است.

این موزه در مساحتی 20 هزار مترمربعی شامل 13 تالار بزرگ است که در آنها تانک‌ها و خودروهای نظامی براساس ترتیب زمانی به نمایش گذاشته شده‌اند و برای برخی از تانک‌ها از مانکن‌های سربازان و پخش افکت‌های صوتی به منظور تاثیرگذاری بیشتر استفاده شده است.

تصمیم برای انتقال این تانک از اسرائیل به اردن توسط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ این رژیم به سبب حساس بودن این اقدام اتخاذ شده است.

تانک مرکاوای اسرائیل به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین، ‌مرگبارترین و محافظت شده‌ترین تانک‌های جهان تبلیغ شده است.

اسرائیل پیشتر اعلام کرده بود تصمیم برای ساخت این تانک را بعد از آنکه بریتانیا و کشورهای دیگر از فروختن تانک‌هایشان به اسرائیل در دهه‌های 1950 و 1960 خودداری کردند از روی ضرورت و نیاز به تانک گرفته است.

پیشرفته‌ترین مدل تانک‌های مرکاوای اسرائیل تانک Mk-4 است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا