۳۲۰ هزار بی ام‌ و در پی نقص فنی از بازار جمع آوری می‌شوند

پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷

۳۲۰ هزار بی ام‌ و در پی نقص فنی از بازار جمع آوری می‌شوند

شرکت خودروسازی بی ام‌ و آلمان ۳۲۴ هزار اتومبیل دیزلی خود را در پی تشخیص نقص فنی منجر به آتش‌سوزی از سراسر اروپا جمع خواهد کرد.

به گزارش نشریه فرانکفورتر آلگماینه آلمان، این تصمیم پس از زنجیره آتش‌سوزی‌های خودروهای بی‌ام‌و در کره جنوبی اتخاذ می‌شود. در سال جاری آتش گرفتن ۲۷ خودروی بی‌ام‌و، به خصوص در مدل‌ ۵۲۰D، موجب شد این شرکت ۱۰۶ هزار خودروی تولیدی خود را از بازار جمع کند و در بیانیه‌ای بابت مشکل ایجاد شده پوزش بخواهد.

مشکل جدید به قطعه‌ای برمی‌گردد که به منظور کاهش تولید آلاینده دی‌اکسید کربن در موتور این خودروها تعبیه شده است.

کیم هوی‌جون، مدیر شرکت بی‌ام‌و در کره جنوبی، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در سئول گفت: « از اینکه به خاطر سری حوادث آتش‌سوزی باعث ایجاد نگرانی و اضطراب بین مردم و مقامات شدیم صمیمانه پوزش می‌خواهیم. »

عکس از رویترز
کیم هوی‌جون، مدیر شرکت بی‌ام‌و در کره جنوبی در جریان کنفرانس مطبوعاتی از خریداران عذرخواهی کرد، عکس از رویترز

به گزارش خبرگزاری یون‌هاپ کره‌جنوبی ۱۳ صاحب خودروی بی‌ام‌و طی شکایات مجزا به دستگاه قضائی این کشور، هرکدام به مبلغ حدود ۵ میلیون دلار، علیه این شرکت خودروسازی درخواست غرامت کرده‌اند.

غول خودروسازی آلمان مدتی پیش نیز ۳۱۲ هزار خودروی محصول خود را در بریتانیا به دلیل خطر توقف ناگهانی حین حرکت فراخوانده بود.

شرکت دیگر خودروسازی آلمان، آئودی، نیز سال گذشته ۸۷۵ هزار دستگاه ماشین تولیدی خود را به دلیل مشاهده مشکلی در سامانه گرمایشی از بازار جمع‌آوری و تعمیر کرده بود.

منبع:یورونیوز


بدون دیدگاه