اخباراخبار خارجیاخبار داخلی

سونامی خروج خودروسازان بین المللی از ایران، مزدا خارج شد، اسکانیا در حال خروج

خداحافظی با اسکانیا و مزدا

بازگشت تحریم های خودروسازی علیه ایران از سوی آمریکا، موجب شده که در ماه های گذشته بسیاری از شرکت های خودروسازی از ایران خارج شوند و یا اینکه پروژه های مشترکی که در ایران داشتند را رها کنند. پیش از این شاهد خروج دو شرکت فرانسوی رنو و پژو سیتروئن بودیم، اما اخیرا معاون فروش بهمن موتور خبر از قطع همکاری این شرکت و مزدای ژاپن داده و اعلام کرده که این شرکت به دلیل تحریم ها از ایران خارج شده است.

چینی ها جایگزین مزدا خواهند شد

علیزاده معاون فروش بهمن موتور در ادامه بیان کرد: حتی قبل از خروج نیز مزدا سهم زیادی از خط تولید شرکت نداشت و اکنون این ظرفیت خالی شده به توسعه برندهای فاو و هاوال و دیگر شرکای چینی این شرکت اختصاص خواهد یافت.

 

دردسر برای رانندگان سنگین

از سوی دیگر هنریک هنریکسون، مدیر عامل اسکانیا در اظهار نظری به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که این شرکت تمامی سفارش های خود از ایران برای خرید کامیون را لغو کرده و دیگر خودروی سنگینی به ایران تحویل نخواهد داد، چرا که این سفارشات مشمول تحریم های تازه آمریکا می شوند.

شرکت سوئدی اسکانیا در همکاری با شریک ایرانی، سالیانه در حدود شش هزار دستگاه خودروهای سنگین شامل کامیون، کشنده تریلر و اتوبوس به ایران می فروشد و سهم بازار ایران از کل فروش شرکت در حدود پنج درصد است. اسکانیا از بازگشت تحریم های خودروسازی و از دست دادن بازار ایران ابراز نگرانی کرده، چرا که سهم بازار ایران نسبتا بالاست و اسکانیا نخستین شرکتی بود که در سال 2016 میلادی و پس از لغو تحریم ها به بازار خودروی ایران بازگشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا