اخباراخبار خارجیاخبار داخلیهوا-فضا

تحویل پنج فروند هواپیمای ATR به ایران، پیش از آغاز تحریم های آمریکا

هواپیمایی ملی ایران، هما، اعلام کرد که روز یکشنبه پنج فروند هواپیمای ATR که ساخت مشترک فرانسه و ایتالیاست را تحویل می گیرد. این هواپیماها در فرودگاه مهرآباد به مسئولان هما تحویل داده خواهند شد.

این پنج هوایپما بخشی از یک قرار داد بیست فروندی هستند که در سال 2017 میان هما و شرکت ATR منعقد شد. از این تعداد هشت فروند قبلا تحویل داده شده اند و با پنج فروند کنونی، به سیزده فروند افزایش خواهند یافت. هواپیماهای ATR گنجایشی برابر با صد مسافر را دارند و برای پرواز در مسیرهای کوتاه بین شهری کاربرد دارند.

 

رویای نافرجام

پیش از این ایران اعلام کرده بود که برای نوسازی ناوگان فرسوده هوایی خویش، به حدود پانصد فروند هواپیمای جدید نیاز دارد.پس از اجرایی شدن برجام، خرید دویست فروند هواپیما در دستور کار قرار گرفت که هشتاد فروند این سفارشات به بویینگ، صد فروند به ایرباس و بیست فروند به ATR داده شد. مدتی پس از خروج آمریکا از برجام دو شرکت بویینگ و ایرباس اعلام کردند که توانایی تحویل سفارشات خود به ایران را ندارند و هواپیماهای ATR که روز یکشنبه تحویل ایران شدند، آخرین مجموعه از هواپیماهایی هستند که پیش از اجرای تحریم های تازه ایالات متحده به ایران می رسند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا