اختصاصی دنده 6اروپاییاسلایدرام جیبررسیچینیکلاسیک

خودروهای ماندگار ام جی در صد سال گذشته-قسمت دوم

در تاریخچه MG دو نام وجود دارد که رویاهای این برند را تحقق بخشیده اند ، اولی ویلیام موریس ، پدر شرکت MG و دومی سیسیل کیمبر ، موسس نام تجاری ام جی. ویلیام موریس هنگامی که تنها پانزده سال داشت ، کار خود را با سرمایه ای بالغ بر چهار پوند و با تعمیر دوچرخه شروع کرد. چند سال بعد سیسیل کیمبر به وی پیوست و توانایی های مدیریتی ، اخلاق گرایی و کمال گرایی وی به عنوان یکی از عوامل پیش برنده در ایجاد نام تجاری ام جی و موفقیت آن تبدیل شد. در سال 1924 ، مارک تجاری ام جی به طور رسمی در بریتانیا به ثبت رسید.

 

 

قسمت اول :خودروهای ماندگار ام جی در صد سال گذشته – قسمت اول

 

خودروی ماندگار شماره شش، مدل MGA ، تولید شده در سال 1955

بعد از پایان جنگ جهانی دوم و بازگشت صنایع بریتانیا به مدار تولید، در دهه 50 میلادی ام جی توانست به روزهای اوج خودرو بازگردد. در سال 1955، خودروی اسپرت MGA به عنوان یکی از نخستین تولیدات این کارخانه پس از جنگ وارد بازار شد و نخستین خودروی ام جی بود که از سقف فولادی بهره می برد. نکته جالب در مورد MGA، این بود که این خودرو با همان بدنه ای که در نسخه مسابقات 24 ساعته لمان حضور داشت به مشتریان عرضه می شد. این مدل توانست به سمبلی برای برند ام جی تبدیل شود و موفقیت های خوبی در بازار ایالات متحده کسب کند. تولید کل MGA بیش از صد هزار دستگاه برآورد می شود.

 

MGA

 

خودروی ماندگار شماره هفت، مدل EX181 ، تولید شده در سال 1959

در سال 1959، مدل EX 181 با طراحی خاص خود که الهام گرفته از قطره های آب بود، معرفی شد. این خودرو موتور عقب بود و از سیستم دیفرانسیل عقب برای انتقال نیرو استفاده می کرد. شکل زیر دریایی گونه این خودرو موجب شده بود که عملکرد آیرودینامیکی فوق العاده ای داشته باشد. با آن که موتور EX 181 تنها یک و نیم لیتر حجم داشت، این خودرو توانست به رکورد سرعت 415 کیلومتر بر ساعت دست یابد که موجب شد این خودرو سریع ترین خودروی جهان لقب بگیرد.

 

EX181

 

خودروی ماندگار شماره هشت، مدل MGB ، تولید شده در بین سالهای 1962 تا 1980

با ورود به دهه شصت میلادی، مدل MGB به عنوان جایگزینی برای مدل محبوب MGA معرفی شد که همانند آن، یک خودروی اسپرتی با عملکردی عالی و طراحی فوق العاده بود. این خودرو در بازار بسیار محبوب ظاهر شد و به فروش بیش از پانصد هزار دستگاه دست یافت. در سال 1973، مدل ارتقا یافته این خودرو به نام MGB GT V8 وارد بازار شد که تا سال 1992، سریع ترین ام جی ساخته شده در تاریخ بود.

 

MGB

 

خودروی ماندگار شماره نه، مدل MGF، تولید شده در سال 1995

پس از دهه شصت که یک دهه طلایی برای برند ام جی بود، سال های بعدی این شرکت درگیر مشکلات مالی و کمبود شدید منابع بود. در سال 1995 گروه خودروسازی BMW، ام جی را در اختیار گرفت و اولین خودروی مشترک این دو برند با نام MGF به تولید رسید. این خودرو نخستین مدل موتور وسط از محصولات ام جی بود.

 

MGF

 

خودروی ماندگار شماره ده، MG6 ، تولید شده در سال 2009

در سال 2009، نخستین محصول ام جی تحت مالکیت سایک موتور به نام MG6 به بازار عرضه شد که در ایران نیز حضور یافت. این مدل با زبان طراحی جدید شرکت طراحی شده بود و طراحی فست بک گونه ای داشت. ام جی سعی داشت تا در طراحی این خودرو، تا حد امکان اسپرت و جوان پسند عمل کند.

 

MG6

نام ام جی از ابتدا تا حال حاضر، نشان دهنده تاریخ صنعت خودرو در بریتانیاست. در حال حاضر اگر بخواهیم برند ام جی را توصیف کنیم، تنها تعدادی خودروهای زیبا نخواهیم دید، بلکه ادامه دار بودن هویت منحصر به فرد ام جی از گذشته تا کنون را می توانیم در محصولات این شرکت ببینیم.

 

MG6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا