مراکز خرید استانبول و تفلیس

چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ | 1 نظر

مراکز خرید استانبول و تفلیس

مراکز خرید استانبول

 

استانبول مال

در این مرکز خرید بخش هایی چون ۳۵۰ فروشگاه و مغازه متنوع، مرکز خوراکی، نخستین پارک موضوعی و اختصاصی در استانبول، خیابان هنرهای سنتی و مرکز اجرای هنرهای نمایشی وجود دارد و استانبول مال با وجود چنین امکاناتی به یکی از پویاترین و کاربردی ترین مراکز خرید شهر بدل شده است.

شعبه بزرگ ویکتوریا سیکرت، زارا، مودو، دبنهامز، ال سی واکیکی، دی کاسلون فرانسه و میس سلفریج بریتانیا تنها برخی از برندهای جالب توجه این مرکز خرید لوکس و بزرگ هستند.پیش از خرید تور استانبول خواندن این مطلب می تواند مفید باشد.

خیابان استقلال

خیابان استقلال را اگر نبینید، مثل این است که در پاریس باشید و به شانزلیزه سر نزنید. استقلال، معروف‌ترین خیابان شهر به طول ۳ کیلومتر که از میدان پر‌جنب‌و‌جوش تقسیم شروع می‌شود و دو طرف آن پر از کافه، رستوران، بوتیک‌های خوش‌آب‌و‌رنگ و البته مهمترین مراکز خرید استانبول است. انتهای خیابان هم حال‌و‌هوای دلچسبی دارد؛ مغازه‌هایی که ساز‌های قدیمی می‌فروشند، نقاشانی که آثار‌شان را حراج می‌کنند و لباس‌های دست‌دوز رنگارنگ. استقلال بهترین جا برای خرید همزمان با پیاده‌روی، گردش و خوش‌گذرانی است؛ یک جورهایی می‌شود گفت خیابان استقلال جزء دیدنی‌های استانبول هم حساب می‌شود و بی‌دلیل نیست که آخر هفته‌ها حدود سه میلیون نفر در روز از این خیابان بازدید می‌کنند. با همه‌جور وسایل نقلیه‌ عمومی هم می‌توانید به میدان تقسیم برسید و بدون آنکه متوجه گذر زمان بشوید، تا انتهای خیابان استقلال را قدم بزنید و از مراکز خریدش دیدن کنید.

 

مرکز خرید جواهیر استانبول

مرکز خرید جواهیر استانبول، در بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ بزرگترین مرکز خرید در اروپا از نظر مساحت بوده و در حال حاضر نیز ششمین مرکز خرید بزرگ در دنیاست. جواهیر استانبول همچنین یکی از مراکز مهم تفریحی و سبک زندگی شهر استانبول است. جواهیر استانبول در مجموع ۶ طبقه دارد و در آن ۳۴۳ فروشگاه از برندهای مطرح و معتبر دنیا به چشم می خورد. برخی از این نمایندگی ها، اولین شعبه خود در ترکیه را ابتدا در جواهیر استانبول افتتاح کرده اند.

جواهیر استانبول وسعتی بالغ بر ۴۲۰٫۰۰۰ متر مربع دارد که از این میزان فضا ، حدود ۱۱۰٫۰۰۰ متر مربع به فروشگاه ها ، ۳۴ رستوران، فست فود، ۱۴ رستوران بین المللی و محلی و ۷۱٫۰۰۰ متر مربع فضا نیز برای یک پارکینگ ۴ طبقه با گنجایش ۲٫۵۰۰ اتومبیل اختصاص داده شده است.

علاوه بر این ها یک مرکز تفریحی سرپوشیده متشکل از ۱۲ سالن سینما و تئاتر، یک سالن سینمای مخصوص کودکان و یک شهر بازی سرپوشیده مخصوص تمام سنین در جواهیر مال ایجاد شده است.

 

کانیون

گران اما بی‌نظیر؛ بوتیک‌های کانیون لوکس و گران‌قیمت‌اند اما نظیرشان را در مراکز خرید دیگر شهر پیدا نمی‌کنید؛ برند‌هایی مثل بانانا‌ریپابلیک، تامی هیلفیگر و آن‌تیلور فقط اینجا شعبه دارند و البته رستوران‌های گرانی که در شهر رقیب ندارند. معماری خاص و زیبای این مرکزخرید چهار طبقه، یک جایزه‌ معماری مهم هم برده و آن را حسابی معروف کرده. کانیون، سینمایی کروی‌شکل در میانش دارد که معمولا فیلم‌های مهم روز را نمایش می‌دهد. این مرکز خرید همیشه در فصل حراج خرید استانبول حضور فعال دارد و می‌توانید لباس‌های مارک‌دار دلخواهتان را در حراج‌‌های آن با قیمت‌های کمتری بخرید.

 

فروم استانبول

اگر به دنبال خرید‌های به‌صرفه هستید، فروم جایی است که همیشه چند تا از برند‌هایش تخفیف خورده‌‌اند؛ کافی است به قسمت (Promotions) وب‌سایتش سر بزنید تا حراج‌ها و پیشنهادات دیگر برندهای مختلف که مرتب تغییر می‌کنند را ببینید. برند‌های متوسط مثل اچ‌اند‌ام و ماوی را اینجا می‌توانید پیدا کنید. در ضمن، یک نمایندگی بزرگ آی‌کیا هم به این مرکزخرید چسبیده. برای بچه‌ها هم سرگرمی‌های بی‌نظیری مثل ژوراسیک پارک و یک آکواریوم بزرگ با کلی جانوران آبزی دیدنی وجود دارد و همین‌ها فروم را به یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید استانبول برای خانواده‌ها تبدیل کرده. ساعت کار فروم استانبول از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

از میان مطالب پیشین سایت: رستوران های لوکس دبی و مالزی را بشناسید

 

اولیویوم

می‌شود گفت اولیویوم یک حراجی بزرگ در استانبول است؛ اجناسی که کم کم دارند از گردانه‌ مد خارج می‌شوند با قیمتی بسیار مناسب در این مرکز خرید به فروش می‌رسند. اینجا می‌توانید پوشاک فصل گذشته‌ی بهترین برند‌های جهانی را با تخفیف‌های عالی بخرید. البته اولیوم یک مرکز خرید مدرن و بزرگ است و در محله‌ زیتون‌بورنو قرار گرفته و ۱۱۸مغازه، ۶ سالن سینما، یک سالن تئاتر، یک سالن بولینگ بزرگ و چندین رستوران و کافه‌‌ خوب دارد.

 

مراکز خرید تفلیس

 

تفلیس مال

یکی از بزرگترین و مهیج ترین مراکز خرید در تفلیس، به تفلیس مال مشهور است. این مرکز خرید در بخش غربی شهر تفلیس ساخته شده است و طراحی واقعا زیبایی دارد که چشم نواز است و در ان متوجه گذشت زمان نخواهید شد. در تفلیس مال نزدیک به ۱۳۰ برند پوشاک، کیف و کفش فعالیت می کنند و علاوه بر آن دارای سینما، فود کورت و هایپر نیز هست.اطلاعات تکمیلی و قیمت هتلها و تور گرجستان در سایت سفر باتو موجود است.

 

تفلیس سنترال

یکی دیگر از مراکز خرید شهر تفلیس که در بخش مرکزی این شهر قرار دارد، به نام مرکز خرید سنترال نیز معروف است. در حقیقت، همواره مرکز شهر همه کشورها و شهرها، پر رفت و آمدترین بخش آن کشور و شهر است و مرکز خرید تفلیس سنترال نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این مرکز خرید نیز می توانید انواع فروشگاه های لباس، کیف، کفش و انواع رستوران ها را مشاهده کنید.

 

ایست پوینت

اگر به دنبال مرکز خرید لوکس با برندهای معتبر و جهانی هستید، به ایست پوینت سر بزنید. این مرکز خرید که به تازگی در گرجستان افتتاح شده است، دارای ۱۵۰ برند پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و وسایل ورزشی است. علاوه بر آن این مرکز خرید دارای فضای روباز هم می باشد که می تواند برای استراحت و تفریح مناسب باشد.

 

مرانی مال

این مجموعه‌ی تجاری به اندازه‌ی مرکز خرید تفلیس بزرگ نیست اما امکانات و دسترسی خوبی دارد. این مجموعه‌ی ۴ طبقه در خیابان Rustaveli واقع شده و میزبان بسیاری از برندهای مطرح دنیا است از جمله زارا، ماسیمو دوتی، پارفوا و… مرکز خرید مرانی شاید در نگاه اول یک مرکز خرید کوچک به نظر برسد اما تقریبا هر چیزی که از یک مجموعه‌ی تجاری انتظار دارید، در آن پیدا می‌شود و می‌توانید محصولات متنوعی در آن پیدا و خریداری کنید.

علاوه بر فروشگاه، چندین و کافه و رستوران در این مجموعه از خریداران و گردشگران پذیرایی می‌کنند.بیشتر بخوانید: تور لحظه آخری

 

مرکز خرید گالریا تفلیس

این مرکز خرید یکی از جدیدترین مجموعه‌های تجاری در تفلیس است. این مجموعه علاوه بر فروشگاه‌های برندهای برتر داخلی و خارجی، دارای رستوران، کافه و فودکورت است. این مجموعه با توجه به اینکه تازه آغاز به کار کرده، هنوز به اندازه‌ی سایر مراکز تجاری، به شهرت و محبوبیت نرسیده است.

در ادامه چند نمونه از دیگر مراکز خرید تفلیس را نام می‌بریم:

مرکز خرید اوراسیا (Eurasia) ، مرکز تجاری Homemart، مرکز خرید لیلو (Lilo Mall) و مجموعه‌ی تجاری نکست کیدز (Next Kids).


1 دیدگاه

  1. Amin | مرداد 17, 1397 | لینک نظر

    بهترین محل برای خرید خیابان استقلال است و بعد از آن پاساژ اولیویوم،بقیه به نوعی هدر دادن زمان محسوب میشوند
    در داخل فوروم هم فروشگاه ایکآ قرار دارد که اجناس جالب و ارزانی دارد