میانگین روزانه مصرف بنزین در کشور به 92 میلیون لیتر رسید

پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷

میانگین روزانه مصرف بنزین در کشور به 92 میلیون لیتر رسید

نگاهی به آمار مصرف بنزین از ابتدای سال‌جاری تاکنون نشان‌دهنده رشد 6/9 درصدی در ۴ ماه نخست سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بوده است.

بنا بر آمار منتشره در فروردین ماه سال‌جاری میانگین مصرف روزانه ۸۷ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر به ثبت رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 10/8 درصدی داشته است.
این ارقام در اردیبهشت‌ماه حدود ۸۴ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر اعلام شد که این رقم در اردیبهشت سال گذشته ۷۸ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بوده و مقایسه آمار رشد 2/8 درصدی را نشان می‌دهد.

میانگین مصرف بنزین در خرداد ماه روزانه ۸۳ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر به ثبت رسیده که حجم مصرف در خرداد‌ماه سال قبل ۷۵ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بوده و ارقام مصرف نشان‌دهنده رشد 11/2 درصدی است.
در ادامه همین روند میانگین مصرف بنزین کل کشور در تیرماه امسال ۹۱ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر اعلام شده که میزان مصرف در تیر ماه سال گذشته حدود ۸۴ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه به ثبت رسیده که مقایسه آمار خبر از رشد 5/8 درصد می‌دهد.

گزارش‌ها حاکی از این است که میانگین مصرف روزانه بنزین کشور از ابتدای سال‌جاری (۴ ماهه ابتدایی سال) ۸۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر به ثبت رسیده که این رقم در سال گذشته روزانه ۷۹ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر اعلام شده که آمار‌ها حاکی از رشد 9/6 درصدی است.
مصرف بنزین کل کشور همچنین در روز ۳۱ تیرماه با ثبت رکوردی بی‌سابقه به ۱۲۱میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر رسید.

به گزارش وزارت نفت‌، از ابتدا تا انتهای تیرماه امسال در مجموع دو میلیارد و ۲۶۰ میلیون مترمکعب نفت‌گاز غیرنیروگاهی در کشور مصرف شده است که بیشترین رقم آن مربوط به روز ۳۱ تیرماه با ۱۰۲ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر و کمترین آن مربوط به روز یکم تیرماه با ۳۴ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر بوده است.میانگین مصرف نفت گاز غیرنیروگاهی در تیرماه امسال ۷۳ میلیون لیتر در روز بوده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال 7/8 درصد رشد را نشان می‌دهد، این رقم در دوره مشابه سال ۹۶، ۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بود.
میانگین مصرف نفت گاز غیرنیروگاهی کشور از ابتدای امسال ۶۸ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر در روز اعلام شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۹۶) با ۶۴ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر در روز 1/6 درصد رشد نشان می‌دهد.

میانگین مصرف بنزین کل کشور در تابستان امسال، روندی به شدت افزایشی داشته است و به نظر می‌رسد در صورت رعایت نکردن مصرف بهینه، این روند تا پایان تابستان ادامه یابد.
علیرضا رجب‌پور، مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران پیش از این گفته بود که دلیل این افزایش بیشتر شدن سفرهای برون‌شهری تابستانی، استفاده از کولرخودروها به دلیل گرمای هوا و سفر به نقاط سردسیر است.

منبع:جهان صنعت


بدون دیدگاه