اخباراخبار داخلی

در جستجوی خودروهای داخلی !

بازار خودروهای داخلی چند ماهی می شود که بهم ریخته و هر روز شاهد قیمت های غیر منطقی برای خودروهایی هستیم که تا پیش از وقوع این شرایط گزینه خرید بسیاری از خانواده های متوسط ایرانی بودند. در همین راستا رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با طرح این سوال که خودروهای تولید داخل کجا هستند، بیان کرد: چرا باید شرایط به گونه ای باشد که در بیست روز قیمت پژو 206 تیپ دو، 35 درصد افزایش داشته باشد؟

 

اختلاف 75 درصدی قیمت خودرو در بازار و کارخانه

سعید موتمنی گفت: از فروردین ماه امسال اوضاع بازار خودرو چندان مساعد نبوده و قیمت خودرو از کارخانه تا بازار اختلافی 75 درصدی را تجربه می کند. وی کمبود عرضه به بازار را علت این مشکل دانست. اختلاف قیمت تنها محدود به خودروهای داخلی نبوده و این بحران بازار خودروهای چینی را نیز به تلاطم در آورده است. خودروهایی که اکثرشان درصد اندکی داخلی سازی دارند.

 

پنجاه هزار خودروی ناقص در ایران خودرو و سایپا

از سوی دیگر دبیر انجمن خودروسازان ایران از انباشته شدن پنجاه هزار دستگاه خودروی تولید داخل در کارخانه های ایران خودرو و سایپا خبر داد و عمده ترین دلیل این مشکل را کمبود قطعات عنوان کرد.

وی فروش های بلند مدت و تحویل های طولانی را عاملی در کمبود عرضه خودرو به بازار دانست. البته وی نابسامانی بازار خودرو را مربوط به عملکرد خودروسازان ندانست و ادعای افزایش تولید به میزان 31 درصد در دوماهه اول سال 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل را عنوان کرد.

او کاهش سودهای بانکی را عاملی برای سرگردان شدن سرمایه های مردم می داند و می گوید: همانطور که پیش فروش ها سکه، ارز و مسکن با هجوم مردم روبرو شده، خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست و به محض اینکه سایتی برای پیش فروش خودرو باز می شود دارندگان پول های سرگردان متقاضی خرید خودرو می شوند و پس از خریداری خودرو، آن را با قیمت روز به فروش می رسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا