اخباراختصاصی دنده 6اروپاییاسلایدربررسیفناوری و تکنولوژی

هرآنچه باید درمورد لامبورگینی اوروس بدانید

چند سالی است که علاقه عموم مردم نسبت به خودروهای شاسی‌بلند افزایش یافته است و خودروهای سدان به حاشیه کشیده شده‌اند. بیش‌تر خودروسازان برای سود بیش‌تر دست به تولید خودروهای شاسی‌بلند زده‌اند و انواع خودروهای با ارتفاع بیش‌تر را روانه بازارها کرده‌اند. با این حال معمولا این خودروهای بزرگ شتاب کمی نسبت به خودروهای سدان دارند و برای کسانی که عاشق سرعت هستند، گزینه خوبی محسوب نمی‌شوند. اما لامبورگینی با معرفی اولین شاسی بلند خود نشان داد که خودروهای غیر سدان نیز می‌توانند پرسرعت و هیجان‌انگیز باشند. خودرویی به نام اوروس که لقب سریع‌ترین شاسی بلند جهان را نیز با خود به یدک می‌کشد.

موتور ۴ لیتری توئین توربو V8 در زیر کاپوت این خودرو می‌تواند قدرت ۶۴۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون‌متری تولید کند. چنین اعدادی را تنها در یک خودروی اسپرت می‌توان دید و البته اوروس هم غیر از این نیست. یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز در کنار موتور قرار می‌گیرد تا درنهایت این مجموعه تولید و انتقال قدرت بتوانند طی ۳.۶ ثانیه اوروس را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسانند. همچینن رسیدن به ۲۰۰ نیز برای این شاسی‌بلند تنها ۱۲.۲ ثانیه زمان می‌برد.

اروس می‌تواند حداکثر به سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و مصرف سوخت نیز به طور میانگین ۱۲.۳ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است.

این غول ایتالیایی ۲۱۹۷ کیلوگرم وزن دارد. با این وجود، اوروس شتاب بیش‌تر و زمان توقف کوتاه‌تری نسبت به گالاردو را ثبت کرده است که پیشرفت فوق‌العاده تکنولوژی طی دهه اخیر را نشان می‌دهد.

ترمز ۴۴۰ میلی‌متری در جلو، بزرگترین ترمزی است که بر روی یک خودرومی‌توان دید. ترمزهای بزرگ این امکان را به راننده می‌دهند که با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، در طی مسافت ۳۳.۷ متری خودرو را متوقف کند.

اولین شاسی بلند لامبورگینی ۵۱۱۲ میلی‌متر طول، ۱۶۳۸ میلی‌متر ارتفاع و فاصله دو محوری برابر با ۳۰۰۳ میلی‌متر دارد. به لطف سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب که امکان چرخش ۳ درجه‌ای را به آن‌ها می‌دهد، اوروس عملکرد بسیار خوبی در پیست‌ها دارد.

لامبورگینی اوروس

اما سقف کشیده این لامبورگینی باعث نشده است که سرنشینان فضای کمی را در اختیار داشته باشند. در ردیف جلو سرنشینانی با قد ۲ متر و در ردیف عقب با قد ۱.۹ متر مشکلی برای نشستن نخواهند داشت. درضمن دو نسخه ۴ و ۵ سرنشینه اوروس برای بازار درنظر گرفته شده است.

با اینکه اوروس یک خودروی اسپرت محسوب می‌شود، اما این دلیلی برای لامبورگینی نبوده که فضای بار کمی را برای این شاسی بلند در نظر بگیرد. ۶۱۶ لیتر فضای حمل بار در عقب خودرو وجود دارد که با بستن صندلی‌های عقب، این فضا به ۱۵۹۶ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

لامبورگینی اوروس

با استفاده از شیفتر تعویض حالت رانندگی که زیبایی خاصی دارد، می‌توان بین ۶ حالت رانندگی جاده‌ای، اسپرت، پیست، شن، ماسه و برفی یکی را انتخاب کرد. به طور استاندارد نیز چرخ‌های ۲۱ اینچی بر روی اوروس قرار می‌گیرند که خریداران می‌توانند سایزهای ۲۲ و ۲۳ اینچی چرخ‌ها را به عنوان یک آپشن سفارش دهند.

اما مهم‌ترین عدد برای ایتالیایی‌ها، میزان فروش این شاسی بلند است. لامبورگینی در سال ۲۰۱۷ توانست رشد ده درصدی در فروش کلی را تجربه کند به طوری که درکل توانست ۳۸۱۵ دستگاه خودرو را به فروش برساند. اما آن‌ها انتظار دارند که اوروس ۳۹۰ هزاردلاری بتواند این میزان را حدودا دوبرابر کند تا آن‌ها بتوانند به فروش کلی ۷۰۰۰ دستگاه برسند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا