اختصاصی دنده 6اسلایدربررسیچینیکرمان موتور

نگاهی به بازار لیفان X50 ، کراس اوور کوچک و مهجور

لیفان X50 نخستین بار در سال 1394 توسط کرمان موتور به بازار ایران معرفی گردید. این خودرو یک کراس اوور کوچک شهری است و با خودروهایی مانند رنو ساندرو ، دانگ فنگ اچ سی کراس و ام وی ام X22 در ایران رقابت می کند.مانند لیفان X60 ، این مدل نیز ابتدا با گیربکس دستی به بازار عرضه شد و پس از مدتی، با گیربکس اتوماتیک نیز به بازار عرضه گردید.رفته رفته مدل دنده ای از تولید خارج شد و در حال حاضر تنها مدل اتوماتیک لیفان X50 مونتاژ می شود.

 

 

پیشنهاد مطالعه:

مقایسه ی برلیانس کراس با لیفان ایکس 50 ، کدامیک گزینه ی خریداران است؟

اولین ملاقات با لیفان X50 + فیلم

مقایسه فنی؛ رنو ساندرو اتوماتیک در برابر لیفان X50 اتوماتیک CVT

 

قوای فنی و پیشرانه لیفان X50

این خودرو به یک موتور 1500 سی سی مجهز است که با توجه به گیربکس CVT نصب شده بر روی آن ، نمی توان عملکرد چابکی را از آن انتظار داشت و هدف از ساخت این خودرو استفاده ی شهری ، مصرف سوخت مناسب و جمع و جور بودن جهت راحتی برای پارک کردن بوده است. در ادامه می توانید مشخصات فنی این خودرو را مشاهده نمایید:

مشخصات فنی لیفان X50

حجم موتور 1500 سی سی
حداکثر قدرت 102 اسب بخار
حداکثر گشتاور 133 نیوتون متر
جعبه دنده پنج سرعته دستی / چهار سرعته CVT
سیستم فرمان برقی
سیستم ترمز هر چهار چرخ دیسکی
سیستم تعلیق جلو فنر حلقوی با ستون مک فرسون، عقب یک تکه با بازوهای نیمه دنباله ای
حجم باک 42 لیتر
وزن 1150 کیلوگرم در نمونه دنده ای،1175 کیلوگرم در نمونه اتوماتیک
طول-عرض-ارتفاع 4100-1722-1540
استاندارد آلایندگی  یورو 5

 

نگاهی به ظاهر داخلی و خارجی

لیفان X50 در سال 2015 به بازارهای جهانی وارد شد و به همین دلیل، چهره آن نسبتا بروز است. همانطور که پیش تر نیز عنوان کرده بودیم، لیفان در طراحی محصولاتش از زبان طراحی مشترک استفاده نمی کند و بنابراین هر خودروی آن ظاهری منحصر به فرد دارد. لیفان X50 نیز از این قاعده مستثنی نیست و در جلو ظاهری شبیه به محصولات اوپل و در عقب ظاهری شبیه به خودروی ایتالیایی معروف، آلفارومئو جولیتا دارد. رینگ های خودرو طرحی جالب دارند اما نسبت به ابعاد و اندازه خودرو کمی کوچک به نظر می رسند که البته این موضوع را در بسیاری از خودروهای چینی شاهد بوده ایم.

در داخل خودرو سعی بر آن بوده تا همه چیز ساده و ارگونومیک باشد.همانند لیفان X60 ، نشانگر ها طرحی منحصر به فرد دارند و البته این بار با رنگ قرمز ارایه شده اند. دکمه های سیستم تهویه و سیستم صوتی در مجاورت یکدیگر قرار دارند و مدتی طول می کشد تا به کارکرد آنها عادت کنید. لیفان X50 فاقد مانیتور بوده و در صورت تمایل، مالک باید خودش اقدام به نصب این آپشن بکند. با وجود اینکه لیفان X50 خودروی جمع و جوری است، ولی فضای پای سرنشین عقب در آن خوب بوده و از نظر صندوق عقب نیز می تواند نیازهای یک خانواده کم جمعیت را برطرف کند.

نگاهی به مزایا و معایب لیفان X50

از جمله ایراداتی که مالکان در مورد این خودرو ذکر میکنند ، کیفیت مونتاژ نه چندان مناسب آن است که بیشتر در اتصالات قطعات بدنه ممکن است خودش را نشان دهد.همچنین برخی از مالکان معتقدند که هماهنگی خوبی بین موتور و گیربکس این خودرو وجود ندارد.عده ای از تعمیرکاران نیز ادعا می کنند که استهلاک این خودرو بالاست. مورد دیگر نیز عملکرد نسبتا ضعیف این خودرو از نظر تعلیق است که در تست موس این خودرو مشاهده شد. در مقابل طراحی بروز خودرو و تنوع رنگ ، سیستم های ایمنی مناسب و ترمز های خوب نسبت به رقبا ، امکانات رفاهی خوب و گستردگی نمایندگی ها از مزایای این خودرو محسوب می شوند.

فرمان برقی خودرو عملکردی نرم و روان دارد و به خصوص برای ترافیک های شهری، گزینه ایده آلی به نظر می رسد. چون لیفان X50 از گیربکس CVT استفاده می کند، شروع حرکت آن کند بوده و شتاب ثانویه اش بهتر از شتاب اولیه اش می باشد که در صورت اجرای برخی شخصی سازی ها نظیر استفاده از سوخت با اکتان بالاتر یا نصب فیلتر هوای اسپرت، شتاب خودرو بهتر نیز خواهد شد. مصرف سوخت خودرو به طور ترکیبی در نمونه اتوماتیک 6.5 لیتر است که برای مصارف درون شهری مناسب به نظر می رسد.

 

 

 قیمت و شرایط بازار

لیفان X50 در طی ماه های اخیر افزایش قیمت شدیدی را تجربه کرده که البته با توجه به اینکه رقبا نیز به همان میزان گران شده اند، چندان عجیب و دور از انتظار به نظر نمی رسید. مهم ترین رقیب لیفان X50 یعنی رنو ساندرو، مدتهاست که درگیر حواشی شده و خرید آن کاملا سخت و غیر منطقی است. در حال حاضر لیفان X50 اتوماتیک توسط کارخانه 86 میلیون و پانصد هزارتومان قیمت گذاری شده و می توانید با پرداخت اقساطی این خودرو را تهیه کنید. در ادامه نگاهی به چند آگهی از مدل های دست دوم خواهیم داشت.

مدل های دنده ای بسیار کمیاب اند و گویا علت توقف تولید این مدل، عدم استقبال از آن بوده است.در برخی نمایندگی ها می توانید مدل های صفر کیلومتر  لیفان X50 دنده ای را بیابید.

آگهی ها:

لیفان X50 دنده ای، مدل 1394، بدنه سفید و بدون رنگ، کارکرد 107 هزار کیلومتر، قیمت 45 میلیون تومان

لیفان X50 دنده ای مدل 1395، بدنه سفید و بدون رنگ، کارکرد 32 هزار کیلومتر، قیمت 54 میلیون تومان

مدل های اتوماتیک معمولا با شرایط فروش اقساطی هم در سایت کرمان موتور و هم در نمایندگی های سراسر کشور به فروش می رسند، جهت مشاهده روی شرایط فروش کلیک کنید.

 

 

آگهی ها:

لیفان X50 اتوماتیک، مدل 1395، بدنه مشکی و بدون رنگ، کارکرد 35 هزار کیلومتر، قیمت 62 میلیون و 400 هزار تومان

لیفان X50 اتوماتیک مدل 1395، بدنه نقره ای و بدون رنگ، کارکرد سی هزار کیلومتر، قیمت 75 میلیون تومان

دانلود کاتالوگ:X50_catalogue_3

4 دیدگاه

  1. کدوم عقل سالم 86 میلیون پول بابت این میده خدایش؟؟ ی دلیل منطقی برا خرید به این قیمت نمیبینم

    1. موافقم با این قیمت استپ وی و x22و حتی اچ سی کراس بهترند اگرچه اچ سی و x 50 اصلا هاچ بک هستند و فقط اسمشون کراس اور است

      1. اچ 30 کراس که اسمش روشه کراسه ولی این لیفان همون پارسالشم کسی نمیخرید خیلی دوست دارم کسی که با این قیمت میخردش رو از نزدیک ببینم
        چانگان 75 میلیونه حتی قیت بازارش که 85 میلیونه از این کمتره
        ضرب المثل هرچقدر پول بدی همونقدر آش میخوریو بچالش میکشه

      2. کراس اور و کراس دو تا فرم مختلف اتاق هستند
        معمولا به هاچبک هایی که چند سانت ارتفاعشون بیشتر میشه و بعضا با اضافه کردن زه دور گلگیر و روف ریل (میله دو طرفه باربند) میگن کراس مثل استپ وی و یا اچ سی و یا برلیانس کراس…
        اما کراس اور معمولا اتاق بزرگتر و ارتفاع بلندتر و حتی ممکنه دو دفرنسیال باشند.
        خیلی ها تا اسم کراس میشنون به اشتباه فک میکنن این همون کراس اور هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا