اخباراخبار خارجی

با سی هزار دلار، مرسدس کلاس A بخرید!

مرسدس کلاس A عضو جدیدی از خانواده خودروهای کوچک مرسدس بنز بوده که اخیرا معرفی شده است. قرار است مرسدس کلاس A سدان در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شود و تا زمستان به بازار عرضه خواهد شد. این ماشین بر اساس نسل جدید مرسدس کلاس A هاچ‌ بک ساخته شده که تولیدش از بهار امسال آغاز شده است.

کلاس A سدان با ماشین‌هایی نظیر ب‌ام‌و سری ۱ و آئودی A3 رقابت می‌کند. با قیمت پایه حدود سی هزار دلار،‌ این ماشین ارزان‌ترین سدان بنز خواهد بود.

چین یکی از بازارهای مهم این ماشین است. ماشین‌های چهار در هنوز در چین محبوب است و چون مشتریان این ماشین اکثرا راننده دارند، صندلی‌های عقب باید راحت‌تر باشد. برای همین بنز پیش‌تر نمونه‌‌ای ویژه‌ از مرسدس کلاس A سدان، که از مدل معمولی کشیده‌تر است، را برای بازار چین طراحی کرده است.

 

 

بازار مهم دیگر برای این ماشین آمریکا است. کلاس A بیش از بیست سال است که بیشتر در فرم هاچ‌ بک در اروپا فروخته می‌شود. اما فرم هاچ‌ بک در آمریکا محبوب نیست و به همین دلیل این ماشین هرگز به آمریکا فرستاده نشد.

کارخانه آلمانی امیدوار است سدان جدید که از مدل CLA کاربردی‌تر است، با مشتریان جوان بیشتری ارتباط برقرار کند. بنز انتظار دارد نیمی از کسانی که کلاس A می‌خرند، همیشه با این کارخانه بمانند. برای همین تلاش کرده تجربه‌ای مشابه با لوکس‌ترین مدل‌های بنز را برای راننده فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا