اعزام بازرسان به مراکز معاینه فنی سراسر کشور

شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | 1 نظر

اعزام بازرسان به مراکز معاینه فنی سراسر کشور

اولین کارگاه آموزشی بازرسی از مراکز معاینه فنی خودروها برگزار شد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته دوره آموزشی بازرسی از مراکز معاینه فنی خودرو در ستاد معاینه فنی شهرداری تهران برگزار شد و نواب حسینی منش، مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران در جمع بازرسان گفت: معاینه فنی در کشور فراز و نشیب‌های زیادی داشته است به گونه‌ای که ما شاهد بودیم که مسئولان پلیس معاینه فنی را یک کاغذ پاره می‌نامیدند و البته حق داشتند چراکه می‌شد برگه‌های معاینه فنی را خرید و فروش کرد اما ثابت کردیم که معاینه فنی می‌تواند درست و اصولی صادر شود.

وی با بیان اینکه بعد از اجرای طرح کاهش توانستیم تا حدودی جلوی صدور برگه‌های جعلی را بگیریم،‌گفت: حالا نوبت بازرسی، بازرسان است چراکه ضعف عملکرد در برخی مراکز معاینه فنی وجود دارد و باید از صحت گواهی صادر شده در معاینه فنی اطمینان حاصل شود.

وی با بیان اینکه با محوریت بازرسان، نظارت بر مراکز معاینه فنی تسری می‌یابد گفت: امیدوارم بتوانیم عملکرد مراکز معاینه فنی را به شدت افزایش دهیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه دکتر زندی، سرپرست دفتر هوای اقلیم سازمان محیط زیست با بیان اینکه از دهه ۸۰ که طرح جامع کاهش آلودگی هوا مطرح شد، یکی از بحث‌های مورد تاکید معاینه فنی بود که توانستیم با اجرای طرح کاهش آلودگی هوا، ‌معاینه فنی را رونق دهیم.

وی با بیان اینکه خودروها براساس استاندارد ساخته می‌شوند اما در هنگام حرکت و پس از تحویل نظارت دیگری برای معاینه فنی بر روی آنها انجام نمی‌شود، گفت: قبلا برگه معاینه فنی در کنار خیابان فروخته می‌شد اما خوشبختانه در سال‌های گذشته با رونمایی از سیستم سیمفا در سراسر کشور وضعیت پایدار شده است اما باید شرایطی را فراهم کرد که در هر مرکز استانداردها به خوبی پاس شود.

زندی با بیان اینکه جایگاه معاینه فنی بسیار اثرگذار است و ۱۰ درصد آلودگی هوا با معاینه فنی درست کاهش می‌یابد، گفت: توجه به معاینه فنی یک الزام است و در جلسه‌های کارگروه آلودگی هوا تلاش زیادی شد که موضوع معاینه فنی و نظارت بر آن جدی گرفته شود و امیدواریم در بازنگری قانون معاینه فنی تکالیف و مسئولیت‌ها روشن و مشخص شود تا در کنار هم بتوانیم بحث نظارت را نیز تشدید کنیم.

وی با بیان اینکه در تهران معاینه فنی خوب است اما سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو به مرازک معاینه فنی مراجعه کردند و برخی از آنها نتوانستند استانداردها را پاس کنند اما در کمال تعجب به مراکز مراجعه نکرده اما حالا معاینه فنی دارند گفت: باید افزایش نظارت جدی گرفته شود چراکه این نظارت بر بهبود فعالیت مراکز معاینه فنی اثرگذار است.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه وحید حسینی،‌ دبیر کارگروه ملی آلودگی هوا نیز با بیان اینکه از کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست خواسته‌ایم که از مدیران کل استان‌ها بخواهند که ماهانه گزارشی از وضعیت مراکز معاینه فنی تهیه و منتشر کنند، گفت: باید از ظرفیت‌های قانونی استفاده کرد و در مقابل تخلفات اعم از رشوه، عدم تصحیح خطاها و … جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه هرچقدر معاینه فنی در تهران سختگیرانه تر باشد فرار به مابقی شهرها بیشتر می‌شود،‌گفت: ۳۰۰ هزار خودرو در تهران از  تست‌های معاینه فنی رد شدند اما دیگر به مراکز مراجعه نکرده اما در سامانه معاینه فنی دارند و این نشان می‌دهد مشکلی در برخی مراکز معاینه فنی وجود دارد و باید مشکل دیگر مراکز حل شود.

به گزارش ایسنا، در این کارگاه یک روزه جمعی از بازرسان مراکز معاینه فنی با فرمت‌های جدید بازرسی آشنا شدند.


1 دیدگاه

  1. amir | مرداد 13, 1397 | لینک نظر

    فقط عاشق اون قسمتشم که طرف میگه ما خودرو هارو استاندارد میسازیم و… خداوکیلی خر اعتماد به نفس اینو داشت سلطان جنگل میشد.