اخباررپورتاژ

آیا خودرو مورد مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

سرمایه گذاری در بازار خودرو چه برتر هایی به سرمایه گذاری در بازار ملک دارد؟

تفکر غالب مردم بر اینست که خودرو سرمایه نیست! اگر می خواهید سرمایه گذاری کنید ملک و زمین بخرید که قیمت آن رشد کند. بهتر است برای سرمایه‌گذاری به مواردی نظیر نرخ تورم، رشد اقتصادی و ارز توجه ویژه ای داشت و سپس با توجه به این موارد، بهترین گزینه را برای سرمایه گذاری برگزید. در نظر داشته باشید موارد دیگری مثل نقدشوندگی، میزان بازدهی و درصد ریسک مواردی هستند که نمیتوان از آنها چشم پوشی کرد.

تا همین جای کار یکی از بارزترین مواردی که سرمایه گذاری در بازار خودرو را جذاب تر میکند، میزان نقد شوندگی آن است. مدت زمانی که شما برای فروش یک خودرو نیاز خوهید داشت به مراتب کمتر از زمانی است که برای فروش ملک و زمین صرف خواهید کرد. به بیان ساده تر، هر زمان ارداه کنید برایتان پول خواهد شد. از طرف دیگر در بازار خودرو میزان سرمایه ای که میخواهید با آن شروع کنید محدودیت کمتری خواهد داشت و میتوانید با سرمایه اندک تر شروع به سرمایه گذاری کنید.

تناوب قیمت خودرو

افزایش قیمت خودرو

قیمت خودرو دائما در حال نوسان است. اکثر اتفاقات کوچک و بزرگی که در کشورمان رخ می دهد به نحوی بر قیمت خودرو تاثیر می گذارد. قیمت دلار بالا میرود، قیمت خودرو به صورت نامتناسبی بالا میرود. واردات خودروی خارجی ممنوع میشود، قیمت همه خودرو های داخلی و خارجی بالا میرود. تعطیلات عید در راه است، قیمت خودرو بالا میرود. تعطیلات عید تمام شده است و وارد سال جدید شده ایم، باز هم شاهد افزایش قیمت خودرو خواهیم بود. چندی پیش خبرگزای تسنیم خبری با این شرح منتشر کرد:

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، همزمان با صدور مجوز شورای رقابت در افزایش قیمت خودروهای مشمول قیمت‌گذاری، ایران خودرو مجوز 7.18درصدی قیمت‌ها را در لیست تیرماه خودروهای خود اعمال کرد.

شاید با خود فکر کنید پس خودرو بهترین گزینه برای سرمایه گذاری است. شاید اینطور باشد، اما باید راه را درست برویم.

روش های مختلف سرمایه گزاری در بازار خودرو

سوالی که پیش می آید این است برای سرمایه گزاری به سراغ خودرو های نو برویم یا خودرو های کارکرده؟ هر دو مورد میتواند برای شما سود آور باشد. در بسیاری از مناسبت ها، شرکت های خودرو سازی و نمایشگاه های اتومبیل اقدام به پیش فروش ویژه خودرو می کنند. برای مثال می توانید برای اطلاع از شرایط ویژه فروش خودرو های داخلی به نمایندگی مجاز ۱۰۷۶ سایپا حسن واسجی یا نمایندگی مجاز ۱۲۹۷ گرجاسی ایران خودرو مراجعه کنید و اگر قصد خرید خودروهای وارداتی را دارید، میتوانید از راهنمایی ها و خدمات نمایشگاه اتومبیل درین بهره ببرید. اما اگر قصد خرید خودرو کارکرده دارید، بد نیست سری به مراکز مجاز خرید و فروش خودرو سر بزنید.

هوشمندانه خودرو بخرید

به طور کلی میتوان بازار خودرو را بازار بسیار خوبی برای سرمایه گذاری معرفی کرد. اما باید خیلی از جوانب را در نظر داشت تا به جای بازدهی، متضرر نشویم. برای مثال اگر ما خودرویی بخریم که طرفداران خاص خودش را داشته باشد و کمتر کسی به دنبال خرید آن باشد، وقتی تصمیم به فروش آن میگیریم احتمالا باید مدت زیادی وقت بگذاریم و شاید حتی مجبور شویم برای بازگشت سرمایه خودرو را با قیمت پایین تر از قیمت واقعیش بفروشیم.

از طرف دیگر، همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم قیمت خودرو در اغلب اوقات روند صعودی را طی می کند. اما برخی از اوقات هم پیش می آید که شاهد کاهش و یا رکود قیمت خورو هستیم. پس باید بازار را بشناسیم در در بهترین موقع خرید و فروش خودرو انجام دهیم. اگر خودروی صفر میخرید توجه کنید که هر سال علیرغم اینکه قیمت خودرو افزایش می یابد، به سن خودروی شما افزوده می شود. پس تا دیر نشده تصمیم درستی اتخاذ کنید تا سود خوبی در این زمینه داشته باشد.

1 دیدگاه

  1. به نظر من بهترین سرمایه گذاری در حالت فعلی کشور ثبت نام خودرو و فروش حواله یا خود خودرو است،خصوصا خودروهای خاص و پر متقاضی
    من اردیبهشت ماه ۲تا اچ سی کراس ثبتنام کردم،چندوقت پیش حواله اش را جهت فروش با ۱۰ میلیون سود آگهی کردم مشتری اومد،بعد با ۱۲ میلیون بالاتر آگهی کردم باز هم مشتری داشت،مبلغ رو به ۱۵ میلیون تومان افزایش دادم باز هم مشتری داشت،در نهایت آگهی را حذف کردم و تصمیم گرفتم خودروها را تحویل گرفته و بعد به فروش برسانم
    نظیر همین حالت برای سیتروئن هم پیش آمد
    هیچ بازاری در حالت فعلی چنین بازدهی بدون ریسکی ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا