نگاهی محصول جدید ساپیا در نمایشگاه خودروی شیراز، زوتی T600

دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ | 3 نظر

نگاهی محصول جدید ساپیا در نمایشگاه خودروی شیراز، زوتی T600

نمایشگاه خودروی شیراز مکانی خوب برای قدرت نمایی سایپا بود و زوتی T600 یکی از محصولاتی بود که در طی چند روز گذشته به همراه سایپا رهام و پیکاپ فیس لیفت در این نمایشگاه رونمایی شد. زوتی T600 مدل غیر کوپه از کراس اوور کوپا T210 است که توسط ریگان موتور و در چند تیپ به بازار خودروی کشور عرضه می شود. زوتی پیش از این سابقه همکاری با سایپا را در مدل Z300 داشته که اکنون تحت نام آریو و با برند سایپا در بازار داخلی حضور دارد.

 

 

نگاهی کلی

شرکت زوتی یکی از خودروسازان جوان و نوپای چینی است که همانند بسیاری دیگر از آنها، سرعت رشد فوق العاده ای داشته و محصولات مختلفی را هم اکنون در سبد محصولاتش دارد. در زوتی T600 سعی شده تا حسی شبیه به فولکس واگن تیگوان و دیگر کراس اوور های مطرح بازار به ببینده القا شود. همانند مدل های دیگری نظیر لیفان 820 ، که با عرضه این خودرو به بازار داخلی، بسیاری از مخاطبان خودروهای محبوب بازار نظیر تویوتا کمری جذب این خودرو شدند، در مورد زوتی T600 نیز این اتفاق روی خواهد داد.

با وجود مشابه سازی یا کپی برداری در نمای بیرونی، زوتی در طراحی دالی زوتی T600 سعی بر آن داشته که مستقل عمل کند  و حاصل کارش یک داشبورد ساده بوده که در ساخت قسمت های زیادی از آن، مواد براق به کار رفته است. همه چیز در داشبورد در عین سادگی بوده و طراحی آن چندان مدرن و ارگونومیک به نظر نمی رسد.

 

 

مشخصات و قوای فنی

زوتی T600 مجهز به یک موتور دو لیتری چهار سیلندر توربوست که توانایی تولید 188 اسب بخار قدرت و 250 نیوتون متر گشتاور را دارد.برای انتقال قدرت نیز، از یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه استفاده می شود. طبق اعلام رسمی شرکت زوتی، شتاب صفر تا صد این خودرو 9.5 ثانیه است که البته با توجه به شرایط ارتفاع در اکثر شهرهای کشورمان، این رقم کمتر خواهد بود. استاندارد آلایندگی این پیشرانه یورو 5 بوده و مصرف سوخت آن نیز به صورت 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر در حالت ترکیبی است. با توجه به حجم باک 60 لیتری خودرو، ممکن است در فواصل کوتاه تری نسبت به سدان های اقتصادی 1.5 لیتری مرسوم بازار، مجبور باشید به پمپ بنزین مراجعه کنید.

 

 

ایمنی و امکانات رفاهی

زوتی T600 توانسته از موسسه CNCAP چهار ستاره ایمنی دریافت نماید که نسبت به رقبایش نظیر چری تیگو 5 ، بی وای دی S6 و جک S5 ، خودروی ضعیف تری در بحث ایمنی است. امکانات ایمنی این خودرو عبارتند از : شش کیسه هوا و سیستم‌های ترمز BOS، EBD و ABS، سیستم‌های پایداری (ESC, TCS, BA, HAC, TPMS)

همانند دیگر رقبای چینی، زوتی T600 نیز به امکانات رفاهی خوبی مجهز شده، از جمله ریموت کنترل، سانروف برقی ( در برخی مدل‌ها سقف پانارومیک)، فرمان برقی، استارت دکمه‌ای، تودوزی چرم، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، مانیتور، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، سنسور نور، چراغ شوی، نور زنون، شش کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک عقب، قفل کودک، رهیاب ماهواره‌ای، بلوتوث و شش بلندگو.

 

 

قیمت و شرایط بازار

در طی چندماه گذشته مدل کوپا T210 در سه مدل به بازار خودروی ایران عرضه شد که قیمتی از 103 الی 150 میلیون تومان داشتند. طبق اخبار منتشر شده، قرار است زوتی T600 به صورت مونتاژ CKD به بازرا خودرو عرضه شود و باید دید مشتریان در صورت عرضه این دو خودرو با امکانات و قیمت مشابه، کدام مدل را انتخاب خواهند کرد. در اواخر سال جاری یا اوایل سال بعد باید منتظر عرضه زوتی T600 از سوی ساپیا به بازار خودروی ایران باشیم.


3 دیدگاه

  1. sunmartin | مرداد 1, 1397 | لینک نظر

    طراحی خوبی داره نقطه قوتش پرهیز از خطوط اغراق گونه است طراحی بسیار هماهنگی داره بلطف طراحی تیگوان اما د رتریم داخلی هم زیبا کار شده همه چیز منینال شده و شاهد داشبورد و کنترلرهای ساده اما زیبایی هستیم در کل خودوری زیبا با ماندگاری بصری بیشتری نسبت به سایر چینی ها از کار در اومده کهخ باید به زوتی تبریک گفت در واقع میشه گفت مناسب ترین چینی هست که تا بحال وارد ایران شده البته از جک اس 7 هم نباید گذشت
    امکانات و آپشن های خوبی داره و کامل هست فقط نمیدونم چرا نمیتونن خودروی 4*4 تولید کنن چینی ها؟ همشون بیشتر کراس آور هستند تا suv

    • در پاسخ به: sunmartin

      امير | مرداد 2, 1397 | لینک نظر

      الان 4*4 سوار بشي ميدوني چجوري دنده ميدن؟ شنيدي زوتي هم چون سايپاست اگر آبيشو بخري بايد با دنده دو راه بيافتي؟

  2. حسین | مرداد 1, 1397 | لینک نظر

    محصول سایپا؟؟؟؟

    خخخخ