اخباراخبار خارجی

روس ها تمایل بیشتری به خودروهای آلمانی و آمریکایی دارند

به گزارش ایرنا از مسکو، براساس گزارش این موسسه، به صورت عمده نیز خودروهای شرکت خودرو سازی هیوندای کره جنوبی در صدر قرار دارد و پس از آن خودروی ملی روس ها با نام تجاری لادا جستجو می شود.

خبرگزاری ریانووستی نیز گزارش داده است که موسسه یولیا آفتای روسیه با بررسی 400 هزار آگهی فروش در نیمه اول سال میلادی جاری متوجه شده است که در میانگین قیمتی 500 هزار روبل (زیر متوسط در روسیه)، بیش از 52 درصد تماس ها برای ماشین های تولید داخل یعنی شرکت لادا بوده است.

در کلاس خودروهای متوسط که قیمت آنها از 500 هزار تا 1.6 میلیون روبل است، شرکت خودروسازی هیوندای در مکان نخست قرار گرفته است و پس از آن نام خودروسازی های کیاموتورز و تویوتا به چشم می خورد.

در خودروهای کلاس متوسط به بالا، بی ام و سری پنج در مکان نخست قرار دارد و بعد از آن نوبت به فولکس واگن بزرگترین شرکت خودروسازی جهان می رسد.

در میان خودروهای گران قیمت در بازار روسیه بنز حرف اول را می زند ضمن اینکه خودروهای شاسی بلند تویوتا در جایگاه دوم و بی.ام.و و آئودی در جایگاه بعدی قرار گرفته است.

بازار خودروی روسیه به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای فروش خودرو در اروپا کاملا رقابتی است و برغم تولید خودروهای صددرصد داخلی، دیگر خودرو سازان جهان نیز امکان عرضه مستقیم محصولاتشان را دارند و مشتریان حق انتخاب خودروی مناسب را با توجه به بودجه و نیاز خود با شرایط مختلف فروش دارند.

برای اطلاع از بازار خودرو در روسیه کافی است تا سری به سایت auto.ru که شباهت زیادی به سایت های داخلی خرید و فروش خودرو در ایران دارد، بزنید و از قیمت تمام شده یک خودرو در این کشور مطلع شوید.

یادآور می شود که قیمت خودروهای ارزان قیمت در روسیه با احتساب دلار 4200 تومانی، کمتر از 34 میلیون تومان است و خودروهای متوسط حداکثر 105 میلیون تومان قیمت دارند و از آن به بعد قیمت خودروهای لوکس و گرانقیمت شروع می شود.
در بازار روسیه خودروهای سمند و 206 ایران نیز به ندرت دیده می شوند که مدل های آنها اکثرا پیش از سال 2011 است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا