اخباراخبار خارجیفناوری و تکنولوژی

تاکسی پرنده آستون مارتین،مفهومی لوکس سفر آینده

استون مارتین جدید ترین شرکت حمل و نقل بانفوذ است که بعد از شرکت هایی مانند بوئینگ، ایرباس و از همین هفته، رولز-رویس وارد صحنه تاکسی پرنده شده است. و اتفاقا با آخرین این ها روی اولین هواگرد عمود پروازشVTOL) ) همکاری کرده است که به گفته آن ها با ذهنیت سفری بین شهری و لوکس طرح ریزی شده است.

اسامی نام برده بالا تنها قسمتی از فعالیت هایی است که در زمینه تاکسی پرنده انجام گرفته. برای مثال ناسا در توسعه باتری های پیشرفته برای تامین
نیروی این ماشین ها سرمایه گذاری می کند و در حال حاضر به همراه اوبر، که خود در حال توسعه تاکسی های پرنده است، در حال کار بر روی سیستم های نوین مدیریت ترافیک هوایی است.

همچنین تعداد زیادی شرکت نوپا وجود دارد که از ابتدا سرعت خود را اثبات کرده اند. چندین سال است که ولوکوپتر هواگرد rotor-18  خود را با سنجش های در حال اجرا در دبی تحت آزمایش قرار داده است، در حالی که اهانگ Ehang) ) و شورفلایSurefly) ) اخیرا اولین پرواز سرنشین دار خود را انجام داده اند، همانطور که پهباد مسافربر خودگردان این کار را انجام داده است.

طراحی های این ها متفاوت است، اما همه کم و بیش برای یک وظیفه واحد ساخته شده اند، مردم شهری را بلند کنند و بر فراز مراکز شهری شلوغ ببرند تا مدت زمان رفت و آمد روزانه را کم کنند، کیفیت هوا را بهبود بخشند و تراکم بر روی زمین را کاهش دهند. اکثر آنها رویکردی تماما الکتریکی را پیش گرفته اند، گرچه برخی مانند شورفلای و EVTOL  رولز-رویس به دلیل دامنه وسیع تری که به ارائه می دهند، از یک سامانه انتقال قدرت هیبریدی استفاده می کنند.

طرح مفهومی Volante Vision  استون مارتین که به تازگی معرفی شده هم از یک سامانه انتقال قدرت برقی دوگانه استفاده خواهد کرد؛ کابین آن طوری طراحی شده است که سه بزرگسال را به صورت خودگردان از مراکز شهری عبور دهد و حتی سفر های بین شهری را هم ممکن سازد.

دکتر اندی پالمر رئیس و مدیر عامل اجرایی شرکت استون مارتین می گوید: “انسان ها همیشه به طور متوسط یک ساعت صرف رفت و آمد به محل کار می کنند. فاصله ما از محل کارمان به وسیله روش های حمل و نقل موجود تعیین شده است. طرح مفهومی Volante Vision  ما را قادر می سازد تا با یک ساعت زمان رفت و آمد خود مسیر بیشتری را بپیماییم، به عبارتی در این صورت می توانیم دورتر از محل کارمان زندگی کنیم. شهرها رشد خواهند کرد و شهرک هایی که امروزه برای قرار گرفتن در مسیر رفت و آمد روزانه بیش از حد از شهر ها دور هستند، به زودی جزو حومه شهر حساب خواهند شد. ”

این طرح مفهومی ابتدا توسط رولز رویس، که بر پیشرانی قسمت برقی دوگانه کار می کرد، به همراه محققان هوافضای دانشگاه کرانفیلد بریتانیا که بر فناوری پرواز های خودگردان تمرکز داشتند، ارائه شد. در حالی که در حال حاضر جزئیات عملکرد و فیلم های زیادی از تاکسی های پرنده راه اندازی شده وجود دارد، در رابطه با طرح مفهومی جدید استون مارتین جزئیات فنی بسیار کمی موجود است.

به عبارتی، اصلا موجود نیست. بنابراین این باعث می شود فکر کنید که آیا این شرکت واقعا در حال پیگیری این روش به عنوان یک روش ممکن برای حمل و نقل است و یا ایده ای نیمه پخته را جهت چسباندن نامش به مفهومی که رایج شده است به اشتراک گذاشته تا از مزایای مرتبط با روابط عمومی آن الان و یا کمی بعد تر بهره ببرد. داشتن یک بازیگر بزرگ دیگر در صحنه تاکسی های پرنده، حتی اگر نشانگر چیز دیگری نباشد، اعتبار بیشتری به ایده ای می بخشد که تنها مدتی پیش به نظر می آمد فراتر از یک داستان علمی تخیلی چیزی نباشد.

این شرکت این طرح مفهومی را در نمایشگاه بین المللی هوایی فارن بورو بریتانیا، که از ۱۶ تا ۲۲ ژوئیه برگزار می شود، ارائه خواهد کرد.
ویدئوی زیر نشان می‌دهد این هواگرد اگر پرواز کند چگونه ظاهری ممکن است داشته باشد.

منبع: استون مارتین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا