نگاهی محصول جدید ساپیا در نمایشگاه خودروی شیراز، پیکاپ ریچ فیس لیفت

دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷

نگاهی محصول جدید ساپیا در نمایشگاه خودروی شیراز، پیکاپ ریچ فیس لیفت

نمایشگاه خودروی شیراز نسبت به چند سال گذشته بسیار کسل کننده بوده و در این بین سایپا توانسته نظر خبرنگاران خودرویی با عرضه مدل هایی به خودش جلب کند. پیکاپ ریچ فیس لیفت سومین محصول معرفی شده توسط سایپا در این نمایشگاه، پس از ساپیا رهام و زوتی T600 بود.

پیکاپ ریچ در حقیقت نسخه چینی نیسان فرانتیر یا نیسان پیکاپ است که در طی سالهای پیش در پارس خودرو مونتاژ می شد و بسیاری از نهاد ها و ارگان ها از این خودرو برای امور خود بهره می گرفتند. نمونه چینی ساخت دانگ فنگ یا همان پیکاپ ریچ در طی چند سال گذشته با پیشرانه قوی تری توسط پارس خودرو تولید و به بازار عرضه می شد و حالا قرار است تا مدل فیس لیفت جایگزین آن شود.

 

پیکاپ ریچ فیس لیفت

 

نگاهی به اندک تغییرات صورت گرفته در پیکاپ ریچ

شرکت چینی در سال 2015 این خودرو را مورد فیس لیفت قرار داده و پس از مدتی تاخیر شاهد ورود آن به خط تولید پارس خودرو هستیم. خودرو تغییرات زیادی را در جلوی خود شاهد بوده است و چراغ ها و جلو پنجره کاملا تغییر کرده اند گرچه همچنان خودرو از اصول طراحی روز دنیا فاصله دارد و حتی در مقابل رقیبان هموطن اش نیز، حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت.

در داخل کابین تغییرات زیادی صورت نگرفته و همچنان شاهد فضای دهه نودی کابین هستیم که شما را به یاد وانت های ژاپنی دهه 90 میلادی می اندازد. چراغ های عقب خودرو اندکی تغییر داشته اند و ممکن است شما را به یاد وانت های آمریکایی یک دهه پیش بیاندازند. همانند بسیاری از فیس لیفت ها، نمای جانبی خودرو چندان تغییری را به خود ندیده است.

 

پیکاپ ریچ فیس لیفت

 

قوای فنی

پیشرانه و قوای فنی در این فیس لیفت تغییر نکرده و همچنان شاهد همان موتور 2.4 لیتری در این خودرو هستیم. اطلاعات فنی را می توانید در ادامه مشاهده کنید:

مشخصات فنی پیکاپ ریچ فیس لیفت

کد موتور ZG24
حجم موتور 2.4 لیتر
حداکثر قدرت 139 اسب بخار در 4600 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور 217 نیوتون متر در 2600 دور بر دقیقه
جعبه دنده پنج سرعته دستی
حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ترکیبی 8.2 لیتر در هر صد کیلومتر
طول – عرض – ارتفاع 4980-1820-1715 میلی متر
وزن خالص 1665 کیلوگرم
ظرفیت باک 60 لیتر
فاصله بین دو محور 3050 میلی متر

 

قیمت و شرایط بازار

در حال حاضر پیکاپ ریچ توسط پارس خودرو در حال حاضر 76 میلیون و 457 هزار تومان قیمت گذاری شده و به واسطه شرایط نه چندان مطلوب بازار، با قیمتی در حدود 80 میلیون تومان نیز در بازار برای فروش گذاشته شده است. در صورتی که پارس خودرو بتواند مزیت قیمتی پیکاپ ریچ فیس لیفت را حفظ کند، این خودرو با توجه به قابلیت دو دیفرانسیل بودن، زاویه ورود و خروج متناسب و بهره گیری از تجربه نیسان در ساخت، می تواند به گزینه اصلی علاقمندان آفرود و خرید اصلی ادارات و نهاد های دولتی تبدیل شود.

 


بدون دیدگاه