اخباراخبار خارجیاسلایدر

با 10 مورد از خودروهایی که کمترین و بیشترین هزینه بیمه را در آمریکا دارند آشنا شوید

اگر صاحب یک سدانِ اسپرتِ قرمز رنگ یا یک سدان لوکسِ مجلل هستید، بیشترین هزینه بیمه را خواهید پرداخت.
اگر هدفتان این باشد که هزینه کمتری برای بیمه اتومبیلتان بپردازید، می توانید نرخ شرکت های مختلف بیمه را با هم مقایسه کنید و خودرویتان را در ارزان ترین شرکت بیمه کنید. همچنین باید دقت کنید که اگر تخفیفی شامل شما می شود، حتماً از آن استفاده کنید. اما پیش از اینکه به مسائل ذکر شده بپردازید، می توانید خودرویی را انتخاب کنید که هزینه بیمه پایینی داشته باشد. اما باید بدانید در آمریکا عوامل دیگری نیز در نرخ بیمه خودروی شما تعیین کننده هستند که می توان گفت کم و بیش ثابت هستند و نمی توان برای کاهش قیمت بیمه از آنها استفاده کرد. این فاکتورها عبارتند از:

  • سن
  • جنسیت
  • مجرد بودن یا متاهل بودن
  • آدرس
  • میزان اعتبار شرکت بیمه (Credit Rating) – این فاکتور بسته به توان مالی شرکت بیمه مورد نظر دارد
  • سابقه شما در رانندگی

متاسفانه مواردی که عنوان کردیم برای علاقه مندان به خودرو چندان خوشایند نخواهد بود، چرا که اگر تمایلی به پرداخت هزینه بالا برای بیمه خودرو ندارید، باید یک خودروی مینی ون یا شاسی بلندِ آرام (و احتمالاً کسل کننده) خریداری کنید که ایمنی بالایی داشته باشد. اگر یک خودروی اسپرت یا یک خودروی لوکسِ مجلل نظر شما را جلب کرده است، باید بدانید که بیشترین هزینه بیمه مربوط به همین نوع خودروها است. البته دلیل این موضوع نیز کاملاً واضح است، چرا که اگر با یک مرسدس بنز کلاس S تصادف کنید، مسلماً هزینه تعمیرات آن بسیار بالا خواهد بود. همین موضوع برای خودروهای اسپرت نیز صدق می کند، اما معمولاً راننده های خودروهای اسپرت تمایل بیشتری به رانندگی تهاجمی دارند و در نتیجه احتمال بروز تصادف در این نوع خودروها بیشتر است.

فارغ از این که چه مدل خودرویی را برای خرید انتخاب کرده اید، پیشنهاد می کنیم همیشه پیش از خرید با چند عاملِ فروشِ بیمه مشورت کنید و یا به وبسایت های شرکت های بیمه مراجعه کنید تا از نرخ بیمه خودروی مورد نظر مطلع شوید. در لیست زیر، پنج مورد از خودروهایی که به طور متوسط کم ترین هزینه بیمه و پنج مورد از خودروهایی که به طور متوسط بیشترین هزینه بیمه را در آمریکا دارند مشاهده می کنید (این لیست برگرفته از وبسایت فروش بیمه به آدرس Insure.com است). البته ناگفته نماند که نرخ های درج شده در این لیست برای شخصی فرضی با شرایط زیر محاسبه شده است که برای بیمه کننده ریسک پایینی دارد:

  • یک مرد 40 ساله
  • فرد مورد نظر در رانندگی سابقه تخلف ندارد
  • فرد مورد نظر اعتبار خوبی دارد
  • فرد مورد نظر استفاده کمی از خودرو می کند

با این حساب، ممکن است نرخ بیمه هر کدام از خودروهای این لیست با در نظر گرفتن شرایط شخصی شما متفاوت باشد.

رتبه پنجم در میان ارزان ترین ها: جیپ کامپَس (Compass) – نرخ بیمه: 1,183 دلار

جیپ کامپَس که یک کراس اوورِ کوچک محسوب می شود، ظاهری عادی دارد و از یک موتور کاربردی بهره می برد که چهار سیلندر بوده و با 2.4 لیتر حجم می تواند 180 اسب بخار قدرت تولید کند. این کراس اوور آمریکایی قیمت نسبتاً پایینی داشته و نرخ بیمه آن نیز ارزان است. همچنین می توانید قابلیت های مختلفی را در زمینه ایمنی برای این خودرو سفارش دهید تا احتمال بروز تصادف کاهش پیدا کند.

رتبه چهارم در میان ارزان ترین ها: هوندا CR-V – نرخ بیمه: 1,170 دلار

این کراس اوورِ جمع و جورِ ژاپنی که یکی از پر فروش ترین خودروها محسوب می شود، انتخابی ایمن و معقول برای استفاده معمولی است. به دلیل حس و حالی که هنگام رانندگی با این خودرو به راننده القا می شود، هوندا CR-V گزینه ای مناسب برای دو دسته زیر است:
• رانندگان جوان
• والدینی که فرزندان آنها مستقل شده اند و تنها زندگی می کنند

رتبه سوم در میان ارزان ترین ها: جیپ رانگلر – نرخ بیمه: 1,148 دلار

جیپ رانگلر برای مدل 2018 در زمینه طراحی شامل تغییراتی شده است که تحت عنوان نسخه JL به فروش می رسد، اما نرخ بیمه 1,148 دلار مربوط به نسخه JK از این شاسی بلندِ نمادین است که فعلاً در کنار نسخه JL به فروش می رسد. همانطور که می دانید، این خودرو یکی از قابل ترین شاسی بلندها در زمینه آفرود به حساب می آید، با این وجود نرخ بیمه پایینی دارد. دلیل این موضوع این است که رانگلر خودروی سریعی نیست و از آن دسته خودروهایی به حساب نمی آید که در خیابان راننده را برای رفتار تهاجمی و پرخطر تحریک کند، بنابر این ریسک کمتری برای شرکت بیمه کننده خواهد داشت.

رتبه دوم در میان ارزان ترین ها: جیپ رنه گِید (Renegade) – نرخ بیمه: 1,138 دلار

در سبد محصولات این خودروساز آمریکایی فقط خودروهای شاسی بلند به چشم می خورد و رنه گِید کوچکترین شاسی بلندِ جیپ به حساب می آید. نرخ بیمه 1,138 دلار مربوط به مدل پایه این خودرو یعنی تیپ “اسپرت” است. با وجود اینکه این تیپ موتور 1.4 لیتری ضعیفی داشته و تنها با یک گیربکس 6 دنده دستی به فروش می رسد، معمولاً در نمایندگی ها برای فروش موجود نیست. البته می توانید رنه گِید را با یک موتور 2.4 لیتری با قدرت بیشتر نیز سفارش دهید که به یک گیربکس 9 دنده اتوماتیک مجهز است. علاوه بر این، می توانید این خودرو را به سیستم تمام چرخ متحرک نیز مجهز کنید و اگر قصد دارید از رنه گِید برای آفرودِ نسبتاً سبک استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم تیپ “ترِیل هاک” (Trailhawk) را انتخاب کنید.

رتبه نخست در میان ارزان ترین ها: هوندا اودیسه (Odyssey) – نرخ بیمه: 1,112 دلار

اصولاً احتمال اینکه پشت فرمان یک خودروی مینی ون اتفاق خاصی برای شما رخ دهد بسیار پایین است، البته یک بار پلیس ما را در حالی که با سرعت بالا در یکی از اتوبان های بین ایالتی آمریکا با مِرکوری مارینِر (Mercury Mariner) رانندگی می کردیم متوقف کرد! علاوه بر این، در یک خودروی مینی ون که احتمالاً سرنشینان خردسال دارد، راننده با احتیاط بیشتری رانندگی خواهد کرد و احتمال تصادف در این نوع خودروها کمتر است.

رتبه پنجم در میان گران ترین ها: مرسدس بنز C43 اِی اِم جی کابریولت – نرخ بیمه: 3,418 دلار

این خودروی خشمگین، نسخه کروکی از مرسدس بنز کلاس C است که به لطف AMG به یک خودروی اسپرتِ جذاب تبدیل شده است. در واقع در لیست ما 4 خودروی مرسدس بنز حضور دارند که C43 اِی اِم جی اولین مورد است. اما جالب است بدانید که این خودرو با موتور 3.0 لیتری 6 سیلندرِ V شکل که به دو توربوشارژر نیز مجهز است، سریع ترین و گران ترین نسخه از کلاس C نیست (دو مدل دیگر یعنی C63 و C63 اِس نیز وجود دارند که قیمت بیشتری دارند و به موتور 8 سیلندرِ V شکل و دو توربوشارژر مجهز هستند). اما احتمالاً ادعای خسارت در نسخه C43 بیشتر بوده است و در نتیجه نرخ بیمه بالاتری دارد.

رتبه چهارم در میان گران ترین ها: مرسدس بنز S560 کابریولت – نرخ بیمه: 3,502 دلار

مرسدس بنز S560 کابریولت، اولین مورد از سه کلاس S کابریولتی است که در این لیست حضور دارند و به یک موتور قدرتمندِ 4.0 لیتری 8 سیلندرِ V شکل مجهز است که از دو توربوشارژر نیز بهره می برد. اما S560 در مقایسه با دو مدل روبازِ دیگری که در این لیست حضور دارند یعنی S63 و S65 اِی اِم جی، از نظر عملکرد موتور، قیمت و نرخ بیمه در سطح پایین تری قرار می گیرد.

رتبه سوم در میان گران ترین ها: مازراتی کواتروپورته GTS – نرخ بیمه: 3,547 دلار

رتبه سوم متعلق به مازراتی کواتروپورته GTS است، تنها سدانی که در لیست خودروهایی با گران ترین نرخ بیمه حضور دارد و بر خلاف 4 مورد دیگر، از برند مرسدس بنز نیست. موتور هشت سیلندرِ V شکل به همراه دو توربوشارژر، ظاهری خاص و شیک و البته قیمتی بسیار بالا، همگی دست به دست هم داده اند تا این خودرو به رتبه سوم در میان خودروهایی با گران ترین نرخ بیمه دست پیدا کند.

رتبه دوم در میان گران ترین ها: مرسدس بنز S63 اِی اِم جی کابریولت – نرخ بیمه: 3,624 دلار

مسلماً هر خودرویی که قیمتی در حدود 177,000 دلار دارد، هزینه بیمه بالایی نیز خواهد داشت که یکی از دلایل آن هزینه بالای تعمیرات است. اما در مورد این خودرو یک مشکل دیگر نیز وجود دارد: این نسخه روباز از پرچمدارِ مرسدس بنز یعنی کلاس S، به واسطه موتور 5.5 لیتری هشت سیلندرِ V شکل به همراه دو توربوشارژر، راننده را وسوسه می کند که تهاجمی و اسپرت رانندگی کند و در نتیجه احتمال بروز تصادف بالا خواهد رفت. البته مرسدس بنز یک خودروی دیگر نیز دارد که اگر S63 رضایت شما را جلب نمی کند، می توانید آن را انتخاب کنید: S65 اِی اِم جی کابریولت، خودرویی که گران ترین نرخ بیمه را در این لیست دارد.

رتبه نخست در میان گران ترین ها: مرسدس بنز S65 اِی اِم جی کابریولت – نرخ بیمه: 3,835 دلار

هزینه بیمه این خودرو حتی از سه برابرِ نرخ بیمه هوندا اودیسه نیز بیشتر است. البته قطعاً این خودرو یک خودروی معمولی نیست، بلکه یک خودروی روبازِ استثنائی از یک خودروساز استثنائی است. قلب تپنده این خودرو یک موتور دست ساز است که 6.0 لیتر حجم داشته و 12 سیلندرِ V شکل است. این موتور به لطف بهره مندی از دو توربوشارژر و گیربکس 7 سرعته اتوماتیک، می تواند قدرتی معادل 621 اسب بخار و گشتاوری معادل با 1001 نیوتن متر تولید کند و در عرض 4.0 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می رسد. فقط از روی قیمت پایه 250,000 دلاری S65 می توانید حدس بزنید که با یک خودروی فوق العاده و پریمیوم روبرو هستیم و البته هزینه بیمه چنین خودرویی نیز قطعاً پایین نخواهد بود.

منبع: وبسایت موتور وان (motor1.com)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا