اختصاصی دنده 6اسلایدربررسیچینی

نگاهی به بازار لیفان 820 ، بزرگ، لوکس و مناسب برای خرید

لیفان 820 یک سدان خانوادگی متوسط محسوب می شود و در حال حاضر بزرگترین خودروی سواری مونتاژ داخل است.این خودرو در اواخر سال 1394 معرفی شد و از سال 1395 پا به خیابان های ایران نهاد. لیفان 820  در بازار با خودروهای کره ای کوچکتر از خود نظیر هیوندای اکسنت و کیا سراتو مونتاژ سایپا رقابت می کند که نسبت به آنها برند ضعیف تری دارد و ممکن است کیفیت خودروهای کره ای را ارایه ندهد، اما موتور حجیم تر، اتاق بزرگتر و قیمت کمتر می توانند مشوق هایی برای خرید لیفان 820 باشند.

 

پیشنهاد مطالعه:

مقایسه کیا سراتو و لیفان 820 ، نبرد سدان های آسیایی مونتاژ داخل + مشخصات فنی و کاتالوگ

اولین تجربه رانندگی با لیفان 820 در ایران

بسترن B50 F را انتخاب می کنید یا لیفان 820 ؟

 

 

بررسی طراحی ظاهری لیفان 820

سبک و سیاق طراحی بدنه ی لیفان 820 نسبتا مدرن است و شباهت هایی به تویوتا کمری ، هیوندای سوناتا و بی ام و سری پنج را می توان در آن دید . خودروهای لیفان سبک طراحی مشترکی ندارند و دست طراحان در ترکیب بندی ظاهر آنها باز است و به همین خاطر، در طراحی لیفان 820 تا حد امکان سعی شده خودرویی شبیه به سدان های سایز متوسط محبوب بازار جهانی توسعه یابد. شباهت ها تنها به ظاهر ختم نمی شوند و فاصله ی محوری این خودرو دقیقا برابر با فاصله ی محوری نسل گذشته ی تویوتا کمری است. برای مشتری ایرانی که سالهاست توان خرید سدان های سایز متوسط کره ای، ژاپنی یا آلمانی را ندارد، خرید مشابه چینی می تواند تا حدی راضی کننده باشد.

 

 

جدول ابعاد و اندازه ی لیفان 820

ابعاد بر حسب میلی متر 4865*1835*1480
فاصله ی بین دو محور بر حسب میلی متر 2775
وزن خالص بر حسب کیلوگرم 1545 کیلوگرم
حجم مخزن سوخت بر حسب لیتر 63

 

اگرچه طراحی ظاهری لیفان 820  در عین شباهت به خودروهای یاد شده از زوایای مختلف ، تناسب چندانی ندارد و اگر کمی سخت گیری بیشتری به خرج دهیم، خواهیم دید که هر قسمت از خودرو از یک جا برداشته شده است. هم چنین رینگ های شانزده اینچی برای این ابعاد و هیکل کوچک هستند و به خصوص قرار نگرفتن آن ها در مرکز نیم دایره ی گلگیر ، چندان طبیعی به نظر نمی رسد.

 

 

قوای فنی و پیشرانه لیفان 820

این خودرو از یک موتور 2.4 لیتری بهره می برد. استاندارد آلایندگی این پیشرانه یورو پنج است و مصرف سوخت 8.7 لیتر در هر صد کیلومتر در حالت ترکیبی دارد که البته در حالتی که به موتور فشار بیاورید، با توجه به حجم بالای پیشرانه ممکن است به رقم های شگفت انگیزی برسید!

این موتور می تواند موجب علاقمندی خریداران ایرانی شود که معمولا تمایل به خرید خودروهایی با موتور های حجیم و سیستم تنفس طبیعی دارند. از سوی دیگر، با توجه به شرایط پیش آمده و گرانی روزمره قطعات و لوازم یدکی، خرید موتورهای تنفس طبیعی نسبت به موتورهای توربوشارژر که استهلاک بیشتری دارند، منطقی تر است.

در زمینه ی جعبه دنده نیز این خودرو با یک جعبه دنده ی شش سرعته ی اتوماتیک عرضه می شود که در ترکیب با موتور شتابی 11 و نیم الی 13 و نیم ثانیه ای را برای این خودرو فراهم می کند . حداکثر سرعت قابل دسترسی با لیفان 820 نیز 180 کیلومتر بر ساعت است. اگر انتظارات شما مطابق با خودرویی باشد که خریده اید، جعبه دنده عملکرد نرمی دارد و هم در شهر و هم در جاده ، شما را آزار نخواهد داد.

 

 

جدول مشخصات فنی لیفان 820

حجم موتور 2373 سی سی
تعداد سیلندرها و سوپاپ ها چهار سیلندر ، شانزده سوپاپ
حداکثر قدرت 158 اسب بخار
حداکثر گشتاور 221 نیوتون متر
جعبه دنده شش سرعته ی اتوماتیک
سیستم فرمان هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو و عقب دیسکی
سیستم تعلیق جلو مک فرسون ، عقب مستقل چند میله ای

 

نگاهی دقیق تر به مزایا و معایب لیفان 820

اولین ایراد قوای فنی لیفان 820 به توان کم پیشرانه بر می گردد. عدد 158 اسب بخار برای یک موتور 2400 سی سی آن هم در دورانی که خودروهای کره ای و ژاپنی هم رده به 180 اسب بخار قدرت دست یافته اند ، دلسرد کننده است. البته نباید فراموش کنید که چه رقمی را برای داشتن این خودرو پرداخت می کنید.

ایراد دوم نیز به مجموعه ی اگزوز خودرو بر می گردد. خودروهای 2.4 لیتری معمولا از دو خروجی اگزوز بهره می برند که تنفس بهتری را برای موتور فراهم می کند و این مورد در لیفان 820 رعایت نشده است..برخی مالکان نیز نسبت به کیفیت پایین مواد مصرفی در داخل کابین خودرو انتقاد دارند.رینگ های کوچک این خودرو نیز ممکن است برای برخی افراد جالب نباشد.در مقابل امکانات رفاهی خوب ، سواری نرم ، تجهیزات ایمنی و الکترونیکی بسیار ، اتاق بزرگ و صندوق جادار از مزایای این خودرو به شمار می روند.

 

 

قیمت گذاری و شرایط بازار

در حال لیفان 820 توسط کرمان موتور 109 میلیون و 900 هزار تومان قیمت گذاری شده که به واسطه جو نه چندان آرام بازار، بعضا قیمت نسخه های صفر تا 140 میلیون تومان نیز بالا رفته است. با هم نگاهی به چند آگهی داشته باشیم :

لیفان 820 ، مدل 1395 ، رنگ خاکستری و بدنه بدون رنگ، کارکرد 35 هزار کیلومتر ، قیمت 105 میلیون تومان

لیفان 820 ، مدل 1395 ، رنگ قهوه ای و بدنه بدون رنگ ، کارکرد 19 هزار کیلومتر ، قیمت 131 میلیون تومان

 

2 دیدگاه

  1. چند ماه پیش می تونستم بخرم. الان نمیتونم. واقعا قیمت خودرو در کشور ما خیلی بی منطقه

  2. مثل شلنگ بنزین میسوزونه لاکردار اصلا هم راه نمیره تنبله داشتم سریع ردش کردم در ضمن تولیدش متوقف کردن بخاطر مصرف بالاش که فاجعه زیست محیطیه پلاستیک های داخلش خیلی ضایع کار شده قشنگ مشخصه که بازیافته نرید سمتش بیچارتون میکنه اگه چینی بازی برو چری بخر آریزو فایوووز توربو سگش می ارزه به این
    “در لیستی که از سوی سازمان ملی استاندارد ایران به صورت اختصاصی در اختیار ایسنا قرار گرفته است، اسامی هشت خودروی جدید که به دلیل مصرف بالای سوخت دستور توقف خط تولید آنها صادر شده است، شامل (MVMX۳۳S دنده دستی)، (HAIMA S۷ STATION دنده اتوماتیک- نوع موتور: HM۴۸۴Q ۱۹۹۵ سی‌سی)، (کامیونت پادرا Z۲۴PA دنده دستی)، (JAC S۵ دنده دستی)، (LIFAN ۸۲۰ SEDAN دنده اتوماتیک)، (London taxi TX۴ SEDAN دنده اتوماتیک)، (وانت تک کابین تک دیفرانسیل بنزینی CC۱۰۳۱PD۰۵ Wingles۵ دنده دستی)، (BAIC BJ۴۰L HATCHBACK دنده اتوماتیک) است.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا